Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-v40-l-01.jpg

Volvo V40

Volvo V40 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo V40, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Kultowe Volvo V40, które swoje korzenie ma zarówno w Szwecji, jak i Holandii, od połowy lat 90. zeszłego stulecia niezmiennie dzierży palmę pierwszeństwa w kwestii najchętniej wybieranego samochodu w swoim autosegmencie. Kompaktowy pojazd, odznaczający się na tle swoich poprzedników dość wysokim komfortem jazdy i bardzo pojemnym wnętrzem, zawojował europejskie drogi w 1995 roku i od razu stał się niemal wyznacznikiem ówczesnego prestiżu na miarę miejskich możliwości. Produkowane głównie w kombi Volvo V40 charakteryzował pokaźnych rozmiarów bagażnik i znacznie przedłużona linia maski, jednak zmieniające się zapotrzebowanie rynku na auta o typowym, eleganckim designie spowodowało, że z taśm produkcyjnych w Holandii zaczęły zjeżdżać stylowe sedany funkcjonujące pod nazwą S40. Nowoczesny projekt nadwozia szybko zyskał aprobatę estetów i krytyków motoryzacyjnych, dlatego dla wzmocnienia efektu i subtelnego odświeżenia modelu - w zaledwie cztery lata po produkcji pierwszych egzemplarzy Volvo V40 - producenci zdecydowali się na facelifting, zarówno na wariancie kombi, jak i sedan. Do zabiegu podniesienia linii reflektorów i dodania kilku chromowanych elementów twórcy auta dodali także sporo nowinek technicznych, które zdecydowanie podniosły jakość prowadzenia V40 i S40. Po długiej, trwającej blisko osiem lat przerwie w produkcji, popularny model powrócił w przebojowej wersji hatchback i szybko zyskał liczne grono sympatyków spośród entuzjastów szwedzkiej marki, a także przekonał do siebie jury wielu prestiżowych konkursów o międzynarodowym zasięgu.

Stabilna historia z niespodzianką

Jeden z najpopularniejszych modeli Volvo, generacja V40, swoje pierwsze kilometry przejechał w 1995 roku po zjeździe z holenderskich taśm produkcyjnych i rytuał ten powtarzał przez niemal dekadę. W 2004 roku dumny następca Volvo 460 ostatecznie zniknął z europejskich fabryk, jednak jego legenda na stałe wpisała się w obraz dróg Starego Kontynentu, zmieniając tym samym definicję auta kompaktowego. Rok 1999 był swoistym przełomem w karierze Volvo V40, bo właśnie wtedy projektanci maszyny zdecydowali się na wizualne modyfikacje auta za pomocą delikatnego faceliftingu i korzystając z okazji zmian, wprowadzili także kilka ulepszeń pod maską pokaźnych rozmiarów miejskiego auta. Zaledwie pięć lat po popularnym liftingu Volvo V40 w wersji znanej z pierwszego projektu zniknęło z planów produkcyjnych fabryki w Born, by kilka lat później, w 2012 roku, powrócić na rynek ze zdwojoną siłą przebicia i nowym designem. Produkowany w belgijskiej wytwórni w Gandawie model w ciągu zaledwie pierwszego roku zyskał pokaźny szereg nagród i ujął serca krytyków innowacyjnymi koncepcjami technologicznymi oraz wizualnymi. Stylowy hatchback idealnie pasował do nowoczesnej wizji samochodu miejskiego, a ukryty pod maską potencjał skutecznie podniósł rangę ikonicznego auta kompaktowego do niemal luksusowej lokaty w rankingu pojazdów autosegmentu C.

Nieśmiertelne możliwości

Volvo V40, dzięki swoim dobrze przemyślanym parametrom i dość przystępnej cenie, to dziś zdecydowanie najchętniej wybierany samochód używany w swoim autosegmencie. Możliwość wyboru między projektem pierwszej generacji a jego stylową i nowoczesną odsłoną z 2012 roku zaowocowała sporym zainteresowaniem ze strony miłośników motoryzacji. Ukryte pod maską możliwości i konsekwencja producenta w kwestii pojemności silnika dodatkowo podnoszą zainteresowanie tym rodzajem samochodu, powodując, że posiadacze Volvo V40 mają zdecydowanie ułatwione zadanie diagnostyki ewentualnych usterek, co w przypadku "auta z przeszłością" jest nie lada zaletą. Pierwowzory pojazdu produkowane były w zaledwie czterech odsłonach silnika benzynowego i jedynie jednym wariancie motoru wysokoprężnego o pojemności 1.9 TD lub Di. Spośród "benzyniaków" szczególnie upodobano sobie 1.8 GDI z maksymalną mocą 122 KM, choć równie często na ulicach Europy pojawiają się skromniejsze 1.6 czy - imponujące jak na miejskie przeznaczenie auta - pokaźne 2 litry z mocą nawet do 200 KM i momentem obrotowym na poziomie 300 obrotów na minutę. Volvo V40 z datą produkcji po 2012 roku odznacza się nieco innymi parametrami technicznymi, lecz jego potencjał i realne możliwości nadal pozostają na wysokim i bardzo zadowalającym poziomie. O westchnienie podziwu przyprawia także prędkość maksymalna, jaką może rozwinąć ta szwedzka maszyna, bowiem rozpędzenie jej nawet do 210 kilometrów na godzinę nie stanowi większego problemu, zwłaszcza gdy w grę wchodzi samochód używany o wysokoprężnym silniku pojemności 1.9. Pięciocylindrowy, turbodoładowany Diesel idealnie sprawdza się w warunkach miejskich dzięki niewielkiemu spalaniu nie sięgającemu nawet pięciu litrów na sto kilometrów, a dla miłośników motorów zasilanych benzyną Volvo V40 ma miłą niespodziankę w postaci imponującej pojemności blisko 2,5 litra oraz zawrotnej mocy 254 koni mechanicznych. Kilkuletnie V40 dodatkowo wyposażone są w wirtualne wyświetlacze komputerów pokładowych, przejrzyste i czytelne kokpity, a także funkcyjne kierownice.