Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E60

BMW E60 to piękny, luksusowy samochód, reprezentujący autosegment E. BMW E60 zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu, a kierowcy mnóstwo przyjemności z prowadzenia. BMW E60 serii 5 pojawiło się w salonach w 2003 roku, zastępując model E39. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafił elegancki, 4-drzwiowy sedan. W 2004 roku z taśm produkcyjnych zaczęło zjeżdżać BMW E60 w 5-drzwiowej wersji kombi. Produkcja została zakończona w 2010 roku. BMW E60 to bardzo prestiżowy samochód, którego kupno było synonimem osiągnięcia życiowego sukcesu. BMW E60 oferuje elitarny, ponadczasowy wygląd, wygodę, bezpieczeństwo i niezwykle bogate wnętrze. Nie jest to jednak samochód tani w utrzymaniu. Auto wymaga regularnego serwisowania, inaczej dochodzi w nim do awarii. BMW E60 posiada bardzo rozbudowaną elektronikę, zaawansowany układ jezdny i skomplikowane technicznie silniki. Ten samochód można naprawiać tylko w specjalistycznych, odpowiednio wyposażonych serwisach, dysponujących dostępem do informacji technicznej producenta. Konstrukcja nadwozia BMW E60 wykonana została w dużej części z aluminium. Podstawowe elementy eksploatacyjne (filtry, tarcze, klocki) są jednak tanie ze względu na dużą ilość zamienników na rynku.

BMW E60 – limuzyna ze sportowym charakterem

Ponadczasowy wygląd samochodu to zasługa projektanta Chrisa Bangle. Używane BMW E60 łączy w sobie elitarność serii 7 i mniejsze wymiary oraz sportowy rys serii 3. Stylistyka samochodu to udane połączenie wyglądu klasycznej limuzyny, której sylwetkę wyznaczają łagodne krzywizny, z ostrymi liniami i mocnymi przetłoczeniami, charakterystycznymi dla dynamicznego samochodu sportowego. Typowy dla BMW kształt grilla został tu jeszcze bardziej uwypuklony. Przedni zderzak został plastycznie wkomponowany w karoserię, a duże, zachodzące na boki, przednie reflektory przypominają przymrużone oczy dzikiego zwierzęcia. Uroku dopełniają duże, tylne lampy, zachodzące na boki auta oraz chromowane dodatki, na przykład listwy wokół okien. Sylwetka BMW E60 w wersji kombi jest bardziej dynamiczna, dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu słupka D i unoszącej się ku tyłowi linii pomiędzy zderzakiem, a nadwoziem. 4-drzwiowy sedan ma 4841 mm długości, 1846 mm szerokości i 1468 mm wysokości. 5-drzwiowe kombi ma 4843 mm długości, 1846 mm szerokości i 1491 mm wysokości. Rozstaw osi w obu wersjach mierzy 2886 mm. Pojemność bagażnika w wersji sedan to 520 l, w kombi jest on o 20 l mniejszy. Jednak po złożeniu siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1615 l. BMW E60 to samochód z bardzo wygodnym i doskonale wyposażonym wnętrzem. Jak przystało na klasę E, jest ono przestronne i wykończone przy użyciu najlepszych materiałów. Siedzenia i boki drzwi zazwyczaj pokrywa jasna lub ciemna skóra. Przednie fotele i tylna kanapa są bardzo dobrze wyprofilowane. Na tylnej kanapie nie brakuje miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Pozwala ona na wygodne przewożenie 3 osób. Kiedy pasażerów jest dwóch, mogą oni korzystać z rozkładanej, środkowej części kanapy, która, z wygodnego miejsca zmienia się w praktyczny stolik i podłokietnik. Miejsce dla kierowcy zaskakuje małą liczbą przycisków i pokręteł służących do obsługi systemów w samochodzie. Jest ich niewiele, albowiem BMW E60 zostało wyposażone w system iDrive. Jego wprowadzenie miało na celu ułatwienie obsługi samochodu. System ten upodabnia sterowanie wyposażeniem samochodu do obsługi smartfonu. Jego sercem jest wielofunkcyjne pokrętło, umieszczone za dźwigną skrzyni biegów, które można naciskać i obracać. Pozwala ono wybierać opcje, które z kolei są widoczne na ekranie, umieszczonym w górnej części konsoli centralnej. Zastosowanie iDrive sprawia, że pod ekranem wyświetlacza i wylotami nawiewów znajdują się tylko 3 pokrętła do obsługi klimatyzacji i ogrzewania. Kierowca może także korzystać z wielofunkcyjnej kierownicy. W desce rozdzielczej umieszczono 2 duże zegary z chromowymi obwódkami oraz wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego pomiędzy nimi.

BMW E60 – dobre wyposażenie i awangardowa technika

BMW E60 miało bogate wyposażenie już w standardzie. Obejmowało ono przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, klimatyzację automatyczną, ABS, system audio z głośnikami wysokiej jakości oraz pełne elektryczne sterowanie szybami, lusterkami oraz ustawieniami foteli. Wiele wersji tego auta jest wyposażonych jeszcze lepiej, bowiem producent oferował bardzo długą listę wyposażenia opcjonalnego. To sprawia, że w niektórych autach kierowca może korzystać z wyświetlacza HUD, prezentującego wskazania nawigacji i najważniejsze informacje na przedniej szybie. Poza tym wyposażenie opcjonalne obejmowało: system rozpoznawania znaków drogowych, aktywne wspomaganie kierownicy, układ zapobiegający wychyleniom samochodu, komfortowe fotele z systemami wentylacji i ogrzewania oraz adaptacyjne reflektory, które samodzielnie zmieniają światła z długich na drogowe i posiadają funkcję doświetlania zakrętów. BMW E60 to samochód mogący pochwalić się bardzo komfortowym zawieszeniem, które nie tylko świetnie tłumi nierówności, ale ma także wpływ na właściwe prowadzenie auta. Konstrukcja zawieszenia przedniego opiera się o podwójne wahacze poprzeczne, kolumny resorujące i stabilizatory poprzeczne. Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, w połączeniu z kolumną resorującą i stabilizatorem poprzecznym, sprawia, że pasażerowie tylnej kanapy czują się naprawdę komfortowo. Wiele elementów zawieszenia zostało wykonanych z lekkiego aluminium. Poza tym ten sam materiał został użyty w dużych ilościach do stworzenia konstrukcji karoserii (mimo to potężne BMW E60 nie należy do lekkich, masa własna zaczyna się od 1545 kg).

BMW E60 i potężna moc pod maską

Luksusowe BMW E60 może pochwalić się wysoką mocą jednostek napędowych. Także ich wybór okazuje się bardzo szeroki. Na rynku aut używanych dominują samochody z napędem wysokoprężnym, których koncern sprzedał znacznie więcej niż wersji benzynowych. Produkowano następujące wersje benzynowe: 2.0 l R4 (170 KM), 2.2 l R5 (169 KM), 2.5 l R6 (177, 190, 192 i 218 KM), 3.0 l R6 (231, 233, 258, 272 i 306 KM), 4.0 l V8 (306 KM), 4.4 l V8 (333 KM), 4.8 l V8 (367 KM) i 5.0 l V10 (507) - stosowany w sportowej odmianie M5. Równie bogata była paleta turbodoładowanych silników wysokoprężnych, wykorzystujących listwę wtryskową common rail. Pod maską BMW E60 montowano następujące silniki Diesla: 2.0 l R4 (163 i 177 KM), 2.5 l R6 (177 KM) i 3.0 l R6 (197, 218, 231, 235, 272 i 286 KM). Z silnikami współpracowały 6-biegowe skrzynie manualne i 6-biegowe automaty. W sportowej wersji M5 z silnikiem współpracowała 7-biegowa skrzynia sekwencyjna. Silniki benzynowe o pojemności poniżej 3 l potrzebują około 9 s, żeby rozpędzić auto do setki. Jednostkom 3-litrowym i większym wystarcza niecałe 7 s. Najmniejszy silnik benzynowy zużywa średnio 6,7 l/100km, a jednostka 4-litrowa – 11 l/100km. Najmniejszy Diesel zużywa mniej więcej niecałe 6 l/100km, jednostki 3-litrowe – od 7 do 8 l/100km (dane producenta). BMW E60 to atrakcyjny wizualnie i świetnie wyposażony w szereg zaawansowanych technologii samochód. Model z pewnością jeszcze przez wiele lat będzie synonimem luksusowego auta ze sportowym pazurem.