Kupuj używane Toyota Avensis na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Toyota Avensis - japońska precyzja kluczem do niezawodności

Toyota Avensis została zaprezentowana w 1997 roku, zastępując model Carina E, który na przestrzeni wielu lat zaskarbił sobie miano samochodu wyróżniającego się wysoką bezawaryjnością i solidnością. Produkowana przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation, posiadający fabrykę w Derby w Wielkiej Brytanii, szybko zyskała dużą popularność wśród miłośników czterech kółek. To limuzyna klasy D, która już w chwili swoich narodzin stała się poważnym konkurentem dla Volkswagena Passata, Opla Vectry czy Hondy Accord. Do jej sukcesu przyczyniło się bogate wyposażenie oraz nowoczesny design, co powodowało, że nawet po upływie kilku lat od premiery samochód używany z tej serii był rzadkością na rynku wtórnym, a jego wartość topniała znacznie wolniej w porównaniu z rywalami w danej klasie. W wyposażeniu podstawowym każdego pojazdu znalazły się poduszki powietrzne dla kierowcy oraz pasażera, elektrycznie otwierane szyby oraz system ABS. Użytkownicy docenili ponadto stosunkowo przestronne, ergonomiczne wnętrze oraz nieskomplikowaną konstrukcję gwarantującą bezproblemowy serwis samochodu. Trzy jednostki benzynowe oraz jeden turbo diesel spowodowały, że Toyota Avensis I trafiała w sedno oczekiwań przyszłych właścicieli. Warto dodać, że silniki 1.6 oraz 1.8 z serii Lean Burn wyróżniały się niskim zużyciem paliwa, przez co uchodziły za jedne z najbardziej ekonomicznych. Model ten produkowany był w trzech wersjach nadwozia: sedan, kombi oraz lift back, szczególnie te dwa pierwsze zdobyły serca użytkowników. W 2001 roku Japończycy na bazie pojazdu opracowali niewielkiego minivana dostępnego pod nazwą Avensis Verso. Rok wcześniej natomiast pierwsza generacja Toyoty Avensis została poddana faceliftingowi. Delikatnej modyfikacji uległa przednia oraz tylna część nadwozia. Zmiany zostały wprowadzone również w jednostkach napędowych, które otrzymały zmienne fazy zaworów. Turbo diesel został zastąpiony natomiast silnikiem D4D zasilanym w technologii common rail.

Toyota Avensis II - samochód dla prawdziwych koneserów klasyki

Toyota Avensis I zyskała doskonałą renomę. Pod względem niezawodności oraz komfortu jazdy wyprzedziła swoją poprzedniczkę, Carinę E, uważaną dotychczas za japońskiego lidera wśród samochodów klasy średniej. W 2003 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja Toyoty Avensis, cechująca się zmienioną płytą podwozia, zmodyfikowaną stylistyką wnętrza oraz bardziej nowoczesnym wzornictwem nadwozia. Do jednostek napędowych dołączył benzynowy silnik o pojemności 2.4 oraz turbo diesel o pojemności 2.2, który zdobył ogromne uznanie wśród polskich fanów motoryzacji. Trzy lata po premierze pojazd uległ drobnemu faceliftingowi. Inne umiejscowienie kierunkowskazów na lusterkach bocznych, system audio odtwarzający pliki w formacie MP3, nowy zderzak przedni, metamorfoza reflektorów oraz lamp tylnych to najbardziej zauważalne zmiany estetyczne, jakim poddana została Toyota Avensis II. Odświeżeniu uległo także wnętrze samochodu, wyróżniające się dobrym wyciszeniem, które wraz z miękko zestrojonym zawieszeniem gwarantowało komfortową jazdę nawet na długich dystansach. W kwestii funkcjonalności na uwagę zasługiwał natomiast silnik wysokoprężny D-CAT o pojemności 2.2 l oraz mocy 177 KM. Użytkownicy docenili także przestronny bagażnik dostępny w wersjach kombi, sedan i lift back. Toyota Avensis II sprzedawana była w pięciu wariantach wyposażenia. Najbardziej podstawowy model Terra zaopatrzony był w silnik 1.6 VVT-i, osiem poduszek powietrznych, ABS, EBD, ESP, kontrolę trakcji oraz ręczną klimatyzację. Luksusowa wersja Prestige oferowała z kolei alufelgi, skórzaną tapicerkę, skórzane wykończenie deski rozdzielczej, tempomat, automatyczną klimatyzację, a także czujniki parkowania czy nawigację satelitarną. Podobnie jak poprzedniczka model drugiej generacji bardzo wolno tracił na wartości. Do dnia dzisiejszego, decydując się na taki samochód używany, należy liczyć się z wydatkiem o 10-15% wyższym niż w przypadku konkurencyjnych marek i podobnych modeli.

Nowoczesne rozwiązania w służbie komfortu i bezpieczeństwa

W 2008 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, japoński koncern odsłonił kolejną wersję Toyoty Avensis. Trzecia generacja wprowadzona do sprzedaży w 2009 roku cechowała się wygładzeniem linii nadwozia, co upodobniło ją nieco do Lexusa. W kabinie pojawił się nowoczesny design i wysokiej jakości materiały wykończeniowe, skutecznie opierające się eksploatacji. Zwolennicy oryginalnego wzornictwa docenili także skrętne biksenony, podczas gdy miłośnicy praktycznych rozwiązań nie przeszli obojętnie obok asystenta pasa ruchu, aktywnego tempomatu, czy innowacyjnego systemu bezpieczeństwa Pre-Crash Safety, który w momencie wykrycia niebezpieczeństwa uderzenia w przeszkodę napina pasy i zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. W wyposażeniu podstawowym znalazła się klimatyzacja, ESP, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, elektryczne szyby i elektryczny hamulec postojowy oraz wielofunkcyjna kierownica. Nowy model Toyoty Avensis dostępny był w dwóch wariantach nadwoziowych. Producent zrezygnował z wersji lift back, która budziła najmniejsze zainteresowanie klientów. Nie zrewolucjonizowano natomiast napędów. W ofercie dostępne były trzy silniki benzynowe o pojemności 1.6, 1.8 i 2.0 litra oraz dwa turbo diesle o pojemności 2.0 i 2.2 litra łączone z sześciostopniową skrzynią biegów. W 2011 roku Toyota Avensis III przeszła face lifting. Zmodyfikowany zderzak oraz nowa forma przednich i tylnych reflektorów sprawiła, że linia samochodu zyskała jeszcze bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. Uwagę użytkowników przyciągnął także system Toyota Touch, dzięki któremu multimedia odpowiadały na każde skinienie palca kierowcy. Na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku zadebiutowała czwarta generacja Toyoty Avensis. Projekt najnowszego modelu wykonany został przez francuskie studio projektowe Toyoty - ED2. Na liście wyposażenia podstawowego znalazły się reflektory oraz światła do jazdy dziennej wyposażone w technologię LED, tempomat z ogranicznikiem prędkości jazdy, system Bluetooth, klimatyzacja, a także radio z CD i USB zwiększające przyjemność podróży nawet na długich dystansach.