Znajdź używane BMW M3 motocykle na AutoScout24

BMW M3

BMW M3 – szybkie, szybsze, najszybsze

Historia BMW M3 to fascynująca opowieść o sportowym duchu walki, ciągłym przemianach, stawianiu nowych celów i osiąganiu ich. BMW M3 jest typowym przedstawicielem samochodów z autosegmentu G, który na asfalcie miał pokazać przede wszystkim swoją szybkość i moc. Produkowany od 1985 roku, przeszedł liczne metamorfozy, otrzymywał nowe typy nadwozi, nowe silniki i nowe osiągi. Zawsze jednak pozostawał autem stricte sportowym, a jego poszczególne wersje zyskiwały zagorzałych wielbicieli. Dlatego, nawet modele, które niemiecki koncern przestał produkować dekadę czy dwie wcześniej, są poszukiwanym towarem na rynku samochodowym. Używane BMW M3 w dobrym stanie może sprawić wiele radości swojemu właścicielowi.

BMW M3 E 30 – usportowiony następca BMW 3

BMW M3 E30 powstało na bazie 2-osobowego sedana z serii 3 - E30. Produkcja przypadała na lata 1985 – 1992. Samochód cieszył się dużym powodzeniem, pierwsza generacja została sprzedana w ilości ponad 17 000 egzemplarzy. Ciekawostkę stanowi fakt, że początkowo w planach było tylko 5 000 sztuk BMW M3 E30. Taka liczba była wymagana, by samochód mógł otrzymać homologację do wyścigów. Jednak znakomite osiągi oraz futurystyczny, jak na połowę lat 80-tych wygląd auta, wywołały olbrzymie zainteresowanie klientów i znaczący sukces komercyjny. W stosunku do swojego pierwowzoru, BMW M3 E30 było obdarzone mocniejszym silnikiem, różniło się też wieloma elementami nadwozia. 4-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 195 KM, pozwalała na osiągnięcie imponującego przyspieszenia do 100km/h w 7,5 s. Jego maksymalna prędkość wynosiła 235 km/h. Celem modyfikacji w wyglądzie zewnętrznym BMW M3 E30 było poprawienie właściwości aerodynamicznych. Pochylone przednia i tylna szyba, podniesiona pokrywa bagażnika oraz wyższy spoiler zwiększały opływowość auta. Charakteru dodawały uwypuklone nadkola oraz duże, 15-calowe felgi. Zrezygnowano z gumowych mocowań szyb, które zostały osadzone bezpośrednio w karoserii, co również wspomagało aerodynamikę BMW M3 E30. Klienci, których interesuje nabycie samochodu używanego, mogą wybierać wśród dwóch typów nadwozi: coupé oraz kabriolet. W 1987 roku powstał model BMW M3 Evo I. Był szybszy od poprzednika. Wyposażony w silnik, który generował 215 KM, 100 km/h osiągał w 7 s. Rozpędzał się do 240km/h. Już rok później, unowocześnione wydanie BMW M3 Evo II, wyposażone w nowy 2,3-litrowy silnik o mocy 220 KM do setki przyspieszało w 6,6 s. Ukoronowaniem prac nad BMW M3 pierwszej generacji był model BMW M3 Sport Evolution. Lata produkcji to 1989-1990. Jego silnik, o pojemności 2,5 l i mocy 238 KM, pozwalał na rozpędzenie auta do 248 km/h. 100 km/h osiągał w 6,2 s. Uznawany jest za najlepszą wersję BMW M3 pierwszej generacji. Wyróżnia się lekko obniżonym zawieszeniem, dodatkowymi listwami na spoilerach oraz powiększoną przestrzenią wewnątrz. Montowano w nim również cieńsze szyby i pomniejszony zbiornik paliwa. Dzięki tym modyfikacjom udało się obniżyć jego wagę do 1200 kg. BMW M3 E30 to prawdziwa gratka dla koneserów BMW serii M, nawet używany samochód może osiągać dość wysokie ceny, zwłaszcza jeśli jest w dobrym stanie technicznym.

BMW M3 E 36 – sportowy pazur, komfortowe rozwiązania

BMW M3 E36 należy do drugiej generacji M3. Klient do wyboru miał tym razem 3 typy nadwozi: coupé (od 1992), kabriolet (od 1993) oraz 4-drzwiowego sedana (od 1994). Produkowane w latach 1992-1999 BMW M3 E36 otrzymało 6-cylindrowy silnik. Jego moc początkowo wynosiła 286 KM, co umożliwiało mu rozpędzenie się do setki w 5,9 s. Maksymalna szybkość wynosiła 250 km/h. W ciągu 7 lat produkcji pojawiło się kilka wariantów, jednak większych modernizacji nie wprowadzano. BWW M3 E36 sedan z uchodzi za wygodny pojazd, który dobrze sprawdza się jako miejskie auto. Jest szerszy, niższy, oferuje większą przestrzeń wewnątrz. Podobnie jak poprzednik, cieszył się dużym powodzeniem, druga generacja BMW M3 znalazła łącznie 54 500 nabywców. Duża liczba sprzedanych aut daje sporą szansę znalezienia samochodu używanego w przystępnej cenie.

Lżejszy, znaczy szybszy. Innowacyjne rozwiązania w BMW M3 E46

W 2000 roku zaprezentowano kolejną odsłonę BMW M3. Produkcję ograniczono do dwóch wersji nadwozia, czyli coupé oraz kabrioletu. Trzecia generacja BMW M3 była dowodem na to, że konstruktorzy i projektanci stale poszukiwali nowych rozwiązań, by auto spod znaku „M” uczynić jeszcze szybszym. Pojazd zyskał miękkie, opływowe kształty, jednocześnie zachowując wszystkie cechy charakterystyczne dla serii M. Uwagę zwracały chromowane kratki wlotu powietrza na błotnikach oraz duże koła na 18-calowych alufelgach. 4 końcówki rur wydechowych oraz spoiler z tyłu na bagażniku oznaczały, że auto należy do rodziny sportowych BMW. Jednak najważniejsze było to, co ukryte na pierwszy rzut oka. Pod maską znajdował się 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,2l, który w 2001 roku zdobył tytuł „Silnika Roku”. 343 KM pod maską rozpędzały auto do 100km/h w równe 5 s. Obok pojazdów z manualną skrzynia biegów, do oferty weszły modele z automatem SMG. Do standardowego wyposażenia należał przycisk „sport”, którego użycie odłączało układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC). W 2003 roku powstało niezwykle szybkie BMW M3 E46 CSL. Imponujące osiągi – 100km/h w 4,7 s zawdzięczało mocnemu silnikowi 360 KM oraz odciążonej wadze. Po raz pierwszy w konstrukcji zastosowano lekkie i wytrzymałe włókno węglowe, które wykorzystano przy produkcji dachu oraz foteli. Dzięki temu zaoszczędzono 110 kg, całość ważyła 1460 kg. Tak znaczne uszczuplenie wagi zawdzięczano również rezygnacji z elementów wyposażenia, nawet takich jak radio i klimatyzacja. Miłośnikom używanych BMW M3 E46 przyda się informacja, że przed 2003 rokiem, w montowanych silnikach znajdowała się usterka w postaci wadliwych panek korbowodowych. Koncern bezpłatnie wymieniał jednak uszkodzone części, nierzadko oferując nowy silnik.

BMW M3 E9 - ostatnie M3 w nadwoziu coupé

Czwarta generacja BMW M3 wykorzystuje sprawdzone rozwiązania z poprzednich odsłon. Ponownie wykorzystano włókno węglowe, z którego powstał dach. Pod maską zamontowano 8-cylindrowy silnik o pojemności 4 l. Moc 420 KM pozwoliła na rozpędzenie auta do setki w 4,8 s, maksymalna prędkość wynosiła 290 km/h. Tradycyjnie, napęd na tylną oś przenosiła 6-biegowa skrzynia biegów lub 7-stopniowy automat. Samochód występuje w nadwoziu kabriolet, sedan oraz coupé. Najnowsza generacja, BMW M3 Limuzyna, jest montowana wyłącznie w wersji sedan. Do wyposażenia należy 6-cylindrowy silnik Twin Power Turbo o pojemności 3 l. Jednostka posiada moc 431 KM, auto przyspiesza do setki w 4,1 s. Prędkość maksymalna dla pojazdu to 250km/h, jednak, jeśli takie jest życzenie klienta, ogranicznik szybkości może zostać zdjęty. Wówczas auto rozpędza się do 270 km/h. BMW M3 każdej generacji to doskonała propozycja dla wielbicieli aut wyczynowych. Nawet modele, których produkcja została zakończona wiele lat wcześniej, gwarantują przypływ endorfin podczas jazdy. Wszystkie samochody używane serii M oferują niezwykłe wrażenia i adrenalinę, czyli to, co dla koneserów samochodów sportowych liczy się najbardziej.