Znajdź używane Cadillac motocykle na AutoScout24

Cadillac

Cadillac – samochod marzeń

Cadillac stał się uosobieniem największego amerykańskiego luksusowego samochodu od kiedy General Motors (GM) jako macierzysty koncern wprowadził markę na rynek w latach 30. Wypuszczono wówczas modele z serii 452 z silnikiem V16 o dużej pojemności oraz serię oznaczoną 6062. Marka Cadillac założona w 1902 roku po sześciu latach od powstania znalazła się pod skrzydłami koncernu GM. Od lat 50. pojazdy takie jak Cadillac Eldorado lub DeVille były uznawane za amerykańskie samochody marzeń, czyli Dream Cars. Cadillac w szczególny sposób szczycił się modelem Eldorado, który był najdroższym samochodem produkowanym seryjnie, jakie w swojej gamie miał amerykański wytwórca. Europejczycy z kolei uznawali pojazdy o pojemności skokowej sięgającej 8,2 l za coś zdecydowanie przesadzonego. Po tym jak marka została zaprezentowana w latach 90. na Starym Kontynencie, przy pomocy wyłącznie modelu Cadillac STS, koncern GM rozpoczął od 2005 roku swoją ofertową ofensywę w Europie. Sukcesywnie modele Cadillaca pojawiały się w każdym segmencie rynku z wyjątkiem kategorii małych samochodów. Znakami firmowymi Cadillaca były chromowane i uformowane w kształt litery V atrapy chłodnicy jak również typowe dla marki, wertykalnie ułożone tylne światła.

Cadillac klasy średniej

Ponownie od 2007 roku w samochodowej klasie średniej markę Cadillac w Europie reprezentowały modele BLS Sedan (jako limuzyna) oraz BLS Wagon (jako kombi) z wynoszącą 410 litrów przestrzenią bagażową. Cadillac BLS był pierwszym pojazdem typu kombi w historii marki. W 2008 roku swoją premierę miał napęd FlexPower o mocy 200 KM (147 kW), zasilany bioetanolem. Poza tym do wyboru były dwa silniki benzynowe o pojemnościach skokowych wynoszących 2 l i 2,8 l oraz o mocach, odpowiednio, 175 KM (120 kW) i 255 KM (188 kW), a także dwa turbodiesele, każdy o pojemności 1,9 l i mocy sięgającej 180 KM (132 kW). Cadillac BLS otrzymał manualną sześciobiegową przekładnię, ale był także dostępny z pięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, dla każdej z czterech różnych wersji wyposażenia. Był to model, który powstał specjalnie z myślą o rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem krajów europejskich.

Cadillac wyższej klasy średniej

W wyższej klasie średniej od 2007 roku dostępna była nowa wersja limuzyny Cadillac CTS. W ofercie znalazły się dwa silniki w układzie V6 o pojemnościach skokowych wynoszących 2,8 l, o mocy 211 KM (155 kW), i 3,6 l (311 KM oraz 229 kW), które zużywały między 11 l a 12 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji dwutlenku węgla 263 g i 285 g na kilometr. Rozpędzały one pojazd do prędkości 249 km/h. Od 2009 roku do tej grupy dołączył nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,9 l z mocą 250 KM (184 kW). W najwyższej linii Cadillaca, czyli w serii V, wyróżniał się model CTS, który był sportową limuzyną, a od końcówki 2008 roku był dostępny z silnikiem V8 o mocy 550 KM (410 kW) i z pojemnością skokową wynoszącą 6,2 l. Do wyboru były modele z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Przeznaczony dla czterech osób model typu coupé od 2008 roku był oferowany jako Cadillac CTS z silnikiem benzynowym V6 lub z silnikiem Diesla o pojemności 2,9 l z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Model premium w tej klasie to Cadillac STS. Miał on zaimplementowany silnik V8 o mocy 325 KM (239 kW), dodatkowo można go było kupić także w wersji z napędem na wszystkie koła. Z napędem na tylną oś do grupy tej dołączył Cadillac STS z mniejszym silnikiem V6, który generował moc rzędu 257 KM (189 kW). Najwyższy model tej klasy do Cadillac STS-V ze sprężarką i mocą 476 KM (350 kW).

Cadillac typu SUV wyższej klasy

W klasie SUV-ów Cadillac zaoferował model Escalade, który od 1999 roku był dostępny w USA oraz jego nowszą wersję, która trafiła do sprzedaży na rynku niemieckim w 2007 roku. Cadillac Escalade był dostępny z napędem na tył lub na obie osie z maksymalną masą ciągnioną wynoszącą 2565 kg i z przestrzenią przeznaczoną dla ośmiu pasażerów. Średnie zużycie paliwa dla pojazdu z silnikiem V8 i z pojemnością 8,2 l, dysponujący mocą 409 KM (301 kW) wynosiło ok. 16,2 l, przy przy emisji CO2 w wysokości 382 g na kilometr. Samochód ten od 2008 roku po raz pierwszy dostępny jest także z napędem hybrydowym w wersji z 6-litrowym silnikiem. Cechą szczególną modelu hybrydowego jest – obok silnika elektrycznego – elektronika pojazdu, która w długiej trasach korzysta tylko z połowy z ośmiu cylindrów, celem zmniejszenia zużycia energii. Techniczna baza modelu Cadillac Escalade powstała w GM w tym samym czasie co Hummer.

Cadillac Crossover i Roadster

Jako model typu crossover, Cadillac SRX w 2004 roku był nazywany mniejszym SUV’em oraz był niższą wersją Escalade. SRX zaopatrzono w silnik V6 o pojemności 3,6 l (o mocy 325 KM/239kW). Zużycie paliwa oscylowało między 13 l na 100 km, zaś emisja CO2 to 309 gram na każdy przejechany kilometr. Przy silniku o pojemności 4,6 l było to już 325 KM (239 kW) mocy, aż 14 l oleju napędowego na 100 km i emitowanie 331 gram CO2 na kilometr. Wraz ze stworzonym w 2004 roku modelem Cadillac XLR-V w Europie pojawił się roadster z hydraulicznie otwieranym dachem. Przedstawiona w 2009 roku nowa wersja z silnikiem V8 o pojemności 4,4 l i ze sprężarką generowała moc 450 KM (331 kW) i posiadała sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Maksymalna prędkość dla tego modelu wynosiła 250 km/h.