Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-kizashi-l-01.jpg

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Kizashi, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Gdy japoński producent samochodów i motocykli Suzuki w latach 80. XX wieku budował swoją pozycję w Europie, w Ameryce Północnej i na azjatyckich rynkach Japończycy oferowali małe limuzyny i minivany oraz samochody terenowe, które w międzyczasie zyskały miano klasyków. Początkowo dzięki Suzuki Baleno oraz drugiej generacji Suzuki Ignis przedsiębiorstwo poszerzyło swoją paletę modeli wzwyż. Przez długi czas wśród modeli klasy średniej producenta dominowały pojazdy, które nie wywodziły się z własnych biur projektowych. Limuzyna Suzuki Verona skonstruowana przy współpracy z partnerami marki takimi jak General Motors (GM) czy Daewoo na niektóre rynki trafiła pod szyldem Suzuki. W 2009 roku Japończycy zmienili strategię, rozstając się z GM i rozpoczynając współpracę z niemieckim koncernem Volkswagen. Celem miała być samodzielnie skonstruowana limuzyna klasy średniej, która będzie eksponować japońską tożsamość marki i trafi na rynki całego świata. To dlatego pierwszy model Suzuki klasy średniej sprzedawany na zagranicznych rynkach otrzymał japońską nazwę Kizashi. W 2010 roku Suzuki Kizashi został wprowadzony na europejskie rynki jako nowy flagowy model producenta.

Pełne wyposażenie dostępne seryjnie w Suzuki Kizashi

Pod względem designu sedana Japończycy postawili na popularny wówczas kształt limuzyny, której zaokrąglenia i wymiary miały jednocześnie sygnalizować dynamikę i luksus. Za sprawą długości 4,65 m, rozstawu kół przekraczającego 2,70 m oraz szerokości ponad 1,80 m Suzuki Kizashi wykazywał typowe parametry swojej klasy. Cechy wyróżniające Suzuki Kizashi dotyczyły raczej wyposażenia wewnętrznego: w przeciwieństwie do większości europejskich producentów, którzy każą sobie dodatkowo dopłacać za wiele elementów, Japończycy zaoferowali seryjnie w pełni wyposażoną limuzynę.

Napęd i silniki Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi dostępny był w dwóch wersjach: z napędem na przód oraz na cztery koła. Tradycyjny napęd współpracował z manualną sześciostopniową skrzynią biegów, podczas gdy w pojeździe z napędem na cztery koła zamontowano automatyczną przekładnię. Pod względem silników Japończycy wprowadzając model na europejski rynek, postawili na benzynową jednostkę o pojemności skokowej 2,4 l. Silnik spełniający normę emisji spalin Euro5 wyposażony był w cztery cylindry, zapewniał Suzuki Kizashi moc do 178 KM (131 kW) i pozwalał limuzynie rozpędzić się maksymalnie do 215 km/h.

Osiągi i zużycie paliwa Suzuki Kizashi

Aby rozpędzić się od zera do setki Suzuki Kizashi w zależności od wersji napędu potrzebował od 7,8 do 8,8 s. Zgodnie z deklaracją producenta przednionapędowy Suzuki Kizashi zużywał 7,9 l benzyny 95 na 100 km, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 183 g. W wersji Suzuki Kizashi z napędem na cztery koła spalanie łączone wynosiło około 8,3 l paliwa (wartość ta odpowiadała emisji dwutlenku węgla w wysokości 191 g/km).