Przejdź do głównej zawartości
Peugeot 5008

W roku 2009 Peugeot prezentuje model kompaktowego Vana Peugeot 5008

Francuski koncern Peugeot przez długi czas na rynkach zagranicznych kładł główny nacisk na oferowanie małych samochodów, modeli kompaktowych i małych coupé, podczas gdy przestronne limuzyny, takie jak Peugeot 807, czy limuzyny klasy średniej typu Peugeot 607 zdobywały na znaczeniu przede wszystkim na rodzinnym rynku francuskiego producenta. Od roku 2007 Francuzi rozpoczęli wraz ze swoją siostrzaną marką Citroën ofensywę vanów i crossoverów, które podobnie jak Peugeot 4007 łączyły elementy Sport Utility Vehicles (SUV-a) oraz rodzinnego vana. W roku 2009 pojawił się w końcu Peugeot 5008, który prowadził w klasie kompaktowych vanów.

Peugeot 5008 był produkowany w wesji pięcio- i siedmiodrzwiowej

Podczas gdy crossover Peugeot 3008 o kompaktowych wymiarach i sportowych akcentach w designie został przygotowany do produkcji seryjnej, producent zaprezentował Peugeota 5008 w stylu rodzinnego vana. Model ten wpisywał się w tę kategorię samochodów za sprawą wymiarów – miał on długość 4,53 m, szerokość 1,84 m oraz wysokość 1,64 m. Również systemem zagospodarowania przestrzeni model ten nawiązywał do elastycznych, przestrzennych samochodów. Peugeot 5008 mógł bowiem oferować miejsca siedzące dla pięciu pasażerów, lub dla siedmiu za sprawą trzeciego tylnego rzędu siedzeń. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu przy rozstawie kół wynoszącym 2,73 m oraz po rozłożeniu tylnych siedzeń i przedniego siedzenia pasażera przełożyły się na długość przestrzeni ładunkowej 2,76 m. W zależności od konfiguracji miejsc siedzących oznaczało to nawet przy rozłożonych siedzeniach pojemność bagażnika w granicy 580-680 litrów.

Silniki benzynowe i silniki Diesla dla Peugeota 5008

W przypadku silników dla Peugeota 5008 producent zdecydował się na silniki common rail o trzech różnych zakresach mocy oraz „benzyniaki” o dwóch zakresach mocy. Model bazowy Peugeota 5008 posiadał silnik o zapłonie iskrowym o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 120 KM (88 kW). W mocniejszej wersji zabudowano silnik z turbodoładowaniem o mocy 155 KM (115 kW). W modelu podstawowym z silnikiem o zapłonie samoczynnym producent instalował silnik o pojemności 1,6 l i o mocy 110 KM (80 kW). Oferta silników Diesla została uzupełniona o silnik common rail 2.0 w dwóch zakresach mocy – 150 KM (110 kW) oraz 165 KM (120 kW). Silniki w zależności od mocy były łączone z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów lub z automatyczną sześciobiegową przekładnią, przewidzianą dla silników o najwyższych mocach.