- Strona startowa
- Samochod
- Toyota
- Toyota Hilux
Toyota Hilux Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Hilux Zestawienie, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Toyota Hilux to samochód półciężarowy produkowany nieprzerwanie od 1968 roku. To model, który odniósł ogromny sukces komercyjny, zaś dziennikarze brytyjskiego programu Top Gear poddali go niezliczonym próbom wytrzymałościowym i tym samym udowodnili, że Hilux to solidne i prawie niezniszczalne auto. Azja i Afryka to rynki wręcz opanowane przez japońskiego producenta. Przyczyna jest prosta - to wozy dobre, trwałe i niezawodne. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na modele, który zaczęły się pojawiać w latach 80. Wiele z nich jeździ do dziś. Przeszły one spore metamorfozy, głównie w zakresie wyglądu, wyposażenia i silników. Od momentu, kiedy pierwszy Hilux ujrzał światło dzienne, pojawiło się już osiem generacji tego auta. Każda kolejna edycja cechowała się widocznie zmienioną stylistyką - projektanci marki dążyli do złagodzenia wyglądu pojazdu, a tym samym nawiązania do kształtu i budowy modnych i popularnych SUV-ów. Toyota Hilux - nawet taka, która już dawno osiągnęła pełnoletność - to świetny wybór. Auto sprawdza się w terenie i na szosie i jest idealne wszędzie tam, gdzie zachodzi konieczność transportowania materiałów budowlanych czy większych przedmiotów. Pojemna "paka" w wersji otwartej lub zamkniętej pomieści kilka pralek, a wygodna kabina pasażerska przeznaczona jest dla całej rodziny. Do tej pory na całym świecie sprzedano 16 milionów egzemplarzy wszystkich edycji.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/toyota/toyota-hilux/toyota-hilux-m-01.jpg" title="">
Toyota Hilux ósmej generacji - solidny samochód na każdą drogę
Półciężarowa Toyota Hilux powróciła po 10 latach przerwy i od razu stała się sensacją. Długo oczekiwana ósma edycja popularnego modelu zyskała nowoczesną stylistykę. Japońscy konstruktorzy wczuli się w panujące trendy i zaokrąglili swój flagowy terenowy model, równocześnie przydając mu aerodynamiki, lekkości i zadziorności. Można zauważyć, że przednia część auta z grillem i światłami uległa wyostrzeniu i uniesieniu. Pojazd otrzymał wydajne i energooszczędne światła LED-owe. Reflektory wydłużono na boki, dzięki czemu pojazd oferuje lepsze doświetlenie zakrętów. Japoński koncern postarał się także, aby wnętrze zaskakiwało swoim przyjaznym wyglądem i dobrym wyposażeniem. Konsola centralna otrzymała między innymi 7-calowy dotykowy ekran multimedialny, co do tej pory w pickup-ach praktycznie nie miało miejsca. Przejrzysty układ liczników, wielofunkcyjna kierownica i eleganckie stonowane wykończenia przestrzeni kierowcy dodają nowej Toyocie Hilux szyku. Kabinę wyciszono, dzięki czemu wersja z czterema miejscami nadaje się do przewozu dzieci, nawet tych bardzo małych. Czyżby nowy Hilux stał się samochodem rodzinnym? Roboczy ciągnik, auto zdające egzamin w terenie i wreszcie świetny wehikuł transportowy w dzisiejszych czasach musi być wielofunkcyjny i zapewniać bezpieczeństwo. Samochód używany Toyota Hilux ósmej generacji to również zupełnie nowe odczucie komfortu, tak nietypowe dla pojazdów tego gatunku.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/toyota/toyota-hilux/toyota-hilux-m-02.jpg" title="">
Toyota Hilux - dane techniczne
Trzeba przyznać, że japońscy inżynierowie nie byli przesadnie hojni jeśli chodzi o ilość jednostek napędowych. Ale takie postępowanie nie powinno dziwić, gdyż mały wybór świadczy o doskonałym dopracowaniu proponowanych silników. Na rynek europejski trafiły więc modele Hiluxa z nowymi motorami. Koncern z Kraju Kwitnącej Wiśni zaproponował trzy silniki wysokoprężne i jeden benzynowy. Diesle to silniki o pojemnościach pomiędzy 2,4, a 2,8 litra i mocach wynoszących 103 KM, 150 KM oraz 177 KM. Jeśli chodzi o model benzynowy, to jest to jednostka wolnossąca o czterech cylindrach, pojemności skokowej 2,7 l i mocy 165 KM. Silniki te zostały stworzone do pracy z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów lub ze specjalnie skonstruowaną, również sześciostopniową automatyczną przekładnią Super ECT. Napęd w standardzie zaimplementowano na tylnej osi, natomiast 4WD to napęd opcjonalny. Zawieszenie - w stosunku do tego z modelu poprzedniego sprzed ponad dziesięciu lat - daje większe poczucie komfortu, a wstrząsy są zdecydowanie mniej odczuwalne. Można je ustawić do pracy w trzech trybach: standard na asfaltową równą drogę lub do poruszania się po mieście, a także do jazdy z dużym obciążeniem i do jazdy po utwardzanych drogach.
