O układzie rozrządu słyszał chyba każdy kierowca. To jeden z tych elementów silnika, które wymagają permanentnej kontroli i cyklicznej wymiany. W przeciwnym razie potrafi narobić wiele szkód i doprowadzić do sytuacji, w której konieczna będzie wymiana silnika.
Diody LED-owe są coraz częściej i chętniej stosowane w różnych źródłach światła, takich jak latarki, oświetlenie domowe czy właśnie światła do jazdy dziennej i wewnętrzne podświetlenie w samochodzie.
Większość kierowców lubi podczas jazdy słuchać muzyki lub radia. Bez wątpienia uprzyjemnia to każdą podróż, a dynamiczne dźwięki sprawiają, że prowadzącemu pojazd nie będzie chciało się spać - nawet w dłuższej trasie.
W danych technicznych wersji napędowej obok mocy maksymalnej, wyrażonej często zarówno w kilowatach (kW), jak i koniach mechanicznych (KM), znajdziemy informację o maksymalnym momencie obrotowym silnika mierzonym w niutonometrach (Nm).
Podczas eksploatacji pojazdu kierowcy z reguły pamiętają o wymianie oleju samochodowego, płynów hamulcowych czy płynów do spryskiwaczy. Jednak ich uwadze umyka niekiedy systematyczna wymiana płynu chłodniczego, którego znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu jest niebagatelne.
Zazwyczaj kierowcy przypominają sobie o nim, gdy zbliża się zima lub wtedy, gdy w mroźny poranek usilnie próbują uruchomić swoje auto. Akumulator, bo o nim mowa, jest bowiem narażony na dużo większą eksploatację podczas niskich temperatur. Przyczyna tego stanu rzeczy jest prosta.
Silniki elektryczne ciągle jeszcze nie są tak popularne, jak silniki spalinowe. Pojazdy zasilane prądem są na marginesie sprzedaży, zaś barierą jest wysoka cena za taki samochód.