Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-liana-l-01.jpg

Suzuki Liana

Suzuki Liana Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Liana, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Suzuki Liana to klasyczny przykład auta spełniającego dwa podstawowe warunki dobrego japońskiego samochodu: to solidność i korzystna cena. Chociaż dla niektórych design aut z Dalekiego Wschodu bywa dyskusyjny, wieloletnia gwarancja oferowana przez producenta stanowi argument nie do podważenia. Suzuki Liana jest bez wątpienia samochodem na lata, który dzięki niskiej awaryjności jest atrakcyjną propozycją także jako samochód używany. Pojazd uchodzi za jeden z najmniej awaryjnych samochodów wyprodukowanych po dwutysięcznym roku. Co więcej, jest jednym z nielicznych aut, wśród których użytkownicy nie skarżą się na powtarzające się w wielu egzemplarzach usterki, co jest powszechne w przypadku innych samochodów. Model po raz pierwszy zjechał z taśmy w 2001 roku. Choć był produkowany jedynie przez sześć lat, doczekał się pozytywnych recenzji i nagród. Z pewnością najbardziej znany laur, jaki przypadł w udziale Lianie, to tytuł "Samochodu za rozsądną cenę" przyznawany w legendarnym programie motoryzacyjnym Top Gear. Auto na szczycie konkursu pojawiło się aż siedmiokrotnie, a za jego kierownicą zasiadła cała plejada gwiazd - od kierowców Formuły 1 takich jak Lewis Hamilton, przez słynnego kucharza Gordona Ramsaya, aż po piosenkarkę Geri Halliwell. Suzuki Liana pojawił się na rynku jako następca Suzuki Baleno, a po raz ostatni zjechał z taśmy w 2007 roku, gdy został zastąpiony przez Suzuki SX4. W niektórych krajach Suzuki Liana znany był pod nazwą Suzuki Aerio. Ciekawostką jest fakt, iż nazwa Liana stanowi skrót od angielskiego zwrotu "Life In A New Age".

Bogate wyposażenie Suzuki Liany

Suzuki Liana po raz pierwszy zjechał z taśmy z nadwoziem sedan i hatchback. Auto początkowo trafiło jedynie na europejski rynek. Zawieszenie Liany można porównać ze sportowymi autami. Po roku od rozpoczęcia produkcji koncern zdecydował się na pierwsze zmiany w stylistyce pojazdu. Na pierwszy rzut oka widać było listwy drzwiowe, a także nowy pas przedni. Wraz z pierwszą modernizacją w czasie zbiegło się wprowadzenie Liany na amerykański i kanadyjski rynek. W 2004 roku przeprowadzono pierwszy facelifting, który pociągnął za sobą wyższy komfort jazdy. Ponadto wprowadzono modyfikację deski rozdzielczej. Dominujące dotychczas elektroniczne wskaźniki zastąpiono klasycznymi zegarami. Bez wątpienia cechą wyróżniającą Lianę na tle konkurencyjnych aut było bogate wyposażenie standardowej wersji. Seryjnie auto miało klimatyzację i centralny zamek z alarmem. Poziom bezpieczeństwa podnoszony był przez wyposażenie takie jak ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania EBD, cztery poduszki powietrzne czy światła przeciwmgielne. Prowadzenie pojazdu było komfortowe dzięki wspomaganiu kierownicy, a także licznym udogodnieniom wpływającym na wygodę wewnątrz auta. Należały do nich w szczególności podgrzewane fotele, elektryczne szyby i lusterka.

Silniki i napęd Suzuki Liany

Suzuki Liana początkowo oferowany był z dwoma silnikami do wyboru. W Polsce dostępna była jednostka benzynowa o mocy 106 KM oraz napęd Diesla generujący moc 90 koni mechanicznych. Oba silniki współpracowały z pięciobiegową skrzynią biegów. Wśród samochodów używanych najczęściej spotykane są benzynowce, których zaletą jest bezawaryjność i rozrząd napędzany łańcuchem. Minusem jest dość wysokie spalanie podczas jazdy miejskiej (12 l na 100 km), jednak auto rekompensuje ten mankament na trasie - wówczas spala jedynie 6,5 l na 100 km. Osoby, dla których liczy się ekonomiczna jazda po mieście, mogą poszukać na rynku wtórnym Liany z napędem Diesla, który zawsze gwarantuje niewielką konsumpcję paliwa. Odbywa się to jednak kosztem dość małego przedziału użytecznych obrotów. Lianę z napędem Diesla wyposażono w rozrząd napędzany zębatym paskiem. Poza granicami Polski (na przykład w Niemczech) w sprzedaży były także modele benzynowe o mocy 90 KM. Japoński koncern zastosował ten silnik także w modelu Suzuki Swift. Lianę wyposażono w standardzie w napęd na przednią oś. Producent jest specjalistą od aut z napędem na cztery koła, więc i w przypadku tego modelu można znaleźć na rynku wtórnym pojazdy w wersji 4x4.