Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ssangyong-korando-l-01.jpg

SsangYong Korando

SsangYong Korando Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SsangYong Korando, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pochodzący z Korei Południowej producent samochodów terenowych SsangYong po raz pierwszy pojawił się w Europie pod koniec lat 80., oferując replikę pojazdu militarnego Jeep. Poza stworzeniem tej reprodukcji Koreańczycy rozwinęli też własny wariant modelu w postaci SsangYong Korando , który zjeżdżał z taśmy produkcyjnej z przedłużonym rozstawem osi. W 1996 roku producent wykorzystał wprowadzoną wcześniej nazwę Korando, aby nadać ją linii kompaktowych samochodów terenowych. Auto produkowane na licencji koncernu Mercedes-Benz do 2006 roku zjeżdżało z taśm montażowych w dwóch wersjach nadwoziowych. Po ponad czterech latach przerwy koreańska marka zaprezentowała nową generację SsangYong Korando jako crossovera utrzymanego w stylistyce charakterystycznej dla SUV-a (Sport Utility Vehicle).

Modele SsangYong Korando z lat 1996-2006

Pierwszym modelem stworzonym przez markę SSangYong po replice Jeepa był trzydrzwiowy samochód terenowy Korando produkowany od 1996 do 2006 roku. Za podstawę do opracowania pierwszej generacji posłużył starszy o trzy lata SsangYong Musso, który był równocześnie pierwszym SUV-em, jaki Koreańczycy wprowadzili do swojej oferty. W modelu Korando skrócono rozstaw osi do 2,48 m. Wyposażono go również w klasyczną, kanciastą, typową dla terenówek karoserię o długości 4,33 m i szerokości 1,84 m. Trzydrzwiowy pojazd o masie 1,8 t był dostępny w różnych wersjach nadwozia z twardym i miękkim dachem, zaś na niektórych rynkach w sprzedaży była także wersja z pięcioma drzwiami. W pojeździe montowano silniki benzynowe oraz Diesla o pojemności skokowej między 2,3 a 3,2 l, których konstrukcja częściowo opierała się na motorach koncernu Mercedes-Benz.

W 2010 roku SsangYong Korando zadebiutował jako crossover

W kolejnej odsłonie serii Korando zaprezentowanej przez koreańską markę w 2010 roku pojazd stworzono w oparciu o nową koncepcję, którą wykreowali specjaliści z włoskiego biura projektowego Giugiaro. Efektem było auto typu crossover, które łączyło w sobie elementy cechujące limuzynę oraz SUV-a. W SsangYong Korando krawędzie z przodu i z tyłu były zaokrąglone, co stanowiło cechę charakterystyczną dla tej klasy pojazdów. Nadwozie miało długość 4,41 m i szerokość 1,83 m. Rozstaw osi tego tworzonego tylko w wersji pięciodrzwiowej samochodu wzrósł do 2,65 m.

Napędy SsangYong Korando w wersji crossover

SsangYong Korando od 2010 roku był dostępny z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Koreańczycy w modelu podstawowym montowali motory o pojemności skokowej wynoszącej 2 l i mocy 149 KM (110 kW). Poza tym SsangYong Korando występował także w wersji z silnikiem Diesla, który cechował się mocą 149 KM (110 kW) lub 175 KM (129 kW).