- Strona startowa
- Samochod
- SEAT
- SEAT Toledo
SEAT Toledo Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SEAT Toledo Zestawienie, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
SEAT Toledo był pierwszym Seatem produkowanym już pod szyldem Volkswagena, po tym, jak niemiecki koncern przejął hiszpańską markę od Fiata. Już od swojego pierwszego wcielenia był jednym z wielu produkowanych równocześnie modeli z tej samej stajni, w ramach której nie brakowało bliźniaczych par i zapożyczonych rozwiązań. Poprzez wszystkie lata swojej rynkowej obecności SEAT Toledo mierzyć się musiał niejednokrotnie z opinią auta mało oryginalnego, niezbyt wyrazistego, wciśniętego w ciasną niszę pomiędzy kompaktowymi hatchbackami a sedanami, i mimo sportowych ambicji nie potrafił nigdy zachwycić blogerów i recenzentów - głodnych wyścigowej emocji, drapieżnej estetyki i wyrafinowanego wykończenia. A jednak SEAT Toledo ma też swoje atuty, które dla wielu klientów stanowią bardzo poważny argument. Jest to przede wszystkim auto wyjątkowo pojemne: w każdej generacji Toledo bił konkurentów na głowę rozmiarami bagażnika - dostępnego na dodatek poprzez tylną klapę typu hatchback - i znacznie wyższą niż w autach kompaktowych wygodą podróżowania na tylnej kanapie (zwłaszcza od drugiej generacji). Toledo oferowało również zawsze imponujący wybór napędowych jednostek benzynowych i Diesla zarówno dla tych, którym zależy na bardzo niskim spalaniu, jak i tych, którzy lubią czasem mocniej docisnąć pedał gazu. Za brak designerskiego rozmachu wynagrodzić może z kolei opinia auta solidnego i bezawaryjnego, jak przystało na produkt Volkswagena - co czyni z SEATA Toledo również bardzo interesującego kandydata na rodzinny samochód.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/seat/seat-toledo/seat-toledo-s-01.jpg" title="">
Od zmiany do zmiany
To zapewne właśnie zaciekła konkurencja między autami o bardzo zbliżonych do siebie parametrach - na dodatek, co warto zauważyć, głównie w obrębie własnego koncernu - kazała projektantom auta poddawać je w kolejnych wersjach dość radykalnym przeobrażeniom. SEAT Toledo zadebiutował w 1991 roku jako liftback, zaprojektowany wprawdzie przez cenionego przez wszystkich Giorgetto Giugiaro, jednak mocno konserwatywny i rysowany jakby od linijki. Za bazę do tego modelu posłużyła płyta podłogowa Golfa w wersji II Toledo jednak różnił się od swego protoplasty wyraźnie większymi rozmiarami i imponującym, 550-litrowym bagażnikiem. Co ciekawe, ta wiekowa już wersja wciąż jest w produkcji - kryje się pod chińską marką Chery. Druga generacja modelu, która pojawiła się na rynku w 1998 roku, ponownie zaprojektowana przez Giugiaro, zrywała kanciastą stylistyką wersji pierwotnej. Podobnie jak poprzednia oparta była na podwoziu Golfa - tym razem czwartej generacji. SEAT Toledo II miał również niebawem zyskać brata bliźniaka w postaci debiutującego modelu SEAT León, który różnił się od niego niemal wyłącznie typem nadwozia - był to kombi zamiast, jak w przypadku ówczesnego Toledo, sedan. Tę samą płytę podłogową wykorzystano również w kilku innych produkowanych w tym samym czasie modelach: kodzie Octavii, Audi A3 oraz Audi TT, co z pewnością zaostrzyło bratobójczą rywalizację. SEAT Toledo II przetrwał bez liftingu do 2004 roku, gdy przed premierą trzeciej generacji publiczności przedstawiono na targach w Madrycie prototyp o zupełnie odmiennym wyglądzie i charakterze, który miał stanowić kolejne wcielenie modelu. Zaprojektowany przez Waltera de'Silva SEAT Toledo III stanowił nie tylko powrót do typu liftback, lecz również stanowił swoistą krzyżówkę sedana z minivanem. Nie zrezygnowano za to z zapożyczania podwozia od Golfa - tym razem w wersji V. Generacja czwarta, produkowana od 2012 roku, zaskoczyła z kolei powrotem do "sedanowej" stylistyki przy zachowaniu dawnej klapy przy bagażniku, a zarazem transferem z segmentu C do B. SEAT Toledo IV to kolejne auto z wersją bliźniaczą - tym razem jest nią jednak koda Rapid. Oba modele produkowane są zresztą w ojczyźnie kody, w czeskiej fabryce Mladá Boleslav.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/seat/seat-toledo/seat-toledo-s-02.jpg" title="">
Toledo - sportowiec?
Już od początku pozwolono klientom przebierać wśród wielu opcji silnika, zwłaszcza w wersjach benzynowych, od 1,6 l (o mocy 72 KM) po 2,0 l o mocy aż do 150 KM. Silniki wysokoprężne, wszystkie o pojemności 1,9 l, osiągały moc od 68 do 110 KM. W drugiej generacji Seata Toledo rozpiętość oferowanych wariantów napędu jeszcze się poszerzyła: od bazowego 1,4 l o mocy 75 KM po imponujące 2,3 l i 70 KM oraz 1,8 l z napędem turbo o mocy 180 KM, osiągający prędkości do 229 km/h. Wzmocnione zostały również oferowane silniki wysokoprężne: wszystkie w wersji TDI, o pojemności 1,9 l i mocy od 90 do 150 KM. Kto nastawia się na samochód używany tej generacji, może zatem spotkać się z dużą rozpiętością cen. W trzeciej odsłonie SEATA Toledo okrojono nieco gamę silników benzynowych - zrezygnowano z wersji 2,3 l, dokładając w zamian wysokoprężne silniki 2,0 l z filtrem cząstek stałych. Choć SEAT Toledo ma opinię rodzinnego "poczciwca", nie zabrakło mu w życiorysie również wątku sportowego, za sprawą wersji Cupra, opartej na drugiej generacji Toledo. Cupra przemierzała trasy European Touring Car Championship (ETCC) oraz British Touring Car Championship w latach 2003-2009. W swoich późniejszych wcieleniach Toledo staje się jednak autem zdecydowanie bardziej statecznym i rodzinnym, zjednując sobie sympatię przede wszystkim praktycznym bagażnikiem i uprzyjemniającym jazdę wyposażeniem, a zarazem wzorowym poziomem bezpieczeństwa (5 gwiazdek NCAP dla Toledo III i IV). Nawet bez sportowych wyczynów na pewno warto się z nim zaprzyjaźnić.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/seat/seat-toledo/seat-toledo-s-03.jpg" title="">
