Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Camaro, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Przez prawie czterdzieści lat wyprodukowany po raz pierwszy w 1966 roku sportowy samochód Chevrolet Camaro w klasie Muscle Car kształtował historię samochodów amerykańskich. Produkowany jako coupé i kabriolet model spółki-córki General Motors Chevrolet zdołał przetrwać na rynku, nawet kiedy po latach 70. XX wieku wydawało się, że wielki czas samochodów Muscle Cars z bogatą ofertą silników już dawno minął. A po wstrzymaniu przez producenta produkcji Camaro w czwartej generacji 2002 roku Chevrolet zaprezentował niespodziewanie w 2009 roku nową wersję, która miała nawiązywać do wcześniejszych sukcesów legendy sportowych samochodów.

Chevrolet Camaro zostaje wprowadzony jako wersja coupé i kabriolet

W pierwszej generacji Chevrolet przedstawiał model Camaro od roku 1966 do 1970 jako coupé i kabrio w wielu wersjach silnika jako samochód sześciocylindrowy i z napędem V8. Jako pierwszy wprowadzono na rynek model Chevrolet Camaro o pojemności skokowej 3,8 l, który posiadał moc ponad 103 kW (140 KM). Oprócz modeli o średniej pojemności skokowej od 4,1 do 5,7 l, główną wersją silnika w programie był wariant 6,5 l o mocy do 313 kW (425 KM). Maksymalna prędkość wynosiła w zależności od wersji silnika między 150 km/h a 230 km/h. W modelu Camaro oferowano ręczną skrzynię czterobiegową lub opcjonalnie automatyczną skrzynię trzybiegową.

W 1970 roku produkcji Muscle Car otrzymuje elegancką stylistykę

Produkowana wyłącznie jako coupé w latach od 1970 do 1981 druga generacja Chevroleta Camaro weszła na rynek ze znacznie bardziej elegancką stylistyką nadwozia, która jednak nadal pozwalała identyfikować Camaro jako Muscle Car. W trakcie okresu produkcji wielokrotnie zmieniał się wygląd dzięki modyfikacjom zderzaków i reflektorów. Od 1978 roku modele otrzymały przedni spoiler. Nowym wprowadzonym na rynek modelem był Camaro z silnikiem 4,1 l o mocy 114 kW (157 KM). Główna wersja posiadała od 1973 roku tylko pojemność skokową powyżej 5,7 l i moc 184 kW (250 KM).

Redukcja silników dla odmiennych warunków

Głębokie wnęki na reflektory i bardziej kanciasty przód charakteryzowały produkowaną w latach od 1982 do 1993 trzecią generację Chevroleta Camaro. Oprócz wersji coupé w tym okresie produkcji znajdowała się także ponownie otwarta wersja Camaro. Podczas gdy inni producenci wycofywali z programu swoje Muscle Cars z powodu coraz gorszych wyników sprzedaży ze względu na rosnące ceny benzyny, Chevrolet zareagował na zmienione warunki ramowe dopasowaniem w dół palety silników Camaro. Oprócz głównego modelu Camaro Z 28 z zespołem napędowym 5,0 l dostępne były także silniki o mniejszym zużyciu paliwa i pojemności skokowej już tylko 2,5 l. Nowe skrzynie pięciobiegowe i automatyczna skrzynia biegów przyczyniły się również do tego, że zagorzali fani Camaro pozostali wierni temu modelowi.

Od Muscle Car do eleganckiej, komfortowej wersji coupé

Czwarta generacja przemieniającego się w międzyczasie z Muscle Car w elegancki, komfortowy coupé o długości 4,90 m Chevroleta Camaro, w kształcie klina i zarazem bardziej zaokrąglonego, zdobywała rynek w latach od 1993 do 2002. Oferowany był ponownie zarówno kabriolet, który wprowadzony został w 1994 roku, jak i klasyczny coupé. Wejście do świata Camaro rozpoczęło się od wersji 3,4 l o mocy 118 kW (160 KM); główny model Camaro Z 28 posiadał nadal silnik 5,7 l o mocy ograniczonej teraz do 202 kW (275 KM). Wraz z udoskonaleniem modelu z 1998 roku produkcji samochód Z 28 otrzymał nowy silnik aluminiowy o lekkiej konstrukcji i mocy 212 kW (288 KM).

W roku produkcji 2009 pojawia się na nowo zaprojektowana generacja Camaro

Po wstrzymaniu produkcji w 2002 roku inżynierowie Chevroleta opracowali całkowicie nową generację Camaro, która weszła w końcu do produkcji seryjnej w roku 2009. Chevrolet Camaro przedstawiany był najpierw jako wersja coupé, później cabrio, jednak pod względem stylistyki bazował on na samochodach Camaro z okresu początkowego. Dzięki seryjnie montowanemu systemowi kontroli trakcji, ESP i kompletnemu wyposażeniu w poduszki bezpieczeństwa nowa generacja odpowiadała aktualnym zdobyczom techniki pod względem bezpieczeństwa. Spośród silników dostępny był V6 o pojemności skokowej 3,5 l i mocy 224 kW (304 KM) oraz zespół napędowy V8 z wyłączaniem cylindrów, o pojemności skokowej 6,1 l i mocy do 313 kW (426 KM). Jeśli chodzi o skrzynie biegów, w Camaro oferowana jest ręczna skrzynia sześciobiegowa i automatyczna skrzynia sześciobiegowa.