Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-tribeca-l-01.jpg

Subaru Tribeca

Subaru Tribeca Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Subaru Tribeca, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dzięki zastosowaniu silników typu Boxer, rezygnacji z motorów Diesla oraz wczesnemu wprowadzeniu napędu na obie osie do seryjnej produkcji limuzyn i kombi japoński producent samochodów Subaru przez wiele lat cieszył się wyjątkową pozycją na rynku motoryzacyjnym. Ze względu na wykorzystywanie napędu na cztery koła oraz współpracę z japońskim specjalistą od pojazdów terenowych, marką Isuzu, dla Subaru rozwijanie własnej linii SUV-ów byłoby czymś zupełnie oczywistym i pozwoliłoby wykorzystać potencjał tego segmentu. Zamiast jednak postawić na pomysł związany z projektowaniem prawdziwego SUV-a, aktywność Japończyków skupiła się wokół opracowywania strategii dla pojazdów typu crossover. Miały one swoją podstawę w linii modelowej Subaru Legacy. Samochód ten został wprowadzony na rynek pod nazwą Outback oraz był dostępny jako limuzyna i kombi z powiększonym prześwitem, co pozwalało na jazdę także po nieutwardzonych drogach. Ponadto w nowej wersji Subaru zastosowano offroadowe elementy w postaci asystenta ruszania pod górę oraz reduktora. Na początku 2005 roku Japończycy zrobili pierwszy krok ku zaznaczeniu swojej obecności w klasie SUV-ów, wypuszczając na rynek kompaktowego softroadera Subaru Tribeca, który zawitał do Europy w 2006 roku.

Subaru Tribeca zjeżdżał z taśmy montażowej w fabryce w Stanach Zjednoczonych

Pod względem technicznym model Subaru Tribeca bazował na platformie Legacy, jednak w przeciwieństwie do klasycznej limuzyny, a podobnie do Subaru Outback otrzymał wysoki prześwit, jak również typowe dla SUV-ów wysoko zawieszone nadwozie. Subaru Tribeca z rozstawem osi wynoszącym 2,75 m, całkowitą długością 4,86 m i wysokością 1,72 m konstruowany był jako 5-drzwiowy pojazd, który mógł przewozić od 5 do 7 pasażerów. Ciekawostka produkcyjna: Subaru Tribeca nie był montowany w ojczyźnie swojego producenta, lecz w całości skręcano go w zakładach Subaru w Stanach Zjednoczonych, ponieważ znaczna część produkcji tego pojazdu po prostu miała być sprzedawana na rynkach Ameryki Północnej. Design Subaru Tribeca wpisywał się w trendy dominujące wśród podobnych samochodów w USA zwłaszcza po faceliftingu z 2007 roku, który skutkował przearanżowaniem przodu pojazdu.

Silniki modelu Subaru Tribeca

Podobnie jak w innych modelach tego producenta, także w linii Subaru Tribeca zastosowano wyłącznie motory typu Boxer. Na początku wykorzystanie montowanego po raz pierwszy w 2008 roku silnika Diesla typu Boxer w ogóle nie było planowane. W pierwszych dwóch latach produkcji Subaru Tribeca posiadał silnik o pojemności skokowej 3 l, który osiągał moc 245 KM (180 kW). Od 2007 roku model Tribeca był już produkowany z nowym Boxerem o pojemności 3,6 l i mocy 258 KM (190 kW).