Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-macan-l-01.jpg

Porsche Macan

Porsche Macan Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche Macan, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Porsche Cayenne otrzymał mniejszego brata: razem z modelami takimi jak Boxster, Cayman, 911, 918 i Panamera, Porsche Macan otworzyło aktualną siódmą linię modelową pochodzącego ze Stuttgartu producenta. Ten niewielki SUV, który otrzymał nazwę oznaczającą w języku indonezyjskim tygrysa, miał premierę w listopadzie 2013 roku, a z początkiem 2014 trafił do sprzedaży na rynku niemieckim. Ktoś, kto śledził rozwój marki Porsche, będzie znać ten model także pod szyldem Porsche Cajun – tak brzmiała nazwa robocza dla modelu Macan, która krążyła w środowisku dziennikarskim. Tak, jak w przypadku Cayenne, który bazował na modelach Volkswagen Touareg oraz Audi Q7, także w modelu Macan, pod maską kryje się Volkswagen – tym razem pod postacią Audi Q5, od którego Macan przejął większą część nadwozia oraz rozwiązań technicznych. Wprawdzie silniki pochodziły od Audi, ale w tych modelach bez wyjątku były one bardziej wydajne, wnętrze zaś reprezentowało jakość cechującą markę Porsche. Z ceną wynoszącą 57.930 euro i produkowane w zakładach w Lipsku Porsche Macan stało się najtańszym do tej pory modelem.

Co tworzy model Porsche Macan?

Jak dotąd model Boxster funkcjonował jako „Porsche dla ubogich“ (cena: 49.243 euro), chociaż także i on nigdy nie miał mniej niż sześć cylindrów. Pierwszy przełom związany z cenami przyszedł wraz z pojazdami Cayenne i Panamera. To, że producent ze Stuttgartu po raz pierwszy zaprezentował swoje auto z silnikiem Diesla, wywołało oburzenie wśród fanów marki Porsche. Macan poszedł tą właśnie drogą, a przy okazji i w jego przypadku znalazło się coś, co odbiegało od ogólnie przyjętej normy: jest to pierwszy model Porsche z silnikiem o czterech cylindrach – w każdym razie tak jest w podstawowej jednostce napędowej, która w przeciwieństwie do zwykłego sześciocylindrowego silnika nie powinna wzbudzać przesadnego zainteresowania wśród wiernych fanów marki. Z przyspieszeniem od 0 do100 km/h w czasie 6,9 sekundy, mocą 237 KM (174 kW) i momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm, podstawowa wersja modelu Macan była jednym z niewielu przedstawicieli tej marki, który osiągał prędkość 100 km/h w czasie powyżej 6 sekund. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,4 l na 100 km przy takiej mocy silnika i dwóch litrach pojemności skokowej jest naprawdę niewielkie. Modele Macan z literą „S“ lub słowem „Turbo“: klasyczny silnik z sześcioma cylindrami i pojemnością skokową wynoszącą 3 l był instalowany począwszy od modelu Porsche Macan S. W pojeździe tym moc wynosiła 340 KM (250 kW), a maksymalny moment obrotowy 460 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h było możliwe w czasie 5,4 s, maksymalna prędkość wynosiła 254 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa oscylowało wokół wartości 8,8 l. Macan Turbo to flagowy model w nowej serii Porsche. Dzięki silnikowi 3,6 l samochód ten osiągał moc 400 KM (294 kW) i maksymalny moment obrotowy 550 Nm, a rozpędzenie się do setki zajmowało mu 4,8 sekundy. Z kolei zużycie paliwa w modelu Macan Turbo było wyższe o 0,2 l niż w Macan S, poza tym w aucie tym zainstalowano zamiast zwykłych 65-litrowych baków większe o aż 10 l zbiorniki paliwa. Jak wiadomo, w przypadku modeli Porsche pełna moc przy silnikach benzynowych jest osiągalna już przy dość niskich obrotach, które plasują się na poziomie 1400 obr/min. „Dziwne“ silniki wysokoprężne w tej gamie pojazdów reprezentuje Macan S Diesel. 3-litrowa jednostka wysokoprężna ma moc 258 KM (190 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 580 Nm. Do setki rozpędza samochód w czasie 6,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 230 km/h, przy zużyciu paliwa rzędu 6,2 l/100 km. Niższą konsumpcję wymusiło zainstalowanie mniejszego baku, który mieści „tylko“ 60 litrów oleju napędowego.

Zalety techniczne Modelu Prosche Macan

Także model Macan został wyposażony w napęd na cztery koła. Elektronika rozdziela napęd równomiernie na wszystkie koła, zaś ich pracę można śledzić na specjalnym wyświetlaczu. Podczas normalnej jazdy 80 % mocy idzie na tylną oś, ponieważ tam właśnie mieszczą się koła z ogumieniem mieszanym, które są szersze niż te przednie. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów posiada przycisk, który umożliwia wybór między trybami „Normal“, „Sport“ oraz „Sport Plus“ – w przypadku tego ostatniego trybu, wskaźnik obrotomierza sięga czerwonego pola, osiągając 7000 obrotów. Na życzenie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne, które osadzone jest o 15 mm niżej niż montowane seryjnie zawieszenie stalowe. W końcu maja 2014 roku okazało się, że w około 2500 egzemplarzy modelu Macan umieszczono wadliwe systemy wspomagania hamowania, które zostały uszkodzone przy montażu. Właściciele takich pojazdów zostali poinformowani o problemie przez swoich dealerów, natomiast bezpłatna kontrola i wymiana wymagały niewiele czasu.