BMW i3 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW i3 Zestawienie, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Model BMW i3 jest pięciodrzwiowym samochodem z napędem wyłącznie elektrycznym, zaprojektowanym przez BMW. Konstrukcja opiera się na projekcie Megacity Vehicle (MCV) firm BMW i SGL. Pracują one wspólnie nad zastosowaniem materiałów wzmacnianych włóknem węglowym w celu redukcji wagi samochodu przyszłości. Znana zasada, że samochód elektryczny jest ekonomiczny i ekologiczny, ale dostępny jedynie dla posiadaczy grubych portfeli, sprawdza się także w przypadku tego modelu. BMW i3, który miał być tańszy od serii 5, i tak kosztuje co najmniej 40 000 euro i plasuje się w tym samym segmencie cenowym co Opel Ampera. Najbardziej kosztowna, oprócz baterii, okazuje się specjalna lekka konstrukcja wykonana z zastosowaniem włókna węglowego.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-m-02.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-s-02.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-s-04.jpg" title="">
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-m-01.jpg" title="">
Innowacje technologiczne BMW i3
W przeciwieństwie do modelu Tesla Roadster, który bazował na jednostce benzynowej Lotus Elise, model BMW i3 skonstruowano jako auto napędzane wyłącznie elektrycznie. W samochodach czysto elektrycznych waga pojazdu ma kolosalne znaczenie – im lżejsze auto, tym mniej obciążenia dla baterii. Wizja BMW zakłada całkowicie nowe podejście do tematu. W konstrukcji nadwozia wykorzystano polimery zbrojone włóknami węglowymi (CFK). Jest to materiał stosowany dotychczas wyłącznie w sporcie motorowym, charakteryzujący się najwyższą stabilnością i lekkością. Jeszcze nigdy nie był użyty w produkcji seryjnej. BMW i3 „chudnie“ o niemal 300 kg w stosunku do wersji z „normalnym“ nadwoziem. Ważący jedynie 1250 kg model i3 można zaliczyć do supermanów wagi lekkiej wśród aut elektrycznych. Włókna węglowe mają jednak pewną wadę: są około pięćdziesiąt razy droższe od stali. Niewątpliwie BMW próbuje znaleźć kompromis, wybierając znakomity materiał i jednocześnie redukując inne koszty. Niektóre części produkowane są w stanie Washington nad samym Pacyfikiem, by maksymalnie obniżyć koszty energii potrzebnej do ich fabrykowania.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-s-03.jpg" title="">
Design BMW i3
Wizualna strona BMW i3 jest futurystycznym połączeniem Audi A2 i Smarta, z lekkim ukłonem w stronę stylistyki vanów. Także jego wymiary są bliskie modelowi A2: i3 ma 3,85 m długości, 1,54 m wysokości i 2,01 m szerokości, nie licząc lusterek bocznych. Lampy tylne są, jak w Smarcie, wbudowane nieco wyżej pod taflą bagażnika. Jednak tym, co najbardziej rzuca się w oczy, są przeciwstawnie otwierające się drzwi nazywane „drzwiami samobójców”. Otwierają się one w stronę przeciwną do kierunku jazdy, co daje pasażerom komfort wsiadania i wysiadania.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/bmw/bmw-i3/bmw-i3-s-01.jpg" title="">
