Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
rolls-royce-phantom-l-01.jpg

Rolls-Royce Phantom

Rolls-Royce Phantom Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Rolls-Royce Phantom, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Początki serii Rolls-Royce Phantom sięgają lat 20. XX wieku, gdy brytyjski konstruktor luksusowych aut po dwudziestu latach produkcji Rolls-Royce’a Silver Ghost zaprezentował jego następcę. Nowy model potwierdził pozycję przedsiębiorstwa założonego w 1904 roku. Szoferska limuzyna Rolls-Royce Phantom była flagowym modelem marki od 1925 do 1992 roku, wliczając przerwy w produkcji. Auto z charakterystyczną skrzydlatą figurką z przodu maski wyprodukowano w sześciu generacjach. Po tym jak tradycyjna brytyjska firma została przejęta przez niemieckiego producenta BMW, w grupie Bayerische Motoren Werke rozpoczęto prace nad opracowaniem udoskonalonej nowej limuzyny, która miała zastąpić Rolls-Royce’a Silver Seraph. Zdecydowano, że nowy model zostanie wprowadzony na rynek pod historyczną nazwą Phantom. Od 2003 roku rozpoczęto produkcję limuzyn. Następnie na rynek trafił Rolls-Royce Phantom w wersji coupé i kabrio.

Nowy Rolls-Royce Phantom w 2003 roku wprowadzony na rynek jako limuzyna

Generacja Rolls-Royce’a Phantom produkowanego od 1989 do 1991 roku przez niemal ćwierć wieku cieszyła się doskonałą reputacją limuzyny wykorzystywanej na użytek państwowy i reprezentacyjny. Design auta nawiązywał do klasycznych samochodów z lat 60. XX wieku. Pojazd miał do 6 m długości i ważył 2,5 tony. Przez tak długi czas produkcji do klientów trafiło zaledwie 400 egzemplarzy tych limuzyn. Taki wynik nie mógł być jednak celem, który mógłby obrać BMW dla swojego pierwszego Rolls-Royce’a. Pierwszy Rolls-Royce wyprodukowany pod rządami BMW dysponował jednak taką samą klasą wagową jak klasyczny, ostatni Rolls-Royce Phantom. Co więcej wszedł do sprzedaży w dłuższej wersji sięgającej niemal 6,10 m. Oprócz tego nowa seria limuzyny Rolls-Royce Phantom nie miała nic wspólnego z poprzednikiem.

Rolls-Royce Phantom jako coupé i kabriolet

Pod względem designu wyraźnie widać było, że choć nomenklatura limuzyny odnosi się do historycznej nazwy serii Phantom, mocne linie i kompaktowy kształt wskazują na to, że stworzona została jako następca Rolls-Royce Silver Spirit. Również pod względem napędu widać podobieństwa – BMW dostarczył już przecież silnik V12 do modelu Silver Spirit. W Rolls-Royce Phantom podniesiono pojemność skokową do 6,75 l. Również osiągi uległy poprawie – silnik dysponował mocą 460 KM (338 kW). Takie same silniki zamontowano w Rolls-Royce Phantom w wersji coupé i kabrio, które trafiły na rynek w 2007 i 2008 roku.