Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-3er-l-02.jpg

BMW

Historia firmy Bayerische Motorenwerke (w skrócie BMW) rozpoczyna się w roku 1916, kiedy powstają zakłady Bayerische Flugzeug-Werke BFW, które w tamtym okresie produkowały silniki do samolotów. Szybki sukces wymusił rozbudowę firmy oraz przeniesienie fabryk w okolicę lotniska Oberwiesenfeld. Początkowo I Wojna Światowa przyniosła Zakładom Bayerische Flugzeug-Werke korzyści finansowe, jednak później dały się odczuć jej negatywne skutki. Na mocy Traktatu Wersalskiego produkcja silników samolotowych została zabroniona. Dlatego też firma zarządzana przez Karla Rappa i Gustava Otto powstała na nowo i zmieniła nazwę na Bayerische Motorenwerke. W roku 1922 przejęto całe przedsiębiorstwo wraz z należącym do niego terenem i zmieniono profil firmy. Budowano więc najpierw silniki do łodzi i samochodów ciężarowych, co nie przyniosło zadawalających efektów. Wtedy ruszyła produkcja silników do motocykli, które sprzedawały się znacznie lepiej. Budowa pierwszego pojazdu nie była prosta. Firma BMW, będąc w dobrej kondycji finansowej, kupiła fabrykę pojazdów w Eisenach. Ostatnim modelem w tym mieście był Dixi 3/15, który został jedynie zmodernizowany i wprowadzony na rynek pod własną nazwą – BMW 3/15. Cyfra „3” oznaczała kategorię podatku drogowego, a „15” to moc silnika w KM. Ten małolitrażowy samochód sprzedawał się bardzo dobrze i BMW wkrótce zaczęło pracować nad własną konstrukcją auta 3/20, którego moc wzrosła o 5 KM. Po zwycięskich wyścigach w 1994 roku (między innymi na słynnym torze Nürburgring), na prostej drodze do sukcesu pojawiły się przeszkody, a za nimi – gwałtowny regres firmy. Po nalotach bombowych aliantów zakłady w Monachium zostały mocno zniszczone, a zarząd przejęli Amerykanie. W roku 1945 w ramach odszkodowań wojennych pozbawiono firmę większości zasobów finansowych i produkcyjnych. Po ekonomicznej zapaści w roku 1947 BMW wprowadza na rynek pierwszy powojenny motocykl, a w roku 1951 samochód BMW 501. Opływowa linia nowego auta wzbudza sensację, dzięki czemu szybko zyskuje on przydomek „anioł baroku“. Duża limuzyna jest pierwszym modelem wyprodukowanym w Monachium. Trzy lata później, aby utrzymać dobrą passę, BMW wprowadza na rynek siostrzany model 502 z silnikiem V8 (8 cylindrów). W tym samym czasie Wilhelm Noll i Fritz Cron wygrywają mistrzostwa świata w kategorii motocykli z bocznym wózkiem. Kondycję finansową firmy poprawia dobrze sprzedająca się Isetta – zasilany silnikiem motocyklowym, trzykołowy mały samochód o mocy 12 do 13 KM z zamkniętym nadwoziem. BMW sprzedaje aż 160.000 tych pojazdów, mając duży udział w cudzie gospodarczym w Niemczech. Isetta staje się wręcz symbolem odbudowy. Dzięki dobrej kondycji ekonomicznej firmy Albrecht Graf Goertz konstruuje BMW 507. Ten niemal idealny roadster został wyprodukowany jedynie w 252 egzemplarzach, a większość jego elementów wykonano ręcznie zgodnie z życzeniem klienta. Dziesięć lat później paleta sprzedaży obejmuje już kompletną serię 5 z oszczędnym lub bardziej sportowym silnikiem i wyposażeniem oraz serię 3, na którą składa się trzydzieści wariantów, a także serię 7, czyli segment samochodów luksusowych. Obecnie oferta modeli BMW to zarówno samochody małe z serii 1, klasyczne z serii 3, sportowe auta rodzinne z 5 lub 6 serii oraz luksusowe auta serii 7, a także auta terenowe X3 i X5. Sportowe ambicje zaspokajają modele M3, MZ4, M5 i M6. Ten sportowy pakiet stanowią samochody, które mają dynamiczne silniki i zachwycają sportową linią nadwozia. Motto firmy brzmi „Wasze życzenie jest dla nas rozkazem”, dlatego wyposażenie wnętrza pojazdu oraz system napędowy w każdym modelu może być dostosowany do wymagań klienta. W systemie multiple-choice coupé, limuzyna, kabriolet i kombi każdego modelu mogą zostać wyposażone na indywidualne zamówienie.