Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-3008-l-01.jpg

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 3008, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W segmencie dużych limuzyn z koncepcją wnętrza idealną dla rodzin i elastyczną w organizacji francuski producent samochodów PSA Peugeot Citroën nie mógł zaoferować aż do lat 90. żadnej alternatywy dla modeli tej klasy, tworzonych tradycyjnie przez wiodącego konkurenta – Renault. Nawet zaprojektowane wraz z Fiatem Vany, które w 1994 roku były lansowane pod nazwami Peugeot 807 i Citroën Evasion, nie potrafiły odebrać udziałów w rynku usankcjonowanym na rynku modelom Renault Espace oraz Renault Scénic. Dopiero wraz z pojawieniem się samochodu Citroën Xsara Picasso oraz jego następcy, modelu Citroën C4 Picasso, udało się obsadzić segment kompaktowych vanów, zyskujący coraz bardziej na znaczeniu. Do tego sukcesu Citroëna miała nawiązać siostrzana marka Peugeot, kiedy to producent z lwem w logo wraz z pojawieniem się w 2009 roku Peugeota 3008 wprowadził do swojego programu zupełnie nową linię modeli. Za tą koncepcją kryła się chęć wykreowania Peugeota 3008 na crossovera o dynamicznym designie, który przemawiałby nie tylko do rodzin, lecz do szerszej grupy odbiorców, ceniących zarówno przestronność wnętrza, jak i łatwość prowadzenia za sprawą kompaktowych gabarytów.

Peugeot 3008 o kompaktowych wymiarach i z typowym dla vanów podwyższonym nadwoziem

Peugeot 3008 oferowany w wersji pięciodrzwiowej został opracowany na podstawie stworzonego w 2007 roku Citroëna C4 oraz wprowadzonego w tym samym roku modelu kompaktowego Peugeot 308. Swoją długością 4,36 m, szerokością 1,84 m i rozstawem kół 2,61 m Peugeot 3008 przebił nieznacznie wymiary kompaktu. Dzięki typowej dla klasy vanów formie karoserii francuskiemu producentowi udało się zwiększyć przestrzeń w samochodzie. Za sprawą wysokości 1,64 m Peugeot 3008 oferował pięciu pasażerom dużo wolnej przestrzeni nad miejscami siedzącymi, a w części bagażowej dawał pojemność ponad 430 litrów. Warto dodać, że po rozłożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika Peugeota 3008 zwiększała się do imponujących 1600 litrów.

Peugeot 3008 jako crossover z optycznymi nawiązaniami do SUV-a

Podczas gdy Peugeot 3008 dzielił silnik i platformę z linią modeli kompaktowych Peugeota, konstruktorzy przy tworzeniu nowej serii modeli stanęli przed wyzwaniem zaprojektowania zupełnie nowej twarzy, która miała klientom przywodzić na myśl modele typu crossover. Projektanci PSA zaopatrzyli więc Peugeot 3008 w płaską i wyciągniętą głęboko w dach szybę frontową, charakterystyczną dla dużych limuzyn. Mocno zaokrąglona linia frontowa z wyciągniętymi reflektorami oraz siatkową osłoną chłodnicy o krępej budowie zostały zapożyczone z konstrukcji Sport Utility Vehicle (SUV-a). Belką najazdową przednią i tylną konstruktorzy Peugeota 3008 także nawiązali do formy samochodów terenowych – segmentu pojazdów, na którym Peugeot zadebiutował dopiero w 2007 roku swoim modelem Peugeot 4007.

Peugeot 3008 posiadał silniki benzynowe o trzech zakresach mocy

Producent Peugeota 3008 postawił na lekko zmodyfikowane silniki ze swoich kompaktów. W ofercie znalazły się dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l z czterema cylindrami i sześciobiegową przekładnią, które w wersji podstawowej dawały moc 120 KM (88 kW) i rozpędzały Peugeota 3008 maksymalnie do 185 km/h. Mocniejszy silnik dawał Peugeotowi 3008 moc 150 KM (100 kW), który pozwalał osiągnąć prędkość 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło między 7,1 a 7,4 l na 100 km. Odpowiadało to emisji CO2 na poziomie 165 g/km oraz 176 g/km. Od jesieni 2009 obydwa silniki spełniały normę Euro 5. W roku 2010 poszerzono ofertę napędów o wersję z automatyczną skrzynią biegów o mocy 140 KM (103 kW).

Od 2011 roku Peugeot 3008 był oferowany jako samochód hybrydowy z silnikiem Diesla

Model podstawowy Peugeota 3008 z silnikiem Diesla został wprowadzony na rynek w 2009 roku i posiadał silnik o pojemności 1,6 l oraz mocy 109 KM (80 kW), który w roku 2010 został zastąpiony silnikiem Diesla Euro 5 o mocy 112 KM (82 kW). Za sprawą średniego zużycia paliwa w granicy 4,9 l oraz współczynnikiem emisji CO2 130 g/km silnik ten należał do najbardziej ekologicznych w swojej serii. Najlepsze silniki o pojemności 2,0 l z ręczną skrzynią biegów miały moc ponad 150 KM (110 kW), a z automatyczną ponad 163 KM (120 kW). Dzięki tym silnikom Peugeot 3008 osiągał prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło w zależności od przekładni między 5,6 l (z emisją CO2 na poziomie 146 g/km) a 6,7 l (176 g/km CO2). W 2011 roku producent dopełnił swój program o wersję Peugeota 3008 z silnikiem Diesla i napędem na cztery koła, który za sprawą silnika o zapłonie samoczynnym o mocy 163 KM (120 kW) i dodatkowego silnika elektrycznego zredukował zużycie średnio o cztery litry.