Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT - sport i wygoda w jednym

Alfa Romeo funkcjonuje na rynku już od ponad stu lat, będąc jednym z pierwszych producentów samochodów w Europie. Poszczególne, wprowadzane na przestrzeni lat modele to właściwie historia motoryzacji. Z linii fabrycznych firmy schodziły automobile przypominające Forda T, busy oraz oczywiście szeroka gama samochodów użytkowych. Alfa Romeo GT zalicza się do tych ostatnich. Samochód ten to coupé z cechami auta sportowego. Został wprowadzony na rynek w roku 2004 i opuszczał linie produkcyjne przez kolejnych sześć lat. Na miejsce premiery modelu wybrano prestiżowe targi w Szwajcarii - Geneva Motor Show, z kolei miejscem produkcji była fabryka Pomigliano. Konstruowano tam także modele 147 i 156, z którymi GT dzieli niektóre podzespoły. W ciągu sześciu lat wytwarzania samochodu z taśm produkcyjnych zjechało ponad osiemdziesiąt tysięcy sztuk. Większość aut Alfa Romeo to luksusowe pojazdy, a GT bynajmniej nie jest wyjątkiem. Odznacza się sportowym krojem nadwozia, charakterystycznym dla marki grillem oraz niemałą ceną. Samochód używany tego typu będzie gratką dla kolekcjonerów oraz miłośników motoryzacji. Może stanowić też swojego rodzaju inwestycję. W przeciwieństwie do wielu bardziej powszechnych marek maszyny Alfa Romeo wraz z wiekiem stają się coraz droższe.

Alfa Romeo GT - wydajne silniki oraz włoski styl designu

O ile Niemcy słyną z wydajności i precyzji, o tyle Włochów zazwyczaj chwali się za duże umiejętności designerskie. Alfa Romeo oddało projektowanie modelu GT zewnętrznemu podwykonawcy. Studio Bertone to niezależny zespół wyspecjalizowany w tworzeniu samochodów koncepcyjnych. Odniósł na swojej drodze zawodowej wiele sukcesów. Projektowanie Alfa Romeo GT można zakwalifikować jako jeden z nich. Auto w roku 2004 otrzymało prestiżową nagrodę World’s Most Beautiful Automobile. Wyróżnienie to jest przyznawane podczas prestiżowego Triennale di Milano. Jako podstawa konstrukcyjna auta posłużyła płyta użyta wcześniej w Alfa Romeo 156. Samochód pod względem nadwozia kwalifikuje się jako coupé. Znacznie jednak różni się od tych, jakie możemy zobaczyć na naszych drogach. Maska jest niezwykle elegancka oraz aerodynamiczna. Samochód posiada też obniżone zawieszenie oraz inne cechy pojazdów sportowych. Ciekawa jest koncepcja dotycząca poszczególnych wersji specjalnych Alfa Romeo GT. Były one wprowadzane na poszczególne rynki, tak jakby producent chciał uzyskać jak największą różnorodność w obrębie jednego modelu. W Danii na przykład dostępna była wersja Run Out. Wyposażono ją w innowacyjny i rzadki w jej czasach system audio. Siedzenia oraz kierownica pokryte były skórą. Co ciekawe, wariant ten na wzór Forda T dostępny był jedynie w kolorze czarnym - zarówno karoseria, jak i wnętrze. Na rynku australijskim oraz południowoafrykańskim pojawiła się z kolei wersja Alfa Romeo GT Centenario. Producent wypuścił ją w setną rocznicę swojego istnienia i wyprodukował zaledwie 130 sztuk. Interesujący wydaje się fakt, że studio Bertone w roku 2003 zaprojektowało GT w wersji cabrio. Było to jednak auto stricte koncepcyjne - pojawiło się jedynie na targach motoryzacyjnych i nigdy nie wkroczyło do sprzedaży.

Podzespoły i osiągi Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT to coupé. Posiada dwoje drzwi zamontowanych z przodu oraz siedzenia dla pięciu osób. Całościowa długość nadwozia to 2,59 metra. Szerokość i wysokość natomiast wynoszą odpowiednio 1,76 oraz 1,36 metra. W momencie premiery samochód był dostępny z dwoma rodzajami silników - benzynowym (pojemność 2,0 litra, moc 165 KM) oraz Diesla (nieco mniejsza pojemność 1,9 litra i moc 150 KM). W roku 2006 do palety dołączył motor benzynowy Twin Spark o pojemności 1,9 litra. Równolegle do sprzedaży została wprowadzona również jednostka napędowa 1.9 JTD Q2, wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przednie zawieszenie samochodu zostało wyposażone w amortyzator teleskopowy oraz wahacz poprzeczny. Tylne z kolei posiada oś wielowahaczową i sprężynę śrubową. O bezpieczeństwo pasażerów pomagają zadbać hamulce tarczowe oraz systemy ABS i ASR. Już od momentu wprowadzenia na rynek w roku 2004 Alfa Romeo GT było nowoczesnym samochodem. Dlatego nawet nabyte jako samochód używany będzie posiadało elementy wyposażenia zdecydowanie poprawiające komfort użytkownika.