Kupuj używane BMW 750 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

BMW 750 - limuzyna doskonała

Luksusowa limuzyna BMW 750 stanowi flagowy model bawarskiego koncernu. Przez lata cała seria 7 stała się synonimem luksusu, przemyślanych i nowoczesnych rozwiązań, bezpieczeństwa i prestiżu. Auto używane przez dyplomatów i prezesów korporacji od swojego rynkowego debiutu znalazło setki tysięcy zadowolonych użytkowników na całym świecie. O ile na kupienie nowego BMW 750 stać tylko bogatych nabywców, to odszukanie osiągalnego cenowo egzemplarza na rynku wtórnym nie jest trudne. Poza oczywistymi zaletami BMW 750, argumentem skłaniającym do zdecydowania się na taki samochód używany jest zasłużona opinia auta wyjątkowo trwałego. Wszystkie generacje BMW 7 technologicznie wyprzedzały swoją epokę. Zatem kupując auto z lat 90-tych XX wieku, można śmiało stwierdzić, że było ono projektowane i produkowane na miarę kolejnego stulecia.

Pierwsza era BMW 750

BMW serii 7 pojawiło się na rynku w roku 1976 pod fabryczną nazwą E23. Samochód był następcą modelu E3. Koncepcja, jakiej BMW trzymało się przez kolejne lata, produkując auta serii 7, była oparta na prostych założeniach. BMW 7 miało występować tylko jako sedan, mieć typowy dla BMW napęd na tylną oś, miały być w nim stosowane jednostki napędowe o dużej mocy, lista wyposażenia dodatkowego miała zawierać wiele pozycji, a auto miało zapewniać wyjątkowy komfort, prestiż i bezpieczeństwo. Samochód miał konkurować, między innymi, z Mercedesami klasy S. Pierwszą generację BMW 7 produkowano przez 10 lat i próżno wśród jej wersji szukać flagowego dla tej serii modelu BMW 750.

Drugą generację serii 7 zaczęto wytwarzać w roku 1986. BMW 750 stanowiło topowy model w ofercie koncernu. Jego produkcję rozpoczęto nieco później, oferując wersję 750i o standardowych wymiarach i 750Li, jako auto wydłużone. Produkcję zakończono w 1994 roku. Wyjątkowość tego samochodu polegała na zainstalowaniu benzynowego silnika 5.0 V12 o mocy 300 KM oraz wyposażeniu go w szereg nowoczesnych i luksusowych rozwiązań. Osiągi auta, jak na jego wagę, były także nietuzinkowe, bo można je było rozpędzić do prędkości 249 km/h, a 100 km/h osiągnąć w 7,4 s. Pomimo pojawiania się w kolejnych latach wersji z jednostkami o większej pojemności, to 750 jest swego rodzaju wyznacznikiem dla serii 7 BMW. Jako nowy egzemplarz lub samochód używany staje się punktem odniesienia przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

BMW 750 przełomu wieków

W roku 1994 na rynek wprowadzono trzecią generację BMW 7 (E38), a w rok później klienci mogli nabyć nowe BMW 750i i jego wersję oferującą większą przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy o symbolu Li. Samochód tradycyjnie wyposażony był w rozwiązania, które dystansowały konkurencję w momencie rynkowego debiutu. Jednostka napędowa V12 oferowała moc 326 KM. Jej pojemność w stosunku do silnika, który był używany w poprzednim wcieleniu BMW 750, też była większa i wynosiła 5.4 l. Samochód rozwijał niemal identyczną prędkość maksymalną, bo 250 km/h. Znacznej poprawie uległo przyśpieszenie. Auto osiągało 100 km/h w czasie 6,6 s. Jak zwykle, pojazd wyposażony był luksusowo, a zastosowanych w nim technicznych nowinek nie powstydziłyby się auta produkowane na początku XXI wieku. Produkcję BMW 750 tej generacji zakończono w roku 2000.

BMW 750 wchodzi w XXI wiek

BMW E65/E66 to czwarta generacja aut serii 7 produkowanych przez monachijski koncern. Wersja 750i i 750Li pojawiła się na rynku w 3 lata po debiucie nowego modelu, czyli w 2004 roku. I tym razem BMW zaoferowało samochód wyprzedzający swoje czasy, ale już nie tylko technologicznie, ale także wizualnie. Do dziś używany samochód BMW 750 prezentuje się doskonale. Jego linia nadwozia oparła się modom. Silnik, jaki montowano w BMW 750, był nową jednostką 4.8 V8 o mocy identycznej, jak w trzeciej generacji. Prędkość maksymalna nadal wynosiła 250 km/h, ale przyśpieszenie znów zostało poprawione - do sportowego poziomu 5,9 s do 100 km/h. BMW 750, z roczników od 2001 do 2008, to samochód używany, który można kupić w niewygórowanej cenie i jeszcze przez wiele lat cieszyć się bezawaryjną jazdą. Po raz kolejny niemiecki koncern udowodnił, że dbałość o jakość się opłaca. Wysiłki BMW w tym okresie były o tyle istotne, że na rynku pojawiło się kilku nowych konkurentów w postaci Audi A8, Lexusa LS oraz Volkswagen Phaetona, którym twórca z Wolsfsburga starał się zaistnieć w segmencie F.

Szybkie, doskonałe i multimedialne

W roku 2008 BMW rozpoczęło produkcję modelu F01, czyli auta serii 7 piątej generacji. Litera F, która nawiązuje do symbolu segmentu, do którego należy BMW 7, po raz pierwszy zastąpiła dotychczas używaną literę E. Koncern BMW dokonał pewnej rewolucji, wprowadzając na rynek wersję z silnikiem wysokoprężnym. Nabywcy aut luksusowych nie lubią mówić o spalaniu swoich samochodów. Tym razem, po raz pierwszy w historii modelu 750, mogli pochwalić się, że ich pojazd nie tylko osiąga 100 km/h w czasie 4,4 s, ale jego średnie spalanie jest zbliżone do aut miejskich i wynosi 6,9 l/100 km. Tak rewelacyjne parametry zapewnia wyposażony w 3 turbosprężarki silnik 3.0, który napędza BMW 750d. Jednostki benzynowe 4.4 w układzie V8 zaopatrzone w 2 turbosprężarki rozpędzają do 100 km/h BMW 750i w ciągu 5,2 s, a 750Li w czasie tylko o 0,1 s dłuższym. Moc tego silnika wynosi 407 KM. Poza wygodą, prestiżem i osiągami, BMW 750 tej generacji, z roczników 2008 – 2015, oferuje elementy wyposażenia z dziedziny multimediów. Samochód może być swego rodzaju „centrum dowodzenia”, jak również miejscem wypoczynku dla polityka lub biznesmena.

W 2015 roku BMW wprowadziło na rynek kolejną generację swojej flagowej limuzyny, która, ze względu na linię nadwozia, wnętrze oraz zastosowanie supernowoczesnych technologii, zdaje się pochodzić z przyszłości. Miłośnicy BMW 750, poza możliwością nabycia 750 w salonie, mogą zdecydować się na samochód używany. Po raz kolejny warto podkreślić, że limuzyny BMW 750 zawsze wyposażano w najnowsze i niezawodne rozwiązania. Poszukując idealnego egzemplarza na rynku wtórnym, warto zwrócić uwagę na fakt, że BMW 750 produkowano nie tylko na rynek europejski. Wersje przeznaczone do sprzedaży na innych kontynentach mogą różnić się od tych, które można było kupić na Starym Kontynencie. Dobrze jest uważnie przestudiować listę elementów wyposażenia używanego BMW 750, gdyż liczba opcji do wyboru w każdej generacji tego samochodu była bardzo duża. Na rynku można trafić na auta konfigurowane przez bawarskiego producenta pod kątem potrzeb określonego klienta. Może to dotyczyć nawet niestandardowego koloru lakieru lub wyjątkowej tapicerki.