Kupuj używane Toyota Auris na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Toyota Auris - złoty środek transportu

Toyota Auris to kompaktowy samochód klasy C. Po raz pierwszy został zaprezentowany we wrześniu 2006 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, ale jego oficjalna premiera odbyła się trzy miesiące później w Bolonii. Sprzedaż rozpoczęto natomiast w 2007 roku. Nazwa modelu pochodzi od łacińskiego słowa "aurum" oznaczającego złoto. Specjaliści z dziedziny motoryzacji oraz użytkownicy pojazdu jednogłośnie przyznają, że Toyota Auris zasługuje na złoty medal. Szczególnie ceniona jest za niezawodność i bezawaryjność oraz bardzo niskie koszty eksploatacji, co sprawia, że jest jednym z najchętniej wybieranych samochodów kompaktowych w Europie. Uważana jest za jedną z największych konkurentek Volkswagena Golfa oraz Opla Astry. Na rynku pojawiła się jako młodsza siostra Toyoty Corolli, która przez ponad pół wieku zaskarbiła sobie wyjątkowe uznanie wśród pasjonatów bezproblemowych samochodów. Początkowo dostępna była jedynie w wersji hatchback - trzydrzwiowej oraz pięciodrzwiowej. Dla fanów bardziej przestronnych i pojemnych aut skierowana została Toyota Verso. Po czterech latach producent uznał jednak, że w ofercie powinna pojawić się odmiana kombi i przy okazji prezentacji drugiej generacji modelu zademonstrowano Toyotę Auris Touring Sport, jednak wersja sedan nadal produkowana jest pod nazwą Corolla. Luksusową odmianą Toyoty Auris jest bogato wyposażona Toyota Blade. Pojazd sprzedawany był jedynie na rynku japońskim, co sprawia, że taki samochód używany jest niemal nieosiągalny na rynku europejskim. Warto dodać, że Toyota Auris pierwszej generacji wyposażona była w trzy silniki benzynowe i dwa turbo diesle. W 2013 roku do oferty dołączyły modele z silnikami hybrydowymi.

Wysoki stopień bezawaryjności, niskie koszty eksploatacji

Toyota Auris oprócz nowoczesnej formy urzekała również komfortem jazdy. Wyciszona kabina wyposażona w dziewięć airbagów (w tym także poduszki powietrzne ochraniające kolana kierowcy) oraz ergonomiczne, przestronne wnętrze doskonale sprawdzają się nawet na bardzo długich dystansach. Na uwagę zasługują także liczne schowki o łącznej pojemności sięgającej 32 litrów oraz stosunkowo duży bagażnik. W 2009 roku modernizacji uległy silniki Aurisa - zarówno benzynowe jak i wysokoprężne. Innowacją były silniki 1.6 oraz 1.8 Valvematic ze zmiennymi fazami rozrządu oraz zmiennym skokiem zaworów, poprawiającymi elastyczność oraz redukującymi zużycie paliwa zwłaszcza na niskich obrotach. Druga generacja Toyoty Auris została zaprezentowana w 2012 roku podczas Wystawy Samochodowej we Frankfurcie. Od swojej poprzedniczki różniła się bardziej wyrazistą stylistyką, szczególnie zauważalnej w silnie zarysowanych liniach nadwozia. Modyfikacji uległa również estetyka wnętrza pojazdu, które stało się jeszcze bardziej przestronne. Dotychczasowe materiały zastąpiono bardziej wytrzymałymi na zarysowania oraz przyjemniejszymi w dotyku. Projektanci, stawiając sobie za cel podwyższenie stopnia bezawaryjności pojazdu, wprowadzili szereg ciekawych uproszczeń w konstrukcji samochodu, które nie ograniczyły jego możliwości, pozwalając na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji. Do najczęściej wymienianych innowacji Toyoty Auris można zaliczyć rezygnację z wielowahaczowej osi tylnej i zastąpienie jej belką skrętną. Ciekawostkę stanowi także silnik Diesla 1.4 pozbawiony dwumasowego koła zamachowego.

Toyota Auris - niezawodność w hybrydowej odsłonie

Wiosną 2013 roku na rynku pojawiła się pierwsza Toyota Auris wyposażona w hybrydowy silnik 1.8 HSD. Model odnotował wówczas aż 32-procentowy wzrost sprzedaży, stając się tym samym liderem wśród aut kompaktowych. Modyfikacji uległy poszczególne elementy nadwozia. Matowo-grafitowy dolny grill i dyfuzor tylnego zderzaka, oryginalny i nowoczesny design aluminiowych felg, a także tylne lampy wyposażone w technologię LED spotkały się z dużym entuzjazmem użytkowników, szczególnie tych szukających bezawaryjnego i oszczędnego samochodu z charakterem. Należy podkreślić, że elementy układu hybrydowego nie zmniejszyły komfortu kierowcy oraz pasażera. Umieszczone pod tylną kanapą akumulatory odpowiedzialne za pracę silnika elektrycznego nie ograniczają przestrzeni w kabinie oraz pojemności bagażnika. Hybrydowa Toyota Auris posiada napęd złożony z elektrycznego silnika zasilanego akumulatorami niklowo-metalowymi, który współpracuje z jednostką benzynową o pojemności 1.8 litra. Moc systemu dochodzi do 136 KM, co sprawia, że Toyota Auris rozwija prędkość do 180 km/h. Bardzo małe zużycie paliwa oraz wyjątkowo niska emisja dwutlenku węgla powodują, że hybrydowa Toyota Auris jest przyjazna nie tylko dla portfela swojego właściciela, ale także dla środowiska naturalnego. W warunkach miejskich pojazd zużywa około 3.7 litrów paliwa na 100 km, co pod względem oszczędności lokuje go na pierwszym miejscu wśród aut kompaktowych. Na uwagę zasługuje ponadto przekładnia planetarna, będąca integralną częścią systemu hybrydowego. Udoskonalona w najnowszej generacji gwarantuje jeszcze bardziej płynną i cichą pracę samochodu podczas przyspieszania. Ponadto podstawowa wersja hybrydowego Aurisa zaskakuje bogatym wyposażeniem, w którym znajdują się automatyczna skrzynia biegów, system ułatwiający pokonywanie podjazdów, siedem poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny Toyota Touch. Młody wiek pojazdów sprawia jednak, że samochód używany w wersji hybrydowej jest bardzo trudno dostępny na rynku wtórnym.