Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E38

BMW E38 serii 7 to samochód używany, reprezentujący luksusowy autosegment F. BMW E38 było produkowane w latach 1994 – 2001. To trzecia generacja najbardziej elitarnej i największej limuzyny niemieckiej firmy. BMW E38 to duży samochód, który może pochwalić się niezwykle przestronnym i doskonale wyposażonym wnętrzem. Atutem tego auta jest także charakterystyczny, ponadczasowy, ekstrawagancki wygląd. To jeden z ostatnich modeli BMW o tak konserwatywnej linii nadwozia. Z racji wygodnej i przestronnej kabiny oraz potężnej mocy silników, BMW E38 było wykorzystywane przez rządy i dyplomatów w roli auta reprezentacyjnego. Specjalnie dla takich odbiorców produkowano limuzynę w wersji opancerzonej. Nowe BMW E38 było bardzo drogie, nic zatem dziwnego, że jego posiadanie było synonimem wybicia się na sam szczyt. Mimo wysokiej ceny, koncern sprzedał ponad 340 000 egzemplarzy BMW E38, głównie na rynku europejskim, północnoamerykańskim i południowoafrykańskim. Auto było także wykorzystywane w filmach, jeździł nim sam James Bond w filmie „Jutro nie umiera nigdy”. Poza tym BMW E38 było pierwszym samochodem na świecie, w którym zastosowano reflektory ksenonowe. BMW E38 to samochód używany, który nadal jest bardzo atrakcyjny pod względem wyglądu i poziomu komfortu. Choć od zakończenia produkcji minęło już wiele lat i to dystyngowane auto można kupić za niewielkie pieniądze, jest ono dość drogie w utrzymaniu. Jednostki napędowe są paliwożerne i potrafią zużyć nawet 20 l/100km. Kosztowne okazują się zamienne, zwłaszcza osprzęt silnika i elementy zawieszenia. BMW E38 to samochód używany, który wymaga regularnego serwisowania - w zamian za oferuje jednak niesamowitą wygodę, prestiż i mnóstwo przyjemności z prowadzenia.

BMW E38 – konserwatysta ze sportowym pazurem

BMW E38 produkowane było w jednej wersji nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan. Samochód jest bardzo duży: ma 4984 mm długości, 1862 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Bawarski producent oferował także odmianę przedłużoną, głównie wykorzystywaną w roli auta dla dyplomatów, w którym kierowca był oddzielony od przedziału pasażerskiego. W wersji przedłużonej, auto miało 5124 mm długości. Rozstaw osi w standardowym BMW E38 mierzył 2930 mm, a w wersji przedłużonej 3070 mm. Wariant Long miał także większy zbiornik paliwa, o pojemności 95 l, w standardowej był on o 10 l mniejszy. Potężny samochód ma dużą masę własną, która wynosi minimum 1885 kg. Używane BMW E38 posiada także duży bagażnik o pojemności 500 l. Wygląd samochodu to wirtuozowski przykład połączenia klasyki ze sportowym pazurem. W pasie przednim uwagę zwracają typowe dla BMW wloty powietrza (tzw. nerki) oraz podłużne, zaokrąglone na końcach reflektory, zachodzące na boki auta. Długa maska, kryjąca potężny napęd, posiada charakterystyczne przetłoczenie, które plastycznie łączy się z wyeksponowanym grillem. W linii bocznej na pierwszy plan wysuwają się uwypuklone nadkola, współgrające z kołami o dużej średnicy. Uwagę zwraca długie przetłoczenie, biegnące na wysokości klamek od przednich reflektorów do tylnych lamp oraz ochronna listwa, okalająca całe auto i plastycznie łącząca się z listwami na zderzakach. Wiele wersji posiada także dodatkową, chromowaną listwę, która biegnie wokół okien. W pasie tylnym zastosowano lampy o ciekawym kształcie. Przez cały okres produkcji samochód był poddawany mniejszym i większym modyfikacjom. Przede wszystkim dotyczyły one modernizacji wyposażenia. Od 1995 roku każdy samochód był wyposażany w immobiliser, a od 1996 roku w system kontroli trakcji i boczne poduszki powietrzne, montowane w przednich drzwiach. Rok później zaczęto montować airbagi także w drzwiach tylnych. W 1998 roku dokonano pierwszej zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Producent przeprojektował kształt przednich reflektorów, ponadto zastosował całkowicie nową instalację elektryczną. W 1999 roku przyszedł czas na kolejne zmiany. Auto zostało wyposażone w zmodyfikowaną kolumnę kierownicy. W 2000 roku dokonano natomiast zmiany monitora pokładowego, pozwalającego także na odbiór telewizji naziemnej. Zamiast dotychczasowego, o przekątnej 5,25 cala, zastosowano większy, o przekątnej 6,5 cala.

BMW E38 – salon na czterech kołach

Kabina BMW E38 przypomina świetnie wyposażony salon - w dodatku bardzo przestronny, w którym może wygodnie podróżować 5 dorosłych i wysokich osób. Odległość od siedziska przedniego fotela do sufitu wynosi 988 mm. W przypadku tylnej kanapy jest to 969 mm. Auto zapewnia także dużo przestrzeni na nogi. Wygodne fotele w połączeniu z dużą ilością miejsca sprawiają, że nawet wielogodzinna podróż tym samochodem nie będzie męcząca. Już w pierwszych latach produkcji BMW E38, kierowca miał do dyspozycji wygodną, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami, służącymi do sterowania systemem audio. Deska rozdzielcza jest prosta, przejrzysta i pozbawiona zbędnych przycisków. Całe centrum sterowania znajduje się za to w konsoli środkowej. Ze względu na liczbę przycisków, konsola przypomina wnętrze kabiny samolotu. BMW E38 to ekskluzywny samochód używany, który już w standardzie wyposażano w: ABS, 8 poduszek powietrznych, nawigację satelitarną, lodówkę, pakiet multimedialny z telewizorem i dodatkowym monitorem, przeznaczonym dla osób, siedzących na tylnej kanapie. Poza tym pasażerowie mogli korzystać z doskonałego systemu audio, w skład którego wchodziło 14 głośników, 4 subwoofery i zmieniarka na 6 CD. Długa lista opcjonalnych możliwości pozwalała ponadto na wyposażenie samochodu w: fotele z funkcją masażu, podwójne szyby, system kontroli ciśnienia w oponach, szyberdach, czujnik deszczu, 2-strefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewaną tylną kanapę, system domykania bagażnika, telefon oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Wersje przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów były wyposażane w pakiety opancerzenia i kuloodporne szyby. Wnętrze mogło być wykończone nie tylko skórą, ale i drewnem olchowym.

BMW E38 – limuzyna z mocnym napędem

BMW E38 to samochód używany, który mógł być napędzany jednym z 6 silników benzynowych. Najmniejszy, 2.8 R6 (193 KM), rozpędzał auto do setki w 8,6 s i zużywał średnio 13,7 l/100km w cyklu miejskim. Większe jednostki 3.0 V8 (218 KM) i 3.5 V8 (238 KM) były bardziej żwawe i zużywały około 17 l/100km. Silniki 4.0 V8 (286 KM) i 4.4 V8 (286 KM) potrzebowały 7 s, aby rozpędzić BMW E38 do 100 km/h. Ich prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h. Najpotężniejszy silnik benzynowy 5,4 V12 (326 KM) prędkość od 0-100km/h osiągał w 6,6 s i zużywał 20 l/100km w cyklu miejskim. Pod maską BMW E38 montowano także 3 silniki Diesla, o wiele bardziej oszczędne, ale także dużo mniej dynamiczne. Były to jednostki: 2.5 R6 turbo (143 KM), 2,9 R6 (193 KM z wtryskiem common rail) oraz 3.9 V8 (245 KM). Z silnikami współpracowały skrzynie manualne (5- i 6-biegowe) oraz 5-biegowe automaty. Napęd przekazywany był na tylną oś. Używane BMW E38 to samochód z najwyższej półki, który, pomimo upływu lat, wciąż jest w stanie zadowolić najbardziej wymagających użytkowników.