Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ssangyong-rexton-l-01.jpg

SsangYong Rexton

SsangYong Rexton Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SsangYong Rexton, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Producenci samochodów z Południowej Korei wykorzystali utrzymujące się w latach 80. i 90. wysokie profity z produkcji aut w rodzimym kraju, aby wkroczyć na rynki europejskie z samochodami małymi i kompaktowymi o ponadprzeciętnym wyposażeniu, jednak nie zawsze zaopatrzone w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Producent SsangYong, należący w tym czasie do chińskiego koncernu, poszedł inną drogą. SsangYong miał ambicję zostać specjalistą od samochodów terenowych na świecie i czerpać korzyści z rynku Sport Utility Vehicles (SUV-ów), odznaczającego się silny wzrostem. W tym celu znalazł dla siebie prominentnych partnerów w amerykańskim producencie samochodów terenowych Jeep oraz w niemieckim Daimlerze. Obie firmy miały podzielić się doświadczeniem w produkcji silników oraz napędów. Po wprowadzeniu z końcem lat 80. SsangYong Korando, a następnie w 1993 roku większego SsangYong Musso, producent z Południowej Korei rozpoczął w 2001 roku wytwarzanie nowej serii SUV-ów, które na rynku europejskim pojawiły się pod nazwą SsangYong Rexton w 2003 roku.

Co SsangYong Rexton zawdzięcza klasie M Daimlera?

To, że model SsangYong Rexton mimo pracy włoskich designerów z przodu i z tyłu przypominał pierwszą generację modeli Mercedesa-Benza klasy M, pasowało do historii powstania partnerstwa między niemieckim i południowokoreańskim producentem, który na niektórych rynkach światowych promował SsangYongMusso jako Mercedesa. To właśnie od SsangYong Musso zapożyczono platformę dla nowo zaprojektowanego SsangYong Rexton, co poskutkowało tym, że Rexton miał typową dla samochodów terenowych konstrukcję z ramy podłużnicowej, coraz rzadziej stosowanej w produkcji SUV-ów. SsangYong Rexton doświadczył w 2006 roku faceliftingu, którego głównymi punktami były zmiany w przodzie auta oraz w podziale tylnej szyby. Za wyjątkiem dużych, wyciągniętych ku górze reflektorów, podobieństwa do modeli klasy M partnera biznesowego Daimler zostały zachowane.

Silniki Rextona pod patronatem Daimlera

W przypadku silników benzynowych oraz motorów Diesla, które implementowano w modelach SsangYong Rexton, producent z Południowej Korei również mógł sięgnąć do niemieckiej techniki swojego partnera biznesowego z Sindelfingen. W ofercie dla modelu SsangYong Rexton znalazł się najpierw silnik z zapłonem iskrowym V6 o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy 220 KM (162 kW) oraz zmodyfikowana jednostka wysokoprężna marki Mercedes-Benz, która dawała Rextonowi moc maksymalną na poziomie 120 KM (88 kW). W zależności od wersji silnika Rexton był produkowany z dołączanym lub stałym napędem na cztery koła. Od 2004 roku producent włączył do oferty silnik Diesla z wtryskiem common rail, który dysponował mocą 163 KM (120 kW ), a od 2006 roku mocą 186 KM (137 kW).