Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-508-rxh-l-01.jpg

Peugeot 508 Rxh

Peugeot 508 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 508, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Peugeot 508 RXH to jedna z odsłon Peugeota 508 produkowanego od 2010 roku przez francuski koncern. Wersja RXH zadebiutowała rok później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Wówczas marka zaprezentowała nowego crossovera w luksusowej odsłonie wyposażonego w hybrydowy napęd elektryczny. Od wersji podstawowej auto różniło się pod wieloma względami. Do sprzedaży Peugeot 508 RXH trafił jednak w 2012 roku, więc na rynku wtórnym można dostać go jako stosunkowo młody i zaawansowany technicznie samochód używany. Uwagę ekspertów motoryzacyjnych zwróciło w chwili debiutu auta nietypowe rozwiązanie - w pojeździe zamontowano hybrydowy napęd, w którym silnik Diesla współpracował z motorem elektrycznym. Była to koncepcja innowacyjna, bowiem dotychczas do sprzedaży trafiały jedynie hybrydy łączące atuty jednostek benzynowych i elektrycznych, a motory wysokoprężne nie były brane pod uwagę przez konstruktorów tego rodzaju pojazdów. Modele konkurencyjne dla Peugeota 508 RXH to Audi A4 Allroad, Volvo XC70, Passat Alltrack, a także BMW 3 Series XDrive.

Wyposażenie Peugeota 508 RXH

Auto zgodnie z założeniem miało zyskać terenowe zacięcie. Producent postawił więc na charakterystyczny, zwiększony prześwit. Eksperci zwracają jednak uwagę, że pojazd znacznie lepiej spisuje się na utwardzonych drogach, więc można wybierać się nim w teren najwyżej okazjonalnie. Nie ma się czemu dziwić - nie jest to klasyczna terenówka, a raczej auto wielozadaniowe, które miało sprawdzać się w różnych sytuacjach. Nie zawsze jednak tego rodzaju połączenie aut terenowych i miejskich w pełni się udaje - często cierpi na tym jedna z funkcjonalności pojazdów, a w przypadku 508 RXH jest to bez wątpienia jazda w terenie po błotnistych nawierzchniach. Peugeot 508 RXH zwraca uwagę bogatym wyposażeniem zaczerpniętym ze wszystkich pozostałych wersji modelu 508. Nabywcy mogli wybierać spośród takich dodatków jak panoramiczny dach, światła w technologii LED, podgrzewane, elektrycznie sterowane fotele, a także 18-calowe koła. Warto zauważyć, że Peugeot 508 RXH charakteryzuje się efektownym nadwoziem i detalami nawiązującymi do SUV-ów. Model miał być namiastką tego rodzaju pojazdu i pod względem stylistycznym bez wątpienia się to udało. Inżynierowie postawili na materiały wysokiej jakości, więc 508 RXH również jako samochód używany zapewnia komfort jazdy kierowcy i pasażerom. W środku Peugeot 508 RXH przyciąga wzrok dwoma pokrętłami umieszczonymi w tunelu środkowym - pierwsze służy między innymi do obsługi komputera pokładowego, zaś drugie do ustawienia trybu jazdy, który odnosi się głównie do sposobu pracy hybrydowego napędu. Kierowcy mogą wybrać jedną z czterech opcji trybu jazdy: Auto, Sport, 4WD, ZEV.

Peugeot 508 RXH napędzany Dieslem o niezłych osiągach

Pojazd napędza silnik Diesla, który od początku cieszył się entuzjastycznymi opiniami wśród ekspertów. Motor generował moc na poziomie 180 KM, a także moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Peugeot 508 RXH zapewnia niezłe przyspieszenie - do setki rozpędza się w niespełna 9 sekund. Prędkość maksymalna, jaką rozwija auto, to natomiast 220 km/h. Osiągi jak na tego rodzaju samochód są więc bez zarzutu, jednak specjaliści zwracają uwagę na skrzynię biegów, która nie najlepiej współpracuje z tą jednostką napędową. Inżynierowie postawili na sześciobiegową automatyczną przekładnię, która od czasu do czasu lubi sprawiać kierowcy niekoniecznie miłe niespodzianki. Jakie? Automat działa nieco ospale, a ponadto zdarza mu się zmieniać bieg w nieoczekiwanych momentach. Plusy: przekładnię zaprojektowano w niezwykle ergonomiczny sposób. Pewnym pocieszeniem jest elektroniczny system sterujący skrzynią biegów, który z założenia miał przyswajać styl jazdy danego kierowcy, choć i do niego użytkownicy miewają pewne zastrzeżenia. Samochód jest dość ekonomiczny w codziennej eksploatacji - spala 4,6 l paliwa na 100 km. Peugeot 508 RXH został wyposażony w system start-stop, który ma tylu przeciwników, co zwolenników. Ci pierwsi mogą bez problemu wyłączyć go jednym przyciskiem. Warto jednak pamiętać, że po odpaleniu auta system ponownie domyślnie włącza się. Podsumowując: Peugeot 508 to oryginalnie zaprojektowana, funkcjonalna hybryda, która najlepiej odnajduje się na asfaltowej nawierzchni.