Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
rover-45-l-01.jpg

Rover 45

Rover 45 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Rover 45, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Rover 45 to auto, które ma za sobą bujną przeszłość. Model wywodzi się bowiem od zaprezentowanego w 1990 roku Rovera serii 400, stanowiącego podwaliny dla czterdziestkipiątki. Model 45 zadebiutował w 1999 roku. Warto mieć na uwadze fakt, że Grupa Rover niejednokrotnie zmieniała właścicieli, co przełożyło się na kierunek, w jakim podążała marka. W 1994 Grupę Rover przejęło BMW, jednak charakterystyczne przedsiębiorstwo nie pozostawało długo pod rządami Bawarczyków. Kłopoty finansowe i coraz gorsze wyniki sprzedaży sprawiły, że BMW zdecydowało się na sprzedaż Rovera. Marka trafiła w ręce angielskiego konsorcjum Phoenix i to pod jego szyldem produkowano hatchbacka i sedana znanego jako Rover 45.

Rover 45 inspirowany serią 400

W stosunku do pierwowzoru z serii 400 Rover 45 różnił się przede wszystkim pod względem designu. Producent zdecydował się na zmodyfikowanie przednich reflektorów, które zastąpiono podwójnymi światłami montowanymi też w Roverze 75, również wywodzącym się z tej serii. Ponadto auto zyskało nowy grill, odmieniony kształt karoserii, a także większe zderzaki. Już na pierwszy rzut oka można było dostrzec więcej chromowanych akcentów w postaci klamek czy listew umieszczonych na zderzakach. Zmiany objęły także wnętrze pojazdu. Producent postawił na wygodne fotele zaczerpnięte z Rovera 75. Dodatkowo inżynierowie wprowadzili sztywniejsze zawieszenie, które skutkowało lepszą przyczepnością i bardziej stabilnym pokonywaniem zakrętów. Na wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy wpływało także zastosowanie systemu ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania. Tym samym w Roverze 45 udało się skrócić drogę hamowania dzięki automatycznemu dostosowaniu siły hamowania kół z przodu i z tyłu. Ta funkcja pomagała także utrzymać autu stabilność podczas gwałtownego zwalniania nawet na zakręcie. W 2001 roku zaprezentowano usportowioną wersję modelu. Auto znane jako MG ZS trafiło na rynek pod marką MG. Pojazd był sprzedawany w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i sedan. Wbrew pozorom nie był to jedynie bliźniaczy model Rovera 45 z mocniejszym silnikiem. Auto różniło się od pierwowzoru także pod względem wizualnym. Designerzy wyposażyli go w progi i zderzaki utrzymane o bardziej agresywnej i dynamicznej stylistyce. W aucie o najlepszych osiągach zamontowano tylny spojler podkreślający sportowy charakter pojazdu. MG ZS zjeżdżało z taśmy z karoserią w mocnych kolorach. Wewnątrz sportowy efekt dopełniały sportowe fotele obite skórzaną tapicerką oraz charakterystyczne wykończenie. W standardzie oferowane były także szesnastocalowe alufelgi. W 2004 roku auto przeszło facelifting, wskutek którego samochód stracił tylny spojler. W tym samym roku poddano modernizacji również podstawowy model Rovera 45. Facelifting pociągnął za sobą szereg modyfikacji na zewnątrz pojazdu oraz w środku. Z przodu wyraźną zmianą była ponowna modyfikacja reflektorów, grilla i zderzaków. Z tyłu natomiast uwagę zwracał kształt klapy bagażnika, z której usunięto tablicę rejestracyjną. Designerzy zdecydowali o przemieszczeniu jej na zderzak. Auto zyskało większą spójność pod względem kolorystycznym dzięki lakierowaniu listw na drzwiach i progów w odcieniu, na który malowano nadwozie. Facelifting przyniósł również znaczące zmiany w kokpicie. Warto wspomnieć o zupełnie nowej desce rozdzielczej, a także dźwigni zmiany biegów. Nabywcy mogli wybierać spośród nowych barw karoserii, a także tapiecerki w nowych tonacjach kolorystycznych.

Napędy benzynowe i Diesla w Roverze 45

Rover 45 w klasycznej wersji wyposażono w cztery silniki benzynowe i jeden napęd Diesla do wyboru. Wśród benzynowców nabywcy mogli wybrać motory o mocy w przedziale od 101 do 117 KM. Najmocniejsza jednostka pozwalała autu przyspieszyć do 190 km/h. Pojazd cechował się stosunkowo niskim spalaniem oscylującym w granicach 7 l na 100 km, więc z pewnością warto rozważyć je, gdy chce się kupić ekonomiczny samochód używany. Wersja z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 l i mocy 150 KM generowała jeszcze wyższe osiągi w postaci prędkości maksymalnej sięgającej nawet 205 km/h. Sportowa odsłona auta w topowej wersji dysponowała silnikiem o mocy 177 km, która pozwalała mu rozpędzić się do 224 km/h.