Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-fluence-l-01.jpg

Renault Fluence

Renault Fluence Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Fluence, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Kiedy francuski koncern samochodowy Renault w połowie lat 90. zmodernizował swoją paletę modeli i zastąpił tajemnicze ciągi cyfrowe nową nomenklaturą, na rynek zostały wprowadzone pierwsze Hatchbacki i coupé w klasie samochodów kompaktowych pod nazwą Renault Mégane. Od tego momentu ta linia modeli stała się najpopularniejszą w sprzedaży. Było to głównie efektem niezwykle dużej ilości oferowanych wersji nadwozia. Po wersjach typu hatchback i coupé przyszedł czas na sedany, kabriolety, kombi i vany. Wśród kompaktowych vanów producent wyodrębnił potem swoją własną linię modeli Scénic-, aby podkreślić wartość samochodu. Mniej chwytliwym modelem okazał się sedan, który został wprowadzony na rynek jako Mégane Classic w roku 1997. Kiedy w kolejnym tysiącleciu zaprojektowano planowaną na rok 2008 nową generację samochodów kompaktowych, Francuzi przypomnieli sobie o tym, że wyodrębnienie własnej linii modeli Scénic przełożyło się na lepsze postrzeganie samego samochodu. W związku z tym marketingowi spece z Renault obrali tę samą strategię przy produkcji trzeciej generacji Mégane Sedan, który świętował swoją premierę w roku 2010 pod nazwą Renault Fluence.

Wymiary uczyniły z Renault Fluence limuzynę klasy średniej

Renault Fluence bazował na wspólnej platformie Nissana i Renault, która była także użyta w produkcji Nissana Qashqai oraz sedanów spółki-córki Renault Samsunga w Korei Południowej. Podczas gdy technika pochodziła od francuskiej spółki matki, producenci z Południowej Korei rozwinęli projekt swojego Samsunga SM3, który w roku 2002 wszedł do programu, a dopiero w roku 2009 pojawił się na azjatyckich rynkach. W Europie powstał na jego bazie Renault Fluence, który w przeciwieństwie do swojego siostrzanego modelu z Południowej Korei wykazał mniej zmian projektowych w części przedniej. Ponadprzeciętne okazały się wymiary Renault Fluence, który miał dobre 4,62 m długości i okrągłe 1,80 m szerokości. Z tego względu Renault Fluence był raczej zaliczany do samochodów klasy średniej, aniżeli do kompaktów i oferował tym samym dużo miejsca dla pasażerów.

Renault Fluence był oferowany w wersji z silnikiem benzynowym oraz z silnikiem Diesla

Dla czterodrzwiowego Renault Fluence były przewidziane dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. Produkowana w Turcji limuzyna w wersji podstawowej była napędzana silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 110 KM (80 kW). Najmocniejsza wersja była natomiast wyposażona w silnik o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 140 KM (103 kW). Silniki Diesla miały natomiast moc między 90 KM (66 kW) a 106 KM (78 kW).