Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-308-cc-l-01.jpg

Peugeot 308 Cc

Peugeot 308 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 308, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Kabriolety długo były uznawane za szczyt motoryzacyjnego luksusu - w końcu mało kto mógł sobie pozwolić na samochód przeznaczony tylko na kilka miesięcy w roku. Rynek aut bez dachu zmienił się jednak w połowie lat 90. XX wieku. Wtedy to pojawiły się pojazdy takie jak na przykład Mercedes SLK, które miały składany, metalowy dach. Tego rodzaju samochody mogły służyć przez cały rok - w lato i na wiosnę można było jeździć bez dachu, ale w zimniejsze miesiące takie auto stawało się już sportowym lub usportowionym coupé. Peugeot był jedną z pierwszych popularnych marek, które zaczęły stosować takie rozwiązanie. Najpierw spory sukces na europejskim rynku odniósł mniejszy Peugeot 206 CC. Potem przyszedł czas na Peugeoty 307 CC i 207 CC, a ten pierwszy samochód został zastąpiony później przez model Peugeot 308 CC. Model 308 w wersji CC, czyli coupé-cabrio, wszedł na rynek wiosną 2009 roku, dwa lata to debiucie pojazdu w bazowej wersji. Peugeot 308 CC był produkowany do 2014 roku. Peugeota 308 T7 zastąpiła w 2013 roku generacja T9, a ta już nie doczekała się wersji coupé-cabrio. W połowie drugiej dekady XXI wieku z oferty francuskiej marki w ogóle zniknęły zresztą auta coupé-cabrio. W tym czasie popyt na samochody tego typu znacznie zmalał, a kabriolety znów stały się bardziej niszowe i coraz częściej miały klasyczne, brezentowe dachy. Peugeot 308 CC to jednak dziś bardzo ciekawa propozycja jako samochód używany. Auto spodoba się tym, którzy lubią jazdę bez dachu, ale przy tym nie chcą mieć pojazdu tylko na jeden sezon w roku.

Lifestyle'owa odmiana rodzinnego kompaktu

Peugeot 308 generacji T7 był bardzo popularnym samochodem kompaktowym. Oferował kierowcy i pasażerom spory komfort jazdy, bogate wyposażenie oraz udany design. Zdaniem niektórych był to jednak pojazd nieco nudny. Tego nie można było natomiast powiedzieć o odmianie CC. Auto w zaledwie 20 sekund mogło zmienić się z coupé o sportowym zacięciu w modne cabrio. Zdaniem kierowców samochód oferował nie tylko wszystkie zalety bazowego 308, ale także bardzo dużo radości z jazdy. Peugeot 308 CC wyróżniał się też bardziej sportowym wyglądem i zmienionymi detalami względem standardowej wersji. Jego charakter podkreślały też elementy wyposażenia wnętrza - przede wszystkim białe zegary oraz specjalnie wyprofilowane, sportowe fotele. Aby auto wyglądało jeszcze ciekawiej, można było dobrać skórzaną tapicerkę w niebanalnych kolorach, na przykład w czerwonym. Model 308 we wszystkich odmianach, również CC, przeszedł facelifting w 2011 roku. Zmieniono wtedy przede wszystkim przednią część auta, ale przerobiono też nieco tylną klapę bagażnika oraz tyle światła. Peugeot 308 CC był wyposażony między innymi w inteligentną klimatyzację oraz komputer pokładowy WIP Nav wraz z nawigacją satelitarną. Na system składał się składany, kolorowy ekran, radio z odtwarzaczami CD i MP3 oraz funkcja Bluetooth. Jeśli dach był rozłożony, Peugeot 308 CC oferował całkiem sporo miejsca w bagażniku - można było pomieścić w nim aż 465 litrów. Niemniej po złożeniu dachu w bagażniku zostawało jedynie 266 litrów. W przeciwieństwie do wielu kabrioletów Peugeot 308 CC oferował też na tyle dużo miejsca na tylnych fotelach, że mogły się na nich zmieścić dwie osoby dorosłe. W wielu pojazdach typu CC sporym problemem był sam dach - często się zacinał, potrafił też mocno przeciekać. I chociaż Peugeot 308 CC nie jest zupełnie wolny od takich problemów, to składany dach jest znacznie bardziej dopracowany niż u poprzednika, a także niż w przypadku wielu konkurencyjnych modeli. Podobnie jak w innych wersjach 308, zawodzić może też elektryka, stosunkowo często psują się również kierunkowskazy.

Silniki i technika w Peugeocie 308 CC

Peugeot 308 CC nie miał tak szerokiej oferty, jeśli chodzi o napędy, jak bazowa wersja. Można było jednak nabyć pojazd z motorami rzędowymi 1.6 oraz 2.0. Ten drugi napęd był z kolei dostępny jedynie w wysokoprężnej wersji. Moc wynosiła odpowiednio 156 i 200 KM, natomiast moment obrotowy - od 240 do 340 Nm. Samochód do 100 km/h przyspieszał w 8 sekund. Maksymalnie pojazd rozpędzał się do prędkości 215 km/h. Może nie były to więc wybitnie sportowe osiągi, ale na pewno można je uznać za przyzwoite. Również spalanie było zadowalające - przy ekonomicznej jeździe na trasie wynosiło ono 5,6 l na 100 kilometrów. W mieście natomiast było to zwykle około 7,5 l na 100 kilometrów. Ciekawe rozwiązania techniczne dotyczyły też samego dachu. Rozkładał się znacznie szybciej niż u poprzednika. Dopuszczane było regulowanie go w czasie jazdy, choć nie można było się wówczas poruszać szybciej niż z prędkością 12 km/h. Auto było też wyposażone w innowacyjny system Airwave, który ogrzewał kark kierowcy i pasażerowi na przednim fotelu, gdy auto poruszało się bez dachu. Regulować można było zarówno temperaturę, jaki i natężenie oraz kierunek strumienia powietrza w tym systemie. Peugeot 308 CC jest często spotykany jako samochód używany. To propozycja dla tych, którzy bardzo cenią sobie radość z jazdy i chcą mieć nietypowy pojazd, ale jednocześnie korzystać z niego cały rok, a nie tylko w dobrą pogodę. W przeciwieństwie do wielu kabrioletów w 308 CC nie ma większych problemów z naprawą czy też ze znalezieniem odpowiednich części zamiennych. Powód jest prosty - większość rozwiązań technicznych w tym samochodzie jest wprost przeniesiona ze standardowego modelu 308.