Kupuj używane Audi R8 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Audi R 8 powstał we współpracy z firmą córką Lamborghini

Fakt, że Audi potrafi budować nie tylko dynamiczne sportowe samochody średniej i wyższej klasy, lecz także rasowe samochody wyścigowe do jazdy po drogach, co producent z Ingolstadt udowodnił dzięki zaprezentowanemu w 2006 roku modelowi Audi R 8. Charakterystyczne szczeliny wentylacyjne z przodu i z tyłu były cechą szczególną modelu coupé z dwoma fotelami oraz z napędem na cztery koła, wyprodukowanego w małej serii przez firmę-córkę Audi quattro w Neckarsulm z elementami Lamborghini Gallardo. Włoski producent luksusowych aut sportowych kupił Audi w 1998 roku. Między rokiem 2000, a 2005 pierwotna wersja samochodu wyścigowego Audi R 8 zapisała się na kartach historii wyścigów 61 razy; w 74 wyścigach jako jeden z pojazdów odnoszących najwięcej zwycięstw w historii rajdów samochodowych.

 

R8 Coupé był pierwszym samochodem sportowym z silnikiem średnioprężnym Audi

W wersji do jazdy po mieście ten ważący zaledwie 1500 kg model Audi R 8 skonstruowany został z karoserią z aluminium. Był to pierwszy model seryjny Audi z silnikiem średnioprężnym V8. Jego agregat o pojemności skokowej 4,2 litra zapewniał moc 309 kW (420 KM) i pozwalał Audi R 8 w ciągu 4,6 sekund na przyspieszenie od zera do stu kilometrów. Maksymalna prędkość wynosiła zaledwie 300 km/h. Silnik FSI był już wcześniej zainstalowany w Audi RS 6. Audi R8 został wypuszczony na rynek do wyboru z sześciobiegową skrzynią biegów albo z automatyczną skrzynią biegów R-tronic.

Pierwszy Diesel w modelu Audi R 8 został również zaprezentowany jako samochód koncepcyjny

Audi R8 został przedstawiony po raz pierwszy w roku 2008 roku jako samochód koncepcyjny, także w wersji V12 z silnikiem 6,0 litra diesel o mocy 368 kW (500 KM). Audi R8 TDI przyspieszał od zera do stu w 4,2 sekundy do maksymalnej prędkości 325 km/h. Był wyposażony w dwa filtry cząstek stałych i zaawansowany system oczyszczania spalin Audi R8 V12. Diesel był jednym z najbardziej ekologicznych super-samochodów sportowych swoich czasów, poza tym według danych producenta zużywał przeciętnie zaledwie dziesięć litrów ropy na sto kilometrów.