Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-s4-b6-l-01.jpg

Audi S4 B6

Audi S4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi S4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od Audi S4 B6 trudno oderwać wzrok. Już na starcie spojrzenie przykuwa prosta, ale wysmakowana sylwetka. Niskie zawieszenie jasno wskazuje na to, że mamy do czynienia z samochodem sportowym. Wielu użytkowników koncentruje się jednak nie na wyglądzie, a na dźwięku. Silnik jest dosyć cichy, ale jednocześnie w jego pomruku można wyczuć intensywność. Nawet laik odpalający Audi S4 B6 zgadnie, że pod maską kryje się motor o potężnej mocy. I faktycznie w tym modelu została zamontowana jednostka V8 o naprawdę imponujących parametrach. Wnętrze pojazdu może wręcz onieśmielać. Za kółkiem nawet najwyższe osoby zasiądą bardzo wygodnie. Nie zabraknie też miejsca dla pasażerów z tyłu i przodu. Podstawowe wersje nadwoziowe to kombi i sedan. Auto było jednak produkowane także jako kabriolet. Pojazd zapewnia komfort, który zadowoli nawet najbardziej wybrednych użytkowników. Tutaj dwie osoby otrzymują ilość miejsca, która w zabudowanych odmianach wozu musi starczać dla czterech. Zdecydowanie należy pochwalić fotele - zapadniemy się w nie i poczujemy jak w kokpicie samolotu. Miejsca dla kierowcy i pasażera wyposażone są w zintegrowane nagłówki oraz elektronicznie sterowane podparcie odcinka lędźwiowego. Wiele elementów tapicerki wykonanych jest z tkaniny speed. Te części, które najczęściej stykają się z dłonią, pokryto perforowaną skórą. Wymienić można drążek hamulca ręcznego, gałkę dźwigni zmiany biegów oraz oczywiście kierownicę. Prowadzący będzie miał przyjemność obcować z trójdzielnym kółkiem o sportowym zacięciu. We wnętrzu zobaczymy także zdobienia wykonane z matowego aluminium. Krótko mówiąc, samochód używany Audi S4 B6 to gratka dla wszystkich, którzy chcą zaznać luksusu za przystępną cenę. Model nie opuszcza linii produkcyjnych od 2005 roku. Na rynku wtórnym auto będzie liczyło sobie co najmniej dziesięć lat. Wiek nie powinien być jednak przeciwwskazaniem do kupna. Części projektowane przez niemiecką markę cechują się relatywnie dużą bezawaryjnością.

S4 ze sportowym zacięciem

Pierwsze S4 pojawiło się na rynku roku 1991 i de facto było sportową odmianą sprzedawanego przez koncern Audi wariantu 100. Tę generację oznacza się symbolem C4 w nawiązaniu do wcześniejszej linii samochodów (jej bezpośredni poprzednik to C3). Kształt karoserii późniejszych odsłon od razu budzi skojarzenia z często spotykanym na naszych drogach Audi A4. Naturalnie, nie jest to przypadek. Od momentu debiutu średniaka kolejne wersje S4 były z nim nierozerwalnie związane. Koncepcja jest prosta: producent oferuje wersję swojego najpopularniejszego modelu z podwyższonymi parametrami. Trzeba zaznaczyć, że kolejne generacje S4 zajmują pod względem osiągów miejsce pomiędzy samochodami użytkowymi koncernu i RS4. Pod tym ostatnim symbolem kryje się linia wozów sportowych z górnej półki. Niestety nie są one sprzedawane na wszystkich rynkach. Wszędzie tam, gdzie nie docierają egzemplarze RS4, Audi S4 zajmuje ich miejsce na szczytach oferty marki. Druga generacja sportowego Audi nosiła już oznaczenie B. S4 B5 zostało przedstawione światu w roku 1997. Auto mogło pochwalić się dobrymi osiągami. Wydajność na drodze zapewniał napęd na cztery koła oraz silnik V6 twinturbo. Wóz w dalszym ciągu posiada rzesze miłośników w Europie oraz Stanach, trzeba jednak zaznaczyć, że jest dużym kompromisem pomiędzy pojazdem użytkowym oraz sportowym. Do użytku zostały oddane dwie wersje: sedan oraz kombi. Obydwa nadwozia prezentują się bardzo miejsko. Również detalom karoserii brak oryginalności oraz pewnej zadziorności, którą cechują się auta wyczynowe. Kierowcy, których interesuje tego typu samochód używany na pewno ucieszą się z faktu, że w pakiecie posiadał on dosyć bogate wyposażenie. B5 sprzedawano z systemem nagłaśniającym, głośnomówiącym oraz podgrzewaniem foteli. A pamiętajmy, że mówimy o pojeździe z końca dwudziestego wieku! Mało agresywny wygląd nie przeszkodził autu odnosić prawdziwych sukcesów na torach. Obok wersji dostępnej dla przeciętnego śmiertelnika wprowadzono także model wyścigowy. W roku 2001 Michael Galati za sterami B5 zajął wysoką pozycję podczas Champion Racing. Audi S4 B6 premierę odbyło w roku 2003 i produkowane było relatywnie krótko, bo do 2005. Samochód został oparty na całkowicie świeżej w tamtych czasach płycie podłogowej PL46, a nadwozie jest niemal identyczną kopią A4 B6. Specjaliści od marketingu w Audi najwięcej uwagi poświęcali jednak silnikowi. Znacznie góruje on pod względem mocy i pojemności nad jednostkami montowanymi pod maskami poprzedników. Pierwotnie do sprzedaży wprowadzono sedana i kombi. Dopiero w roku 2004 koncern dodał wersję cabrio, która dzięki zmniejszeniu masy może zaoferować jeszcze większą wydajność. Przez pewien czas rekreacyjne samochody bez dachu były stałym elementem oferty marki. W roku 2005 Audi S4 B6 przestało zjeżdżać z taśmy, a jego miejsce zajął model B7. W tym wypadku obok sedana i kombi również pojawiła się wersja cabrio - tym razem z miejscami dla czterech pasażerów.

Sportowy silnik pod maską Audi S4 B6

Audi S4 B6 było sprzedawane wyłącznie z jednym silnikiem. Chodzi o jednostkę napędową V8 o pojemności 4,2 l oraz mocy 344 KM. Producent twierdzi, że samochód może rozpędzić się do setki w czasie 5,6 sekundy. Marki mają tendencję do podawania mocno optymistycznych osiągów swoich aut, ale nie Audi. Amerykańskie pismo Motor Trend postanowiło sprawdzić przyspieszenie B6. Z materiału magazynu wynika, że pojazd osiągnął prędkość 100 km w czasie poniżej 5 sekund. Z kolei prędkość 200 km/h dziennikarzom udało się uzyskać po 20 sekundach. Niestety efektem ubocznym testu było także wykazanie niedostatecznych walorów ekonomicznych jednostki. Przy dużych prędkościach zużycie paliwa skacze drastycznie. Silnik ma bardzo dużą żywotność. Na rynku oczywiście znajdziemy wyłącznie używane modele Audi S4 B6. Motor będzie miał za sobą co najmniej dziesięć lat eksploatacji. Kupując auto, należy zwrócić uwagę na ewentualne usterki. Jeśli w pięknym, głębokim pomruku usłyszymy zgrzyty lub inne podejrzane dźwięki, może to oznaczać, że mamy problemy z pompą paliwową lub łańcuchem rozrządu. Warto zwrócić uwagę również na uszczelki. Zużyte gumy pod pokrywami zaworów mogą powodować wyciek oleju silnikowego, a trzeba pamiętać, że V8 i tak zużywa go bardzo dużo. Audi S4 B6 posiada napęd na cztery koła. Do wyboru mamy dwie skrzynie biegów - ręczną oraz automatyczną Triptonic. Obydwie mają sześć stopni przełożenia. Zarówno na przednich, jak i na tylnych kołach zamontowano hamulce tarczowe o dużej żywotności. Warto też wspomnieć, że pojazd jest wyposażony w znaczną ilość systemów wspomagających jazdę oraz hamowanie. Mamy więc Electronic Stability Programme odpowiadający za stabilność jazdy oraz ABS, EBD i EDL. Osobne systemy mają za zadanie zwiększać komfort kierowcy oraz pasażerów. Z przodu zamontowano fotele marki specjalizującej się w dostarczaniu wyposażenia dla pojazdów sportowych. Mają one opcję sterowanego elektrycznie podgrzewania.