Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Alfa Romeo Giulietta

W 2010 roku historyczna nazwa Alfa Romeo Giulietta odżywa na nowo

Wielu producentów samochodów szukając nazwy dla nowego projektu chętnie odwołuje się do historycznych modeli, które zapisały się na kartach historii motoryzacji. Moda na auta retro spowodowała, że historyczną nazwę nadawano całkiem nowemu modelowi, który w jakiś sposób nawiązywał do pierwotnej wersji. Kiedy włoscy konstruktorzy Alfy Romeo rozpoczęli produkcję następcy, kompaktowego modelu Alfa Romeo 147, podjęli decyzję o zmianie nazewnictwa aut w tej klasie. Dotychczas obowiązujący system oznaczania cyfrowego zamieniono na ten stosowany pierwotnie. Od 2010 roku kompakty z Mediolanu noszą historyczną nazwę Alfa Romeo Giulietta.

Alfa Romeo Giulietta 1954-1965 – wersje: limuzyna, coupé i kabriolet

Dla „Alfistów“, którzy są wiernymi fanami włoskiej marki, Alfa Romeo Giulietta oznacza przede wszystkim model z lat 50., czyli okres początkowy nowoczesnej seryjnej produkcji samochodów. Pierwszą Giuliettę w 1954 roku zaprojektowało studio Bertone w wersji coupé. Rok później pojawiła się czterodrzwiowa limuzyna, a także wersja dwuosobowa z otwartym dachem. Kabriolet zaprojektowali designerzy z Pininfariny, a jego design był zapowiedzią kultowej Alfy Romeo Spider. W 1959 roku Alfa Romeo Giulietta otrzymała chromowaną stylizację przodu. Pod maską znajdowała się jednostka napędowa o mocy maksymalnej 74 KM (54 kW) uzyskująca prędkość maksymalną 160 km/h. W 1965 roku Giuliettę zastąpiła Alfa Romeo Giulia.

Alfa Romeo Giulietta – generacja 1977-1985

Druga generacja Alfy Romeo Giulietta pojawiła się w 1977 roku. Pod tą nazwą sprzedawano następcę modelu Alfa Romeo Giulia. Była to czterodrzwiowa limuzyna klasy średniej, mająca wiele wspólnych rozwiązań technicznych z większą Alfą Romeo Alfetta, miedzy innymi napęd na tylne koła. Alfetta była sedanem utrzymanym w klasycznej, spokojnej stylistyce. Natomiast limuzyna Giulietta stanowiła odważną w stylistyce wersję limuzyny z wysoko uniesionym krótkim tyłem. Przy tym była to pierwsza Giulietta z silnikiem Diesla. W 1985 roku zakończono produkcję tej generacji Giulietty.

Alfa Romeo Giulietta – generacja 2010

Sportowa wersja kompaktowej Alfy Romeo Giulietta z 2010 roku jest następczynią Alfy Romeo 147. Ta generacja Giulietty początkowo miała być modelem pięciodrzwiowym, zaś jej zaokrąglony przód z wlotem powietrza w kształcie trapezu stał się typowy dla Alfy tego okresu. Nowinką techniczną była, jak w Alfie Romeo MiTo możliwość elektronicznego wyboru trzech różnych ustawień zawieszenia, co pozwala cieszyć się bardziej sportową jazdą. Gama jednostek napędowych obejmowała silniki benzynowe o mocy 120 KM (88 kW) oraz 170 KM (125 kW). Model topowy posiadał jednostkę o mocy maksymalnej 235 KM (173 kW). Dostępne były też silniki wysokoprężne w dwóch wersjach: 105 KM (77 kW) oraz 170 KM (125 kW).