Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-twingo-l-01.jpg

Renault Twingo

Renault Twingo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Twingo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Wdzięczne Renault Twingo należy do samochodów osobowych segmentu A i jest produkowane od 1993 roku. Auto doczekało się trzech generacji i wciąż cieszy się dużą popularnością również jako samochód używany. Pojazd był następcą modelu Renault 4. Warto wspomnieć, że producent stworzył model specjalny zwany Twingo Galaxy, który pojawił się na rynku w 1994 roku i został wyprodukowany w liczbie 200 egzemplarzy. Twingo stanowiło także bazę do stworzenia przez Greenpeace prototypu Twingo Smile, czyli auta małego, inteligentnego, lekkiego i ekonomicznego ("small, intelligent, light and efficient"), które miało zużywać połowę mniej paliwa. Na okoliczności związane z wystawą sztuki Documenta X w 1997 skonstruowano model specjalny ochrzczony jako Kultur Twingo, jednak jest on praktycznie nieosiągalny jako samochód używany, gdyż z taśmy zjechało jedynie 100 sztuk. Kolejnym limitowanym modelem specjalnym był Twingo Nokia zaprezentowany w 2008 roku.

Trzy generacje Renault Twingo

Pierwsza generacja Twingo została zaprezentowana w 1992 roku, a do sprzedaży trafiła rok później. Prototypem Renault Twingo był Renault Vesta, którego historia rozpoczyna się w latach 80. XX wieku. Wówczas projekt Vesty finansowany był przez francuski rząd. Renault Twingo pierwszej generacji dostępny było jako trzydrzwiowy hatchback z napędem na przód. Wyposażenie wewnętrzne pozwalało na dostosowanie auta do aktualnych potrzeb przy pomocy zaledwie kilku ruchów. Tylną kanapę można było przesuwać w trzech pozycjach, jak również całkowicie opuszczać ją do tyłu. Przednie siedzenia zamontowane na jednej szynie mogły zostać łatwo przesuwane, jak również ustawiane pod pożądanym kątem. Po położeniu przednich siedzeń, tylnej kanapy i zdjęciu zagłówków można było uzyskać przestrzeń do leżenia o długości dwóch metrów. Renault Twingo drugiej generacji trafił na rynek po raz pierwszy w 2007 roku. Pod względem technicznym auto jest podobne do modeli Renault Clio i Renault Modus, z którymi dzieli platformę. Samochód drugiej generacji jest o 17 cm dłuższy od starszej wersji. Ponadto Twingo w nowej odsłonie produkowano z dwubryłowym nadwoziem. W 2010 roku auto poddano faceliftingowi. Przyniósł on drobne zmiany w postaci modyfikacji lusterka wstecznego, kołpaków oraz wzorów na tapicerce. W 2012 roku Renault Twingo poddano drugiemu liftingowi, który skutkował zmianą przedniego pasa pojazdu. Rozdzielenie świateł, którego wtedy dokonano, przywodzi na myśl wygląd Fiata 500. Auto było dostępne w wielu wersjach wyposażenia. Trzecia generacja Renault Twingo została zaprezentowana w 2014 roku. Pod względem technicznym auto jest zbliżone do Smarta. Producent zdecydował się jednak na produkcję pięciodrzwiową oraz napęd na tył. Silnik został natomiast umieszczony z tyłu. Samochód skonstruowano na bazie nowej płyty podłogowej, którą stworzono z myślą o nadaniu pojazdowi dodatkowej zwrotności. Pod względem estetycznym widać wpływy charakterystycznego Renault 5. Model wyposażono w okrągłe światła LED do jazdy dziennej. W osłonę chłodnicy wkomponowano logo z dużymi reflektorami. Dodatkowym elementem zwracającym uwagę jest tylna klapa, którą wykonano ze szkła.

Bogata paleta silnikowa Renault Twingo

Pierwsza generacja Renault Twingo produkowana była w początkowej fazie z silnikiem benzynowym o mocy 55 KM i łańcuchem rozrządu. W 1996 roku wprowadzono na rynek wersję z silnikiem o mocy 60 KM, a w 2001 roku 75 KM. Auto było dostępne z pięciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Druga generacja oferowała pięć modeli silnika Otto do wyboru oraz cztery jednostki Diesla. Najmocniejszym i najszybszym silnikiem w autach drugiej generacji jest model RS (Renault Sport), który osiągał moc aż 133 KM. Pozostałe silniki Otto dysponowały mocą 58, 76, 75, 100 i 102 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej od 150 do 201 km/h. Wszystkie jednostki Diesla dysponowały systemem wtrysku Common Rail. Trzecia generacja auta była wyposażona w silniki typu Otto o mocy w przedziale od 71 do 110 KM do wyboru, która pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej od 151 do 180 km/h. Wszystkie motory Otto były silnikami rzędowymi z trzema cylindrami i spełniały normę europejskiego standardu emisji spalin, Euro 6.