Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-starlet-l-01.jpg

Toyota Starlet

Toyota Starlet Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Starlet, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Toyota Starlet to samochód osobowy produkowany w latach 1973-1999, należący do segmentu B. Na rynku zastąpił Toyotę Publicę. Przez ponad 25 lat pojawiło się pięć generacji modelu. Warto podkreślić, że uważany jest za jedno z najbardziej bezawaryjnych aut w historii motoryzacji. Niezawodność i bardzo niskie koszty eksploatacji sprawiają, że samochód używany jest trudno dostępny - w chwili pojawienia się na rynku wtórnym zyskuje szerokie grono zainteresowanych. Dobre warunki jezdne, silnik gwarantujący świetne osiągi, doskonała widoczność i niewielkie rozmiary sprawiają, że auto znakomicie odnajduje się w miejskiej dżungli. Dostępne jest w dwóch wariantach nadwozia - jako hatchback oraz kombi. Wyróżnia je dobra odporność na korozję oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze, które dzięki zastosowaniu materiałów wysokiej jakości skutecznie opiera się upływającemu czasowi. Na uwagę zasługuje także precyzyjna skrzynia biegów dostępna w wersji z czterema lub pięcioma przekładniami. Koncern produkował również modele z trójbiegowym lub czterobiegowym automatem, jednak ich dostępność w Polsce jest mocno ograniczona. Do największych rywali Toyoty Starlet należą Fiat Uno, Nissan Micra oraz Daihatsu Charade.

Toyota Starlet - jeden z najbardziej bezawaryjnych modeli japońskiego koncernu

Toyota Starlet zadebiutowała w 1973 roku. Początkowo występowała jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan oraz trzydrzwiowe kombi. Pod maską znalazły się bardzo wytrzymałe silniki benzynowe 1.0 oraz 1.2, które gwarantowały bardzo dobre osiągi. Pięć lat później producent zaprezentował auto drugiej generacji. Najważniejszą modyfikacją była zmiana nadwozia. Od 1978 roku Toyota Starlet była dostępna jako trzy- i pięciodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Pojawiły się także nowe, jeszcze bardziej niezawodne jednostki napędowe. W 1984 roku japoński koncern zakończył produkcję modeli posiadających napęd na tylną oś. Jednocześnie na rynku pojawiła się Toyota Starlet III wyposażona w napęd na przednie koła. Auto wyróżniało się nowoczesnym designem o łagodnie zarysowanych liniach nadwozia, ciekawie wykończonym wnętrzem i prostymi, aczkolwiek bezawaryjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Czwarta i piąta generacja pojazdu zostały zaprezentowane odpowiednio w 1989 i 1996 roku oraz stały się bardziej popularne na rynkach europejskich. Z tego względu istnieje duże prawdopodobieństwo, że samochód używany, jaki można znaleźć obecnie w komisach, będzie pochodził właśnie z tego okresu. Ostatni egzemplarz Toyoty Starlet zjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Model został zastąpiony cieszącą się ogromną popularnością Toyotą Yaris.

Prosta konstrukcja, doskonałe osiągi i bezproblemowa eksploatacja

Toyota Starlet to samochód posiadający prostą konstrukcję i wyróżniający się znakomitą jakością wykonania. Z tego względu cechuje się bezawaryjnością i nie generuje wysokich kosztów eksploatacji. Pojawiające się rzadko drobne usterki są łatwe do naprawienia, a duża dostępność części zamiennych sprawia, że auto nie wymaga dużych nakładów finansowych. Na szczególną uwagę zasługuje układ wydechowy oraz zawieszenie, które cechuje się doskonałą żywotnością. Ponadto tylna oś zespolona oraz brak stabilizatora w przedniej części sprawia, że modernizacja samochodu jest bezproblemowa. Toyota Starlet wyposażona była w kilka różnych motorów, przy czym nie każdy z nich dostępny był na rynku europejskim. Podstawowym silnikiem, jaki znalazł się pod maską modelu, była jednostka benzynowa o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM wyposażona w dwa wałki rozrządu, 16-zaworową głowicę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Silnik oznaczony symbolem 2E gwarantował prędkość maksymalną dochodzącą do 170 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 11,2 sekundy. Doskonale sprawdzał się nie tylko w ruchu miejskim, ale także na dłuższych dystansach. Kolejnym motorem była 1,3-litrowa jednostka z serii 4E o bardzo podobnej budowie do swojej poprzedniczki, jednak gwarantująca moc już 90 KM. Producent zaprezentował także modele z turbodoładowanym silnikiem o mocy 135 KM. Toyota Starlet GT Turbo wyróżniała się doskonałym przyspieszeniem. Osiągnięcie setki zajmowało jedynie 8,3 sekundy. Od 1987 roku producent oferował także modele wyposażone w jednostki wysokoprężne. W wielu krajach samochód dostępny był z silnikiem Diesla o pojemności 1,5 litra, który osiągał moc 54 KM.