Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-partner-l-01.jpg

Peugeot Partner

Peugeot Partner Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot Partner, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Peugeot Partner to auto typu kombivan produkowane od 1996 roku. Samochód doczekał się dwóch generacji i produkowany jest do dziś. W 2012 roku producent opracował również elektryczną wersję modelu znaną jako Partner Electric. Ta innowacyjna odsłona została stworzona wraz z koncernem Mitsubishi. Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w dwóch wersjach - jako auto osobowe i dostawcze. Peugeot Partner na swoje czasy był pionierem pod względem uniwersalnego charakteru i konstrukcji, nie bez przyczyny jest więc ceniony także jako samochód używany. Na początku produkcji model oferowano w wersji dostawczej, która był doskonałym rozwiązaniem dla firm. Auto zyskiwało jednak na popularności, więc koncern postanowił wzbogacić ofertę o klasyczne pojazdy osobowe oraz propozycje z bogatszym wykończeniem części pasażerskiej. Peugeot Partner w 2016 roku został wyróżniony przez magazyn "Flota", a wersja Furgon zwyciężyła w kategorii małego samochodu dostawczego.

Dwie generacje Peugeot Partnera

Początkowo Peugeot Partner zjeżdżał z taśmy wyłącznie w wersji trzydrzwiowej, a drzwi otwierane były na boki. Z czasem producent zmodyfikował tę wersję i wprowadził bardziej komfortowe drzwi przesuwne. Na bazie modelu powstała odsłona terenowa znana jako XT-R, która została wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przedsiębiorstwo Dangel stworzyło natomiast Peugeot Partnera z napędem na cztery koła oraz w wersji pick-up. W 2002 roku producent zdecydował się na facelifting modelu, który skutkował modyfikacją przodu nadwozia oraz wewnętrznego wyposażenia. Peugeot Partner dostępny był w trzech podstawowych konfiguracjach. Pierwsza znana jako 170C to furgon o ładowności 600 kg, druga (190C) dysponowała ładownością o 200 kg większą, zaś trzecia opcja zwana Combispace była pięciomiejscowym osobowym wozem z potężnym bagażnikiem. Druga generacja modelu zjechała z taśmy po raz pierwszy w 2008 roku. Auto poddano tak dużej modernizacji, że trudno doszukać się punktów wspólnych z pierwszą generacją. Samochód stworzono właściwie na nowo oraz zwiększono jego gabaryty, dzięki czemu przypomina bardziej minivana. Konstruktorzy Peugeota Partnera wzorowali się na dwóch autach o wspólnej płycie podłogowej: Citroënie C4 Picasso oraz Peugeocie 308. Auto produkowano w wersji dostawczej Furgon oraz osobowej, znanej jako Partner Tepee. Opcjonalnie można było wybrać nawigację GPS, kurtyny powietrzne oraz klimatyzację dwustrefową. W 2015 roku producent zdecydował się na lifting karoserii. Wtedy pojazd wyposażono w chromowaną osłonę chłodnicy oraz światła LED do jazdy w ciągu dnia. Dodatkowo samochód dostępny był z dotykowym wyświetlaczem oraz kamerą cofania.

Paleta silnikowa modelu Peugeot Partner

Peugeot Partner pierwszej generacji dostępny był z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Producent oferował cztery napędy benzynowe oraz sześć Diesla do wyboru. Wśród jednostek benzynowych znajdowały się modele o pojemności 1,1; 1,4; 1,6 oraz 1,8. Najmniej paliwa, bo jedynie 7,5 l, zużywały silniki benzynowe o najmniejszych pojemnościach. Motory te dysponowały mocą 75 KM i rozwijały prędkość do 148 km/h. Największą prędkość maksymalną wśród modeli benzynowych zapewniał silnik 1,6-litrowy, który mógł się pochwalić 109 końmi mechanicznymi, pozwalającymi mu na rozwinięcie prędkości do 170 km/h. Silniki Diesla o pojemnościach w przedziale od 1,6 do 2,0 l uzyskiwały podobne rezultaty do jednostek benzynowych. Największą moc, czyli 90 KM, zapewniała wersja 2,0 HDI, która sprawiała, że samochód rozpędzał się do prędkości maksymalnej sięgającej 160 km/h. Porównywalne osiągi zapewniał silnik 1,6 HD w najmocniejszej wersji o mocy 90 KM. Auto osiągało prędkość maksymalną 160 km/h przy ekonomicznym spalaniu rzędu 5,4 l na 100 km. Paletę silnikową modelu drugiej generacji ograniczono do trzech benzyniaków o mocy od 90 do 120 KM, która umożliwiała osiągnięcie prędkości maksymalnej od 159 do 177 km/h. Napędy Diesla dysponowały mocą od 75 do 115 KM.