Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Toyota Highlander Side

Toyota Highlander

Toyota Highlander Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Highlander, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Toyota Highlander jest autem wygodnym i ciekawym, ale jego stylistyka bardziej kojarzyć się może z pojazdami rodem z filmów science-fiction. Samochód używany, jakim jest Toyota Highlander, z pewnością sprawi radość tym kierowcom, którzy oczekują przestrzeni, niezawodnych komponentów oraz możliwości podróżowania z całą rodziną niekoniecznie na miejskich dystansach. Samochód Toyota Highlander wyjechał z fabryk na ulice w 2000 roku, czyli w czasie, w którym w przemyśle motoryzacyjnym nowe trendy związane ze stylistyką i wyposażeniem mocno siłowały się z odchodzącymi do lamusa historii kanciastymi wykończeniami. Inżynierowie z japońskiego koncernu szybko zareagowali na potrzeby zmieniającego się rynku i dostarczyli auto terenowo-rodzinne, które na ulicach miast okazało się prawdziwym spryciarzem.

Piętnaście lat pełnej sukcesów obecności na rynku motoryzacyjnym

Pierwsza generacja Toyoty Highlander była produkowana w latach 2000-2007. Choć pobrzmiewały w niej echa nie do końca minionej jeszcze stylistyki, niosła ona w sobie powiew nowego. Wysoki prześwit, zaokrąglone boki, subtelnie zarysowana linia boczna, uniesiony tył - to główne cechy Highlandera odpowiadające za pierwsze pozytywne wrażenie związane z tym pojazdem. Wnętrze nawiązywało do limuzyn z tamtych czasów i dawało miłe poczucie wygody i bezpieczeństwa. Kolejna edycja pojazdu miała swoją premierę w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Chicago. Konstruktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni, obok standardowo zasilanej wersji, zaprezentowali również hybrydę. W warstwie związanej z designem Toyota Highlander przeszła sport lifting, który nadał jej bardziej nowoczesnego wyglądu. Ogólna sylwetka auta uległa optycznemu wyszczupleniu dzięki bardzo niskiemu poprowadzeniu linii bocznej, która płynnie przechodziła w delikatnie zarysowane obramowanie nadkola. Reflektory wydłużono i rozciągnięto ku górze, co przyczyniło się do nadania Toyocie Highlander z drugiej generacji bardziej drapieżnego i dynamicznego charakteru. Także tylna część pojazdu zyskała nowy kształt, zaś poszerzona szyba na klapie bagażnika dawała większe wsteczne pole do manewrowania. Wnętrze po raz kolejny zaskoczyło wygodą i eleganckim sznytem. Konstruktorzy z koncernu Toyoty zawsze wiedzieli, że w dużym rodzinnym pojeździe wygoda oraz praktyczne rozwiązania są niezwykle istotne, dlatego postarali się o to, aby zarówno dorośli pasażerowie mogli cieszyć się z drewnianych wykończeń i chromowanych detali, zaś dzieci mogły podróżować bezpiecznie w aucie, które umożliwiało im zabawę i naukę podczas jazdy na tylnym siedzeniu. W trzeciej i jak dotąd ostatniej odsłonie, która triumfalnie wyjechała na ulice w 2013 roku, można już doszukiwać się śmiałego wkroczenia w motoryzacyjną przyszłość.

Toyota Highlander trzeciej generacji - ciekawy design i komfortowe wnętrze

Model Highlander w swojej najnowszej odsłonie miał premierę w marcu 2013 roku podczas imprezy o nazwie New York International Auto Show. Ciekawostką z pewnością jest fakt, że pojazd ten w trzeciej edycji został dopuszczony do użytku przez korporacje taksówkarskie w Nowym Jorku. Nadwozie zyskało jeszcze bardziej kompaktowy wygląd. Tym razem konstruktorzy bardzo mocno zarysowali linię boczną, a także ciekawie wymodelowali przód auta. Długie reflektory zamykały po bokach szeroką i wysoką atrapę chłodnicy, która stanowiła zdecydowaną dominantę, zaś jej obrys dokładnie okalała chromowana ramka. Z kolei tył wozu nawiązywał do wyglądu poprzedników, jednak światła - wkomponowane w krawędzie i w klapę bagażnika - sugerowały, że auto pod względem designu jednak lekko wyprzedziło swoją epokę. Wnętrze po raz kolejny nie zawiodło - estetycznie wykończone, elegancko zaprojektowane znów łączyło w sobie styl, klasę i praktyczne zastosowanie. Kierowca mógł cieszyć się elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami bocznymi, podgrzewanym siedziskiem, bezkluczykowym uruchamianiem samochodu, oraz takimi udogodnieniami jak czterostrefowa klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica czy oszczędne i wydajne światła LED. Toyota Highlander to świetny samochód używany, który opiera się standardowemu myśleniu o tym, że SUV to tylko miejskie auto. Jest ona idealna do tego, aby pojechać w dłuższą podróż, zaś dzięki poszerzonej wersji z ośmioma miejscami siedzącymi pojazd ten nadaje się także to tego, by w nim spać.

Toyota Highlander - dane techniczne i spalanie

W gamie silników zaproponowanych przez japońskich inżynierów dla trzeciej odsłony modelu najpopularniejszym ze względu na pojemność i moc okazał się 3,5-litrowy motor, który na dystansie 100 km w cyklu mieszanym generował spalanie wynoszące około 9-11 litrów benzyny. Jego moc wynosiła natomiast 280 KM. Dla porównania warto dodać, że najmocniejsze motory implementowane w pierwszej generacji Highlandera miały 3,3 litra pojemności, oferując moc 225 KM. Drugą edycję proponowano między innymi z 3,5-litrową jednostką napędową dysponującą 270 końmi mechanicznymi. Skrzynie biegów implementowane w ostatniej generacji Highlandera to sześcio- lub ośmiostopniowe przekładnie automatyczne. Każde auto wyprodukowane po 2013 roku dysponowało załączanym automatycznie napędem na cztery koła. W pakiecie podstawowym odbiorca otrzymywał systemy bezpieczeństwa (ABS, ASR, ESP), a także szereg asystentów wspomagających jazdę: tylny czujnik parkowania, kamerę wsteczną, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, system start-stop oraz czujnik martwego pola i asystent pasa ruchu.