Znajdź używane Chevrolet motocykle na AutoScout24

Chevrolet

Wraz z przejęciem Daewoo Chevrolet staje się europejską marką

Oprócz marek Buick i Oldsmobile, Chevrolet jest od 1911 roku trzecią historyczną marką samochodową założonego w 1908 roku amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM). Chevrolet należy tym samym do najstarszych producentów samochodów na świecie, a także o największej ilości samochodów w koncernie GM. Dzięki swojej silnej pozycji – zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim – Chevrolet od dziesięcioleci zajmuje pozycję w najlepszej dziesiątce światowego rankingu sprzedaży. Wraz z legendarnym samochodem sportowym Corvette, który w międzyczasie stał się osobną marką, w latach 70. XX wieku Chevrolet wszedł także na rynek europejski. Od czasu przejęcia większości udziałów południowokoreańskiego producenta Daewoo w 2005 roku amerykański producent jest reprezentowany w Europie pod wspólną nazwą marki Chevrolet z kompletnym programem modeli od najmniejszego samochodu do SUV-ów oraz posiadania własnych europejskich miejsc produkcji. Producent oferuje także wszystkie modele samochodów opcjonalnie z napędem na gaz płynny, dzięki czemu stał się pionierem przyjaznej dla środowiska i ekonomicznej techniki zasilania gazem samochodowym.

W Europie Chevrolet konsekwentnie stawia na ekonomiczne napędy

Podczas gdy Chevrolet był reprezentowany na rynku USA tradycyjnie przez samochody osobowe o dużej pojemności skokowej i duże pickupy, producent z Detroit wykorzystywał współpracę z południowoamerykańskim producentem Daewoo do tego, aby umocnić markę w Europie przez dopasowanie się do europejskiego gustu. Bazując na technice Daewoo, Chevrolet oferował w sektorze najmniejszych i małych samochodówmodele Matiz i Aveo. Chevrolet Matiz EcoLogic o pojemności skokowej 796 cm3 i emisji CO2 na poziomie 119 g/km należał do samochodów z najmniejszym obciążeniem podatkowym w Niemczech. Aveo był z kolei pierwszym modelem Chevroleta z własnej produkcji europejskiej w polskim zakładzie Chevroleta. W sektorze samochodów kompaktowych Chevrolet przedstawił model Lacetti, w klasie średniej – Chevrolet Epica. W segmencie vanów i SUV-ów Chevrolet oferował serie HHR i Captiva, zarówno w USA, jak również w innych częściach świata. Co dziesiąty europejski klient zamówił swojego Chevroleta z zamontowanym fabrycznie napędem na gaz płynny, co w przypadku Chevroleta Matiza przełożyło się na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do 111 g/km.

Odrodzenie legendarnego Chevroleta Camaro

Czołowym modelem Chevroleta był Sportcoupé Camaro, który producent oferował od 2009 roku także na rynku europejskim jako powtórną serię produkowanego w latach od 1969 do 2002 Chevroleta Camaro. Wersja o dużej mocy produkowanego w Kanadzie nowego Chevroleta Camaro z silnikiem V8 6,2 l oferuje 315 kW (422 KM) i nawiązuje tym samym do czasów Camaro, kiedy stał się klasykiem amerykańskich samochodów Pony, a także do sportowego rodowodu marki Chevrolet, sięgającego początków XX wieku.

Kierowca rajdowy Louis Chevrolet był twórcą marki z tradycją

Szwajcarski kierowca rajdowy Louis Chevrolet (1878-1941) wspólnie z Williamem C. Durantem z General Motors założył w 1911 roku Chevrolet Motor Car Company. Rok później pierwszy Chevrolet opuścił hale produkcyjne w Detroit. Był to 6-cylindrowy samochód turystyczny, który do 1914 roku oferowany był na rynku jako Classic Six serii C i osiągał maksymalną prędkość 105 km/h. Podczas gdy zapalony kierowca rajdowy Louis Chevrolet chciał nadal kłaść główny nacisk na szybkie, komfortowe samochody turystyczne górnego segmentu cenowego, jego partner Durant widział przyszłość Chevroleta w korzystniejszych cenowo modelach o większej przestrzeni, które to konkurent Ford zaprezentował wraz z pierwszym modelem T. Po tym wydarzeniu Louis Chevrolet opuścił wspólne przedsiębiorstwo. O swoich sportowych ambicjach jednak najwidoczniej nie zapomniał, ponieważ właśnie za sprawą samochodu sportowego, Corvette, Chevrolet osiągnął od 1953 roku jeden z największych sukcesów wizerunkowych i sprzedażowych w swojej długiej historii.