Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
cadillac-cts-l-01.jpg

Cadillac CTS

Cadillac CTS Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Cadillac CTS, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dla amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM) Cadillac przez długi czas stanowił markę premium. Nawet w krajach, gdzie Cadillac pojawiał się jedynie jako towar importowany , limuzyny klasy wyższej i kabriolety podziwiano i uznawano za kwintesencję luksusu amerykańskiej produkcji. Modele Eldorado i Fleetwood serii Sixty Special to obiekty pożądania niejednego fana motoryzacji. Jak wiele innych marek segmentu premium Cadillac w latach 90. borykał się z problemami. Auta, których korzenie sięgają lat 50. i 60. starzeją się, a to właśnie tamte roczniki zbudowały tradycję i wizerunek marki. Zmieniło się to dopiero na przełomie wieków XX i XXI. Nowe modele i nowe nazwy limuzyn Cadillac CTS miały przyciągnąć nowych młodszych klientów.

Limuzyna Cadillac CTS wchodzi na rynek w roku 2003

Seria CTS powstawała w końcu lat 90. i w roku 2003 pojawiła się w sprzedaży. Strategia GM polegała na tym, by Cadillaca CTS reklamować jako sportową limuzynę. Zdecydowano więc, żeby nowy model wyposażyć w manualną skrzynię biegów, czego nie robiono od lat. Szczególnie na rynku amerykańskim było to posunięcie ryzykowne, ponieważ tam tradycyjnie samochody tej klasy posiadały wyłącznie przekładnie automatyczne. Stylistyka pierwszej generacji nieszczególnie pasowała do sportowego charakteru. Typowe dla marki prostokątne, wysoko uniesione reflektory i masywna osłona chłodnicy z szerokim ożebrowaniem przypominały bardziej klasyczne modele.

W roku 2008 zaprezentowany został Cadillac CTS w wersji limuzyna, coupé i kombi

Zmieniło się to w drugiej generacji Cadillaca CTS, zaprezentowanego w roku 2008. Bardziej dynamiczna stylistyka przodu i bardziej ażurowa osłony chłodnicy nadawały modelowi sportowy charakter, który GM obiecywał już w poprzedniej wersji. Paletę modeli uzupełniły w latach 2009-2010 wersje coupé i kombi na bazie modelu CTS.

Jednostki napędowe Cadillaca CTS

Wersje podstawowe CTS wyposażone były w silnik V6 o pojemności 2,6 do 3,6 l, które limuzynie pierwszej generacji pozwalały na osiąganie prędkości maksymalnej 258 KM (190 kW). Pod maską topowej wersji pracował silnik V8 o mocy 406 KM (298 kW). Od rocznika 2008 montowano nowe jednostki napędowe V6 o mocy 309 KM (227 kW) oraz V8 o mocy maksymalnej 564 KM (415 kW).