Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
chevrolet-corvette-l-01.jpg

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Corvette, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Chevrolet Corvette, dziecko amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM), pojawił się w sprzedaży w 1953 roku i od razu zadziwił świat. Ten wóz, na początku dostępny tylko jako kabriolet, reprezentował klasyczną formę sportowego samochodu i miał wymiary oraz design, które umożliwiały mu jeżdżenie po europejskich drogach. W rzeczywistości model ten był uderzająco podobny do pojazdu spod szyldu niemieckiego producenta samochodów BMW, a dokładnie do modelu Roadster BMW 507. Amerykańską Corvette zaprojektował designer Harley Earl. Model BMW 507, naszkicowany przez mieszkającego w USA Albrechta von Goertza, zadebiutował dwa lata po amerykańskiej premierze Corvetty. Wówczas stało się jasne, kto być może od kogo i co podpatrzył. Na czym polegała wyjątkowość modelu Chevrolet Corvette? Prawie każda nowa generacja od 1953 roku miała zdecydowanie różny w stosunku do poprzednika wygląd zewnętrzny.

Od 2005 roku Corvetta stanowi sportową markę koncernu GM

GM produkował pierwsze prawdziwie sportowe samochody w swojej historii do roku 2004 pod marką Chevrolet. W szóstej generacji Corvetta występowała już jako osobno wydzielona marka, w celu podkreślenia znaczenia, jaki model stanowił dla kierowców i miłośników Corvette w gamie pojazdów GM.

  • Pierwsza generacja modelu Chevrolet Corvette (1953-1962) była małą, przygotowywaną ręcznie serią pojazdów. Miała ona wzmocnioną włóknem szklanym karoserię, dzięki czemu zaoszczędzono na masie auta przy równoczesnym zagwarantowaniu wysokiej stabilności. Implementowany w szóstej edycji sześciocylindrowy silnik miał moc 145 KM (107 kW), a pierwotnie wykorzystywany był w pojazdach ciężarowych. Silnik ten w 1955 roku zastąpiono jednostką o pojemności 4,6 litra i mocy 290 KM (216 kW), który w modelach z 1957 roku współpracował z manualnymi czterostopniowymi skrzyniami biegów – w ten sposób ostatecznie model Corvette stał się znanym mocnym i wydajnym sportowym pojazdem.
  • Druga generacja modelu Chevrolet Corvette (1963-1967) i wygląd samochodów z tej edycji zaprojektował designer koncernu GM, Larry Shinoda, który swój projekt oparł na aucie wyścigowym Stingray. Cechami wyróżniającymi agresywną sylwetkę samochodu były zdająca się nie kończyć maska oraz umieszczony na niej zaokrąglony wlot powietrza. W tej linii modelowej obok kabrioletu z elektryczno-hydraulicznie otwieranym materiałowym dachem po raz pierwszy pojawił się wariant coupé. Największy silnik w serii miał pojemność skokową 7,4 l i moc 435 KM (320 kW), co rozpędzało Corvettę do prędkości ponad 200 km/h.
  • Trzecia generacja modelu Chevrolet Corvette (1968-1982) posiadała efektownie pofałdowaną blachę i mocno wyoblane nadkola, które nadawały pojazdowi nieco srogiego wyglądu. Do roku 1975 najnowsza linia modelowa dalej obejmowała samochody z nadwoziem typu coupé oraz kabirolety, których produkcja później została przerwana. Model coupé miał wyjmowany, składający się z dwóch części dach, tak więc pojazd Corvette mógł być wykorzystywany także jako kabriolet. Nowością był ograniczony do pojemności 5,7 litra silnik o mocy 165 KM (121 kW) oraz dostępna w opcji automatyczna trójstopniowa skrzynia biegów.
  • Czwarta generacja modelu Chevrolet Corvette (1984-1996) była dobrze rozpoznawalna dzięki zamykanym reflektorom oraz mniej kanciastym kształtom, które sprawiały, że pojazd wyglądał już tak przysadziście jak wcześniej. Poza tym w modelu tym zaimplementowano nowe sportowe podwozie i małe silniki o mniejszym spalaniu, które w najwyższej wersji osiągały moc 330 KM (243 kW) przy pojemności skokowej 5,6 litra. Dwa lata po rozpoczęciu produkcji czwartej generacji Chevroleta Corvette koncern MG postanowił wrócić do kabrioletów. W 1990 roku na rynku pokazał się samochód Corvette ZR-1, mocny model produkowany seryjnie, który rozwijał moc 400 KM (298 kW), zaś maksymalna prędkość wynosiła 300 km/h.
  • Piąta generacja modelu Chevrolet Corvette (1997-2004) zachowała chowane kanciaste reflektory, jednak w tej wersji wóz miał zaokrąglony przód oraz tył i wyglądał bardziej spokojnie w porównaniu do poprzednika. Do tego pojazd miał długość 4,6 m i do tej pory był największym samochodem z rodziny Corvette. Koncern GM w tej generacji konstruował modele z tej serii w wersjach typu kabriolet i coupé ze zdejmowanym dachem, jak również po raz pierwszy coupé z dachem zamontowanym na stałe. Corvette piątej generacji była wyposażana wyłącznie w lekkie motory z aluminium, które rozwiały moc do 350 KM (257 kW) i rozpędzały to auto do prędkości maksymalnej 284 km/h.
  • Szósta generacja Corvette trafiła na rynek w 2005 roku w wersji coupé i kabriolet, zaś koncern GM uznał tę sportową markę za osobny biznes. Zniknęły zamykane reflektory, tył wyposażono w cztery okrągłe światła i już tradycyjnie pokrywa silnika została mocno skrócona – w takiej wyraźnie kompaktowej formie szósta generacja Chevroleta Corvette zjechała z taśmy montażowej. W modelu tym wprowadzono silnik w układzie V8 o mocy 404 KM (297 kW), natomiast top model z silnikiem 6,2 l, Corvette ZR-1, miał moc 647 KM (476 kW). Najszybszemu seryjnie montowanemu modelowi Corvette w historii marki rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmowało 3,4 s, zaś jego prędkość maksymalna wynosiła 330 km/h.