Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-samurai-l-01.jpg

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Samurai, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Suzuki Samurai przez złośliwców był nazywany terenowym Maluchem. Z jednej strony można uznać, że wiele w tym prawdy, ponieważ Samurai był samochodem owszem terenowym, ale niezbyt dużym. Jego pasażerowie nie otrzymali przesadnie dużej przestrzeni wewnątrz auta, ale za to pojazd ten w terenie radził sobie bardzo dzielnie. Tu złośliwości się kończą, a zaczyna ostra jazda po błotach i nierównościach, ponieważ Samurai do tego właśnie został stworzony. Początek tej linii modelowej wykreowanej przez markę Suzuki sięga roku 1981 - wtedy pierwsze modele zjechały z taśmy produkcyjnej i rozjechały się we wszystkich kierunkach. Samurai przetrwał prawie dwadzieścia lat. Jego produkcja zakończyła się u progu kolejnego tysiąclecia - został zastąpiony wygodniejszym modelem, czyli Suzuki Jimny, znanym już wcześniej i powracającym po długiej rynkowej nieobecności. Japończycy z koncernu Suzuki od dawna eksperymentowali z pojazdami terenowymi, wprowadzając do kolejnych generacji zmiany konstrukcyjne i ledwie dostrzegalne modyfikacje kosmetyczne. Dlatego model Samurai to właściwie jedna ciągła generacja następujących po sobie, unowocześnionych modeli. Suzuki Samurai był dostępny z twardym i miękkim dachem, a także jako pojazd z ramą i przyczepą ładunkową. I nikogo to nie dziwiło ponieważ Suzuki Samurai został stworzony przede wszystkim do pracy i transportowania. Jego właściwości terenowe stanowiły dodatek do podstawowych zadań. Marka Suzuki wprowadzała różne odmiany modelu Samurai na różne rynki. Do Indonezji trafił więc Samurai Katana, a na rynki europejskie wersja dopasowana do wymogów unijnych. Samurai to dobry samochód dla miłośników przerabiania pojazdów do ostrej jazdy w terenie. Samurai to w końcu udana przeprawówka.

Suzuki Samurai w wersji LX - kultowa terenówka

Patrząc na ten pojazd, można odnieść wrażenie, że przy innych wozach terenowych Suzuki Samurai to maleństwo. Wersja LX daje więcej miejsca, a w edycji z miękkim dachem gwarantuje poczucie wolności i wiatr we włosach. Pojazd optycznie przypomina pudełko - ostre krawędzie i kanty mówią same za siebie - zmiany stylistyczne na przestrzeni lat były dość nieznaczne. Ale dzięki temu Samurai zachowuje swój pierwotny wdzięk i także dzięki temu, jak wygląda, dziś jest autem wpisującym się w pojęcie "pojazd kultowy". W wyposażeniu - niewiele, wszak to nie miał być wóz reprezentacyjny. Układ deski rozdzielczej i konsoli centralnej był bazowy, ale jasny i przejrzysty. Fotele kierowcy i pasażera otrzymały wysokie zagłówki ze sztywnego tworzywa sztucznego, które skutecznie chroniły kark. Kierownica - zwłaszcza w modelach z lat 80. - do tych cienkich, które trzeba było okładać specjalnymi pogrubiającymi pokrowcami, aby uzyskać lepszy chwyt. W wersji z miękkim zdejmowanym dachem model ten stawał się nagle wszechstronny - świetny do terenu, wspaniały do tego, aby łapać promienie słońca, podążając nadmorskimi drogami. Suzuki Samurai jako samochód używany to już klasyka, ale taka, do której przyjemnie się wraca. Co więcej, pojazd ten daje się łatwo przerabiać, dzięki czemu osoba znająca się na motoryzacji i technice będzie w stanie samodzielnie wyczarować naprawdę wyjątkową własną edycję Samuraja.

Suzuki Samurai LX - dane technicznie spalanie

Popularnym silnikiem montowanym w tym modelu samochodu Suzuki Samurai był benzynowy motor o pojemności 1,3 l i mocy 64 KM. Z dzisiejszej perspektywy może się to wydawać niewiele (choć to i tak dwa razy większy silnik niż we wspomnianym Maluchu), jednak w założeniu Samurai miał być pojazdem roboczym, co uzasadnia zastosowanie takiej właśnie jednostki napędowej. Na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym silnik ten potrzebował co najmniej 7 l paliwa, a w skrajnych przypadkach konsumpcja sięgała nawet 13 l - wszystko zależało od rodzaju nawierzchni i obciążenia. Jak widać, mimo niewielkiego silnika zużycie paliwa było całkiem spore, ale frajda z jazdy w terenie równoważyła tę niedoskonałość. Model posiadał pięciobiegową manualną przekładnię oraz napęd na cztery koła. Masa auta nie przekraczała jednej tony, czyli jak na terenówkę był to pojazd lekki. Maluch? Nie. Samurai.