Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-panamera-l-01.jpg

Porsche Panamera

Porsche Panamera Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche Panamera, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Niemiecki producent samochodów Porsche długo definiował się głównie przez produkowanego od lat 60. klasyka Porsche 911. Także przy tworzeniu modeli Porsche 928 czy Porsche 924 producenci z Zuffenhausen pozostali wierni swojej koncepcji dwudrzwiowych coupé. Dopiero w 2002 roku producent zerwał z tą tradycją, przedstawiając Porsche Cayenne – pierwszy Sport Utility Vehicle marki. Następnie producenci opracowali drugi nowy model samochodu, który łączył typowe dla swojej marki sportowe atrybuty z dużą przestrzenią w kabinie pasażerskiej. W 2009 roku Gran Turismo był przygotowany do produkcji seryjnej i świętował swoją premierę pod nazwą Porsche Panamera.

Porsche Panamera pierwszą pięciodrzwiową limuzyną producenta

Dla producenta produkcja modelu Porsche Panamera była premierą pod wieloma względami. Wprawdzie na skutek komfortu jazdy już model Porsche 928 zasługiwał na miano Gran Turismo. Jednak podczas gdy ten dwudrzwiowy coupé był jednoznacznie identyfikowany z samochodami sportowymi, to klasyfikacja Porsche Panamera nie była już taka prosta. Stworzono bowiem model z dwoma pełnymi siedzeniami tylnymi, który jednocześnie posiadał klapę bagażnika i z tego powodu konstrukcyjnie odpowiadał limuzynie. Z drugiej strony Porsche Panamera posiadał ekstremalnie opadającą linię dachu, co – gdyby patrzeć wyłącznie na wygląd zewnętrzny – sytuowało go w kategorii coupé. Mimo eleganckiej linii Porsche Panamera dysponował pojemnością bagażnika wynoszącą 450 l. Po rozłożeniu tylnych siedzeń cześć bagażowa zwiększała się do 1250 l.

Silniki Porsche Panamera

Jako model bazowy producent zaoferował wiosną 2010 roku Porsche Panamera z napędem na tylne koła i z silnikami o dwóch różnych zakresach mocy. Porsche Panamera zaczynał z silnikiem V6 o pojemności skokowej 3,6 l, który sportowemu samochodowi dawał moc 220 kW (300 KM). Z takim silnikiem Porsche Panamera rozpędzał się do 259 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosiło według producenta 9,3 l na 100 kilometrów, emitując 218 g/km CO2. Większy model Porsche Panamera z napędem na tylne koła posiadał silnik V6 o mocy 294 kW (400 KM), który pozwalał mu rozpędzić się do setki tylko w 5,4 sekund. Porsche Panamera w wersji z napędem na cztery koła był wyposażony w silniki V6 o trzech zakresach mocy i silnik V8 o imponującej mocy 400 KM. Do tego doszedł jeszcze model topowy Porsche Panamera Turbo, który był wyposażony w silnik V8 o mocy 368 kW (500 KM), rozpędzający Gran Turismo z fabryki w Leipzig aż do 300 km/h.