Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen Caddy, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volkswagen Caddy to jeden ze sztandarowych produktów Volkswagena. Należy do części koncernu Volkswagen Nutzfahrzeuge, który specjalizuje się w produkcji samochodów użytkowych i dostawczych. Proces produkcyjny auta trwa od 1978 roku. Od tego czasu Volkswagen Caddy przeszedł kilka metamorfoz, jednak nie stracił swojej podstawowej funkcjonalności samochodu osobowo–dostawczego. Użytkownicy najbardziej sobie cenią wielowymiarową użyteczność i praktyczne rozwiązania charakteryzujące Volkswagen Caddy. O tym, jak uniwersalne i ponadczasowe są koncepcje proponowane przez niemiecki koncern, świadczy powodzenie, którym cieszą się również auta starszych generacji, na co wskazuje wysoki obrót na rynku samochodów używanych.

Volkswagen Caddy narodził się jako pickup

Zapotrzebowanie na niewielkie samochody dostawcze było impulsem do stworzenia w 1978 roku pierwszego Volkswagen Caddy, który początkowo produkowany był tylko w Stanach Zjednoczonych i trafiał wyłącznie na tamtejszy rynek. Nadwozie niewielkiego pickupa, znanego wówczas jako Volkswagen Rabbit, osadzono na platformie Golfa I. W Europie, już pod nazwą Volkswagen Caddy I, pojawił się w 1983 roku, a prace nad jego produkcją podjęła fabryka w Sarajewie. Klienci mieli do wyboru silniki benzynowe w 4 wersjach (o pojemności 1.5l, 1.6l, 1.7l, oraz 1.8l) lub wysokoprężne w wersjach 1.5D, 1.6 TD i 1.8D. Choć upłynęło już wiele lat od momentu, gdy ostatni Caddy I zjechał z linii produkcyjnej, wciąż można spotkać go na drogach, a jego miłośnicy bardzo sobie chwalą fakt, że używane części zamienne są niedrogie i łatwo dostępne. Wybuch wojny na Bałkanach przerwał produkcję samochodu, jednak nie był to definitywny koniec Caddy. Dwudrzwiowy pickup, z dwoma miejscami siedzącymi, przeszedł pierwszą gruntowną metamorfozę w 1995 roku i powrócił na rynek, jako trzydrzwiowy kombivan z zabudowaną strefą bagażową.

Co kraj, to obyczaj – kolejne zmiany w Volkswagen Caddy

Nowa generacja Caddy powstała w hiszpańskich fabrykach SEATA, filii koncernu Volkswagena. Standardowo Volkswagen Caddy II występował w 3 wersjach: jako dwudrzwiowy i dwuosobowy pickup oraz trzydrzwiowy, dwuosobowy kombivan z częścią bagażową wykonaną całkowicie z blachy lub z przeszkleniami. Zmienił się nie tylko wygląd auta, którego nadwozie zostało wykończone w bardziej nowoczesnej, miękkiej stylistyce. Drugą poważną modyfikacją było użycie nowej płyty podłogowej, takiej samej, jaką posiadały SEAT Ibiza II oraz Volkswagen Polo III. Volkswagen Caddy II oferował również szerszą paletę jednostek napędowych, szczególnie rozbudowana została gama silników wysokoprężnych. W sprzedaży wciąż można znaleźć samochody używane z silnikami diesla o pojemności 1.7 SDI 57 KM, 1.9 D 64 KM, 1.9 SDI 64 KM, 1.9 SDI 64 KM, 1.9 TDI 90 KM, 1.9 TDI 90 KM, 1.9 TDI 90 KM oraz 1.9 TDI 90 KM. W 2003 roku produkcja Volkswagen Caddy przeniesiona została do Polski do Poznania, gdzie zaczęła się dla niego nowa era. Rosnąca konkurencja na rynku samochodów użytkowych spowodowała, że Caddy został poddany kolejnym modyfikacjom i rozpoczęto produkcję następnej, trzeciej już, generacji w historii tego nad wyraz popularnego auta.

Poznańska fabryka a początek nowej jakości w produkcji Caddy

Projektanci postanowili Caddy trzeciej generacji uczynić samochodem bardziej uniwersalnym. Przede wszystkim powiększyła się liczba miejsc dla pasażerów. Z auta stricte dostawczego, Caddy w wersji osobowej mógł aspirować do roli wygodnego i przestronnego samochodu rodzinnego. Został osadzony na platformie pochodzącej od Golfa V oraz Tourana I, wyposażono go w dwa rodzaje jednostek napędowych, występujących w kilku wersjach. Były to silniki benzynowe o pojemności do wyboru 1.4 l i 1.6l oraz silniki wysokoprężne, które występowały w 4 wersjach: 2.0 SDI PD, 1.9 TDI PD, 1.9 TDI P i 2.0 TDI PD. Oferta obejmowała również jednostkę napędową 2.0 EcoFuel na gaz i benzynę. Pozostałe zmiany były zauważalne gołym okiem, samochód zyskał łagodniejszą, bardziej opływową linię, a całą stylistykę utrzymano w tonie charakterystycznym dla Volkswagenów. Rok 2005 przyniósł prestiżową nagrodę, Caddy III został uhonorowany 2 miejscem w plebiscycie Van of the Year. Lecz to nie sprawiło, że projektanci z Wolfsburga spoczęli na laurach. W 2007 roku Caddy został wydłużony do wersji Maxi, dokładnie o 47 cm. Przód pozostawał bez zmian, powiększeniu uległa za to przestrzeń bagażowa. W ten sposób oferta została uzupełniona o model pośredni między pierwowzorem, a Transporterem T5. W 2010 roku Caddy został poddany kolejnej modernizacji, przeobrażeniom uległy elementy konstrukcyjne i stylistyczne. Przede wszystkim zmienił się pas przedni pojazdu, Caddy otrzymał nowy zderzak, atrapę chłodnicy, reflektory oraz tylnie lampy. Auta wyposażono też w nowe, bardziej oszczędne silniki wysokoprężne. Dla osób, które nie chcą wydawać dużych sum na auto w tej klasie, samochód używany Volkswagen Caddy, zarówno przed i po liftingu, jest dobrym rozwiązaniem, ze względu na wysoką jakość i przystępną cenę oraz dużą dostępność części zamiennych nowych i używanych.

Czwarta generacja Volkswagen Caddy

W lutym 2015 roku świat motoryzacji powitał czwartą odsłonę tego popularnego modelu. Nowa wersja jest pod wieloma względami bardziej nowoczesna, ekologiczna i wydajna od swojego poprzednika. Uwagę zwraca odświeżony design, samochód zyskał nowe, dynamiczne proporcje i ostre linie karoserii. Można go kupić w 4 podstawowych wersjach: Caddy, Kombi, Furgon i Cross. Jest bardzo dobrze wyposażony pod względem użycia najnowszych technologii oraz innowacyjnych systemów wspomagania, bezpieczeństwa i podwyższających komfort podczas jazdy. To cecha wciąż rzadko spotykana w samochodach, które są przede wszystkim używane w charakterze aut dostawczych. Nowy Volkswagen Caddy posiada 7 jednostek napędowych do wyboru, które są oszczędne i ekologiczne, do tego wszystkie spełniają normy euro 6. Jednym słowem - godnie zastąpi swojego poprzednika, Volkswagen Caddy III, którego ostatnia partia zjechała z linii produkcyjnej w maju 2015 roku. To, jak wielkim powodzeniem cieszył się wcześniejszy model, świadczą liczby – w ciągu 11 lat produkcji auto znalazło 1,5 mln nabywców.

Caddy wczoraj i dziś – niezmiennie najlepszy

Caddy jest produkowany od ponad 30 lat. Na okrągłą rocznicę została nawet wydana wersja Volkswagen Caddy Edition 30, która wyraźnie odróżnia samochód stylowym designem oraz szeregiem udogodnień, od Caddy w standardowych odsłonach. Przez ten czas wizerunek czterokołowca wielokrotnie ewoluował, zgodnie z rytmem zmieniających się trendów w świecie motoryzacji. Konstruktorzy Volkswagena doskonale wyczuwali rynek, a każda nowa idea spotykała się z adekwatną odpowiedzią, dzięki czemu Caddy stale pozostawał w aktualnym nurcie najbardziej poszukiwanych samochodów. Marka Volkswagen słynie z uniwersalnych rozwiązań, stosowanych w niemalże wszystkich pojazdach oraz, naturalnie, z wysokiej jakości. Samochody używane Volkswagen Caddy nie wychodzą z obiegu przede wszystkim dzięki bezawaryjnym jednostkom napędowym. Ich niezawodność potwierdzają miłośnicy i stali użytkownicy, na co dzień eksploatujący różne modele.