Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Camaro, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Przez prawie czterdzieści lat wyprodukowany po raz pierwszy w 1966 roku sportowy samochód Chevrolet Camaro w klasie Muscle Car kształtował historię samochodów amerykańskich. Produkowany jako coupé i kabriolet model spółki-córki General Motors Chevrolet zdołał przetrwać na rynku, nawet kiedy po latach 70. XX wieku wydawało się, że wielki czas samochodów Muscle Cars z bogatą ofertą silników już dawno minął. A po wstrzymaniu przez producenta produkcji Camaro w czwartej generacji 2002 roku Chevrolet zaprezentował niespodziewanie w 2009 roku nową wersję, która miała nawiązywać do wcześniejszych sukcesów legendy sportowych samochodów. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/chevrolet/chevrolet-camaro/chevrolet-camaro-s-01.jpg" title="">

Chevrolet Camaro zostaje wprowadzony jako wersja coupé i kabriolet

W pierwszej generacji Chevrolet przedstawiał model Camaro od roku 1966 do 1970 jako coupé i kabrio w wielu wersjach silnika jako samochód sześciocylindrowy i z napędem V8. Jako pierwszy wprowadzono na rynek model Chevrolet Camaro o pojemności skokowej 3,8 l, który posiadał moc ponad 103 kW (140 KM). Oprócz modeli o średniej pojemności skokowej od 4,1 do 5,7 l, główną wersją silnika w programie był wariant 6,5 l o mocy do 313 kW (425 KM). Maksymalna prędkość wynosiła w zależności od wersji silnika między 150 km/h a 230 km/h. W modelu Camaro oferowano ręczną skrzynię czterobiegową lub opcjonalnie automatyczną skrzynię trzybiegową. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/chevrolet/chevrolet-camaro/chevrolet-camaro-s-03.jpg" title="">

W 1970 roku produkcji Muscle Car otrzymuje elegancką stylistykę

Produkowana wyłącznie jako coupé w latach od 1970 do 1981 druga generacja Chevroleta Camaro weszła na rynek ze znacznie bardziej elegancką stylistyką nadwozia, która jednak nadal pozwalała identyfikować Camaro jako Muscle Car. W trakcie okresu produkcji wielokrotnie zmieniał się wygląd dzięki modyfikacjom zderzaków i reflektorów. Od 1978 roku modele otrzymały przedni spoiler. Nowym wprowadzonym na rynek modelem był Camaro z silnikiem 4,1 l o mocy 114 kW (157 KM). Główna wersja posiadała od 1973 roku tylko pojemność skokową powyżej 5,7 l i moc 184 kW (250 KM). " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/chevrolet/chevrolet-camaro/chevrolet-camaro-s-04.jpg" title="">

Redukcja silników dla odmiennych warunków

Głębokie wnęki na reflektory i bardziej kanciasty przód charakteryzowały produkowaną w latach od 1982 do 1993 trzecią generację Chevroleta Camaro. Oprócz wersji coupé w tym okresie produkcji znajdowała się także ponownie otwarta wersja Camaro. Podczas gdy inni producenci wycofywali z programu swoje Muscle Cars z powodu coraz gorszych wyników sprzedaży ze względu na rosnące ceny benzyny, Chevrolet zareagował na zmienione warunki ramowe dopasowaniem w dół palety silników Camaro. Oprócz głównego modelu Camaro Z 28 z zespołem napędowym 5,0 l dostępne były także silniki o mniejszym zużyciu paliwa i pojemności skokowej już tylko 2,5 l. Nowe skrzynie pięciobiegowe i automatyczna skrzynia biegów przyczyniły się również do tego, że zagorzali fani Camaro pozostali wierni temu modelowi. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/chevrolet/chevrolet-camaro/chevrolet-camaro-s-02.jpg" title="">

Od Muscle Car do eleganckiej, komfortowej wersji coupé

Czwarta generacja przemieniającego się w międzyczasie z Muscle Car w elegancki, komfortowy coupé o długości 4,90 m Chevroleta Camaro, w kształcie klina i zarazem bardziej zaokrąglonego, zdobywała rynek w latach od 1993 do 2002. Oferowany był ponownie zarówno kabriolet, który wprowadzony został w 1994 roku, jak i klasyczny coupé. Wejście do świata Camaro rozpoczęło się od wersji 3,4 l o mocy 118 kW (160 KM); główny model Camaro Z 28 posiadał nadal silnik 5,7 l o mocy ograniczonej teraz do 202 kW (275 KM). Wraz z udoskonaleniem modelu z 1998 roku produkcji samochód Z 28 otrzymał nowy silnik aluminiowy o lekkiej konstrukcji i mocy 212 kW (288 KM).

W roku produkcji 2009 pojawia się na nowo zaprojektowana generacja Camaro

Po wstrzymaniu produkcji w 2002 roku inżynierowie Chevroleta opracowali całkowicie nową generację Camaro, która weszła w końcu do produkcji seryjnej w roku 2009. Chevrolet Camaro przedstawiany był najpierw jako wersja coupé, później cabrio, jednak pod względem stylistyki bazował on na samochodach Camaro z okresu początkowego. Dzięki seryjnie montowanemu systemowi kontroli trakcji, ESP i kompletnemu wyposażeniu w poduszki bezpieczeństwa nowa generacja odpowiadała aktualnym zdobyczom techniki pod względem bezpieczeństwa. Spośród silników dostępny był V6 o pojemności skokowej 3,5 l i mocy 224 kW (304 KM) oraz zespół napędowy V8 z wyłączaniem cylindrów, o pojemności skokowej 6,1 l i mocy do 313 kW (426 KM). Jeśli chodzi o skrzynie biegów, w Camaro oferowana jest ręczna skrzynia sześciobiegowa i automatyczna skrzynia sześciobiegowa.

Zobacz więcej