Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-80-b4-l-01.jpg

Audi 80 B4

Audi 80 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi 80, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Za modelem Audi 80 B4 stoi przebogata historia. To jedno z tych aut, które od momentu premiery aż do czasu zakończenia produkcji cieszyły się ogromną popularnością i odniosły spektakularny sukces rynkowy. Dość powiedzieć, że sprzedano je w liczbie około 5 mln egzemplarzy. Model B4 zaprezentowano w 1991 roku, a jego poprzednikiem było Audi 80 B3. Jest on zaliczany jest do segmentu D, czyli średniej klasy samochodów osobowych i dostępny w kilku wersjach: Avant, S2 Avant, Cabrio, Coupé, S2 Coupé, Sedan, S2 Sedan oraz RS2. Od poprzednika na pierwszy rzut oka odróżniały go jedynie detale, wśród których można wymienić między innymi scaloną z grillem maskę czy lepszej jakości materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza. W rzeczywistości zmiany były o wiele większe i dotyczyły ogólnej konstrukcji tego wyjątkowo udanego modelu. Produkowane w latach 1991-2000 w Niemczech Audi 80 B4, obecnie dostępne jedynie jako samochód używany, do dziś imponuje swoimi możliwościami i osiągami. Przez wielu uznawany za jeden z najlepszych projektów niemieckiego koncernu, ma sporą rzeszę oddanych wielbicieli.

Audi 80 B4 - samochód używany na miarę współczesnych oczekiwań

Audi 80 B4 to czwarta generacja modelu Audi 80, który był produkowany od początku lat 70. ubiegłego stulecia i którego pierwsza wersja została nagrodzona zaledwie rok po premierze zaszczytnym tytułem Samochodu Roku 1973. Kolejne wersje - B2 i B3, debiutujące kolejno w 1978 i 1986 roku - zaskakiwały nowoczesnymi jak na tamte czasy rozwiązaniami, coraz lepszymi osiągami i możliwościami silników. Audi 80 IV różniło się od swoich poprzedników przede wszystkim konstrukcją tylnej części, która została całkowicie przebudowana, umożliwiając zamontowanie zbiornika paliwa pod podłogą bagażnika, a w konsekwencji powstanie wersji nadwozia Avant, czyli po prostu kombi. Pojawienie się wersji B4 zbiegło się z wycofaniem z oferty luksusowego Audi 90. Zupełnie odwrotna sytuacja miała miejsce na północnoamerykańskim rynku motoryzacyjnym, na którym to modele Audi 90 B4 wyparły z salonów popularne w Europie "80-tki". Warto przy tej okazji wspomnieć, że wersje Audi 80 czwartej generacji tworzone na potrzeby odbiorców z Ameryki Północnej były o wiele bardziej nowoczesne i ekskluzywnie wyposażenie. Dość powiedzieć, że w standardzie oferowane były elektryczne szyby, lusterka, klimatyzacja, tempomat czy elektrycznie sterowane skórzane fotele. To musiało robić wrażenie, zwłaszcza w latach 90., kiedy wielu kierowcom nawet nie śniło się o tego rodzaju udogodnieniach.

Audi 80 B4 - imponujące osiągami i gamą silników ekskluzywne auto dla całej rodziny

Jedną z najbardziej popularnych odsłon tego kultowego modelu jest niewątpliwie Audi 80 B4 Sedan. Dostępny jest w wersjach z silnikami benzynowymi o mocy od 70 do 174 KM i trzema silnikami Diesla: 1.9 TD (75 KM), 1.9 TDI (110 KM) oraz 1.9 TDI (90 KM). Podobną gamę jednostek napędowych prezentuje Audi 80 B4 Coupé oraz Cabrio. Dla wielbicieli czwartej generacji Audi 80 rok 1993 był z pewnością bardzo ciekawy, ponieważ to właśnie wtedy zaprezentowano po raz pierwszy wersje S2 w nadwoziach Sedan i Avant. Maski tych aut kryły pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2,2 litra. Dynamiczny silnik w połączeniu z napędem Quattro sprawiał, że wyposażone w nie auta stanowiły silną konkurencję między innymi dla wybranych modeli BMW czy Mercedesa. Na osobną wzmiankę zasługuje także limitowana edycja Audi RS2 z silnikiem benzynowym o mocy aż 315 KM. Ten model, opracowany i zaprojektowany we współpracy z Porsche, miał swoją premierę w 1994 roku w Genewie. Do "setki" te niezwykłe auta rozpędzają się w zaledwie 5,4 s. Audi 80 B4 RS2 od Porsche zapożyczyło, oprócz wyśmienitego konceptu silnika, niezawodny układ hamulcowy. Podsumowując, prezentowany model Audi nie bez powodu cieszy się tak dużą popularnością. Fakt, że na ulicach do dziś można spotkać doskonale wyglądające, dorównujące osiągami i możliwościami bardziej nowoczesnym autom egzemplarze pierwszej generacji, mówi sam za siebie.