Przejdź do głównej zawartości
Peugeot 307

Peugeot 307 - lider wśród samochodów kompaktowych

Peugeot 307 to samochód klasy średniej segmentu C, uważany za jeden z najbardziej komfortowych pojazdów w swojej klasie. Przestronna kabina, gwarantująca wygodę zarówno w przedniej, jak i w tylnej części auta, od samego początku zaskarbiła sobie uznanie wśród użytkowników. Model spotkał się także z ogromną aprobatą specjalistów z branży motoryzacyjnej, o czym świadczy chociażby zdobycie prestiżowego tytułu Car of the Year 2002 uważanego za jedno z najważniejszych wyróżnień na europejskim rynku. Zaprezentowany został w 2001 roku jako następca sprawdzonej i cenionej za niezawodność wersji 306. Kilka miesięcy po premierze trafił do salonów, stając się bardzo poważnym konkurentem dla Forda Focusa, Volkswagena Golfa piątej generacji, Hondy Civic, Toyoty Corolli, czy Renault Megane. Ogromne zainteresowanie klientów, z jakim spotkał się Peugeot 307, spowodowało, że obecnie samochód używany jest bardzo łatwo dostępny na rynku wtórnym. Bogate wyposażenie, dobre parametry technicznie i stosunkowo niska cena sprawiają, że do dziś jest często spotykany na naszych drogach. Początkowo dostępny był jedynie w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej wersji hatchback. Rok po premierze na rynku pojawiła się także odmiana kombi, a w 2003 roku do sprzedaży trafił model CC - cabrio-coupé. Co ciekawe, Peugeot 307 produkowany był także jako sedan, jakkolwiek wersja ta przeznaczona była jedynie na rynek w Nigerii, Chinach, Wenezueli oraz Argentynie.

Bezproblemowy samochód dla fanów francuskiej elegancji

Peugeot 307 w chwili swoich narodzin posiadał trzy typy silników benzynowych, przy czym kierowcom najbardziej przypadły do gustu silne i dynamiczne motory o pojemnościach 1.6 oraz 1.8 litra. Silniki 1.4 podbiły natomiast serca miłośników spokojnej jazdy. Producent zadbał również o zwolenników turbodiesli, wyposażając samochody w silniki 1.4 HDI o mocy 68 KM oraz 2.0 HDI o mocy 90 i 107 KM. Wtrysk common rail stanowi kompromis między niskim zużyciem paliwa i dobrymi osiągami. Jest także stosunkowo tani w serwisowaniu, co ma szczególne znaczenie w przypadku dużej eksploatacji. Do chwili obecnej osoby decydujące się na samochód używany bardzo często sięgają po motory wysokoprężne, które gwarantują bezproblemowe i ekonomiczne użytkowanie. W 2005 roku auto przeszło facelifting, dzięki któremu jeszcze bardziej upodobniło się do swojego następcy - Peugeota 407. Modyfikacji uległy przede wszystkim zderzaki, zaokrąglono kształt maski, przednich błotników oraz lamp, udoskonalono elektronikę poprzez zmianę jej sterowania. Wewnątrz pojawiły się wysokiej jakości materiały wykończeniowe - eleganckie, przyjemne w dotyku i odporne na zarysowania. Dodano nowy system nagłośnienia z wykorzystaniem technologii Bluetooth. Za dopłatą można było także zamówić system ESP, czujniki parkowania oraz reflektory ksenonowe. Za bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów odpowiadało sześć poduszek powietrznych, a także system ABS dostępny nawet w najbardziej podstawowej wersji. Użytkownicy docenili ponadto takie udogodnienia jak atermiczne szyby, system wentylacyjny z filtrem przeciwpyłkowym, wspomaganie kierownicy, podgrzewane lusterka czy klimatyzację manualną. Bogatsze wersje wyposażane były natomiast w skórzaną tapicerkę, elektrycznie podgrzewane fotele, rozbudowany system audio oraz szklany, panoramiczny dach. Tym, czym odróżnia się Peugeot 307 od swoich niemieckich konkurentów jest bardzo miękkie, elastycznie osadzone zawieszenie, które doskonale tłumi jazdę po nierównej nawierzchni. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona. Tylny układ wielowahaczowy zastąpiono z kolei belką zespoloną, co znacząco obniżyło koszty eksploatacji samochodu. Komfort podróży podwyższa dodatkowo dobrze wyciszona kabina.

Peugeot 307 kombi - funkcjonalne i przestronne auto dla całej rodziny

Po wprowadzeniu na rynek wersji kombi Peugeot 307 Break stał się jednym z najczęściej wybieranych aut rodzinnych. Ponadczasowa, elegancka stylistyka sprawia, że od momentu pojawienia się na rynku auto doskonale wpisuje się w panujące trendy. Bardzo przestronne jak na tę klasę wnętrze oraz dzielona kanapa tylna i miękkie fotele zapewniały wygodę wszystkim pasażerom. Kierowcy docenili także bardzo duży bagażnik o pojemności 503 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć nawet do imponujących 1800 litrów. Nie mały ma w tym udział dość wąska podłoga, zwiększająca funkcjonalność i przestronność bagażnika. Na uwagę zasługują także liczne schowki i wnęki. Stabilna konstrukcja i elastyczne podwozie sprawiają, że nawet przy pełnym obciążeniu samochód łatwo i szybko pokonuje zakręty, nie powodując drgań nadwozia. Miłośnicy dużych aut mieszczących nawet siedem osób powinni natomiast rozważyć wybór Peugeota 307 SW, który dzięki wysokiemu nadwoziu bardzo często kojarzony jest z kompaktowym miniwanem. Auto kusi nie tylko przestronnością i możliwością zamontowania dwóch dodatkowych siedzeń, ale także bezawaryjnością i niskimi kosztami ewentualnych napraw. Warto też zwrócić uwagę na bogate wyposażenie. W podstawowej wersji standardem jest sześć poduszek powietrznych, ABS, ręczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD, komputer pokładowy, czy relingi dachowe. Opcjonalnie dostępny jest także system EPS oraz reflektory ksenonowe. O bezpieczeństwo dodatkowo zadbają dostępne niemal we wszystkich egzemplarzach system automatycznego włączania świateł i wycieraczek, progresywne wspomaganie kierownicy, tempomat oraz system nawigacji. Z kolei fani oryginalnej stylistyki nie przejdą obojętnie obok dwudrzwiowego Peugeota 307 w wersji cabrio ze składanym, sztywnym dachem chowanym pod pokrywą bagażnika. Wyposażony w reflektory z diodami LED, niezwykle elegancki i ekonomiczny, nadal spotyka się z dużym zainteresowaniem kierowców szukających ciekawych i funkcjonalnych aut kompaktowych. Peugeot 307 CC dostępny jest w czterech wersjach silnikowych, które mogą być łączone zarówno z pięciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z czterobiegowym automatem.