Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
chevrolet-suburban-l-01.jpg

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Suburban, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Trzy tony uciągu, niemal dwa metry wysokości, ponad 5,60 m długości i przestrzeń dla ośmiu osób ─ już kilka danych liczbowych opisująych Chevroleta Suburban z 2014 roku zdradza, że producent General Motors (GM) miał w programie model wyjątkowy pod wieloma względami. W Europie pojazd klasyfikowany jako Sport Utility Vehicle (SUV) o wymiarach wyrośniętego amerykańskiego vana uchodził za niespotykane zjawisko. Zupełnie inaczej postrzegano go w ojczystych Stanach Zjednoczonych, gdzie dla wielu Amerykanów Chevrolet Suburban był poniekąd członkiem rodziny. Powód: Chevrolet Suburban był częścią jednej z serii najdłużej utrzymującej się na rynku w historii, a jego pierwsza generacja zadebiutowała już w 1933 roku. W Ameryce Północnej Suburban był również znany jako pojazd użytkowy oraz auto prezydenckie. Mimo kryzysu naftowego i dyskusji na tematy energetyczne w USA wciąż produkowano kolejne odsłony modelu. Chevrolet Suburban zapewniał jednocześnie podstawę konstrukcyjną dla innych ciężarówek i pick-upów GM oraz dla SUV-ów marki GMC i Cadillac.

Chevrolet Suburban do 1960 roku

Pierwsze generacje Suburbana pod względem wizualnym wyraźnie nawiązywały do swojego protoplasty pochodzącego od pojazdu użytkowego. Od rocznika 1933 GM koncern wykorzystał w tym modelu wywodzącą się od ciężarówki płytę podłogową z rozstawem kół ponad 2,88 m, na której umieszczono wysoką, kanciastą karoserię. W pojeździe mieściły się trzy rzędy siedzeń, na których mogło podróżować osiem osób. W kolejnych generacjach w latach 40. i 50. Suburban zyskał rozstaw osi powiększony do niemal trzech metrów i karoserię bardziej nawiązującą stylem do ówczesnych amerykańskich limuzyn. W połowie lat 50. GM po raz pierwszy wprowadził na rynek Chevroleta Suburban z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Nowością były również silniki V8 o mocy sięgającej 155 KM (116 kW), którymi zastąpiono stosowane początkowo sześciocylindrowe< motory o słabszych osiągach.

Chevrolet Suburban w latach 60. i 70.

Wraz z zaprezentowaniem szóstej generacji producent zmienił koncepcję designu i przedstawił Chevroleta Suburban w wersji dwusiedzeniowej z kanciastą karoserią i wysoką osłoną chłodnicy. Odtąd stanowiły one charakterystyczne elementy modelu. Pod koniec lat 60. Na rynek trafił Chevrolet Suburban w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Nowe silniki V8 o pojemności skokowej 6,5 l umożliwiały pojazdowi osiągnięcie mocy do 310 KM (231 kW). W latach 70. Suburban z czterodrzwiową karoserią stał się standardem. To właśnie w tej fazie produkcji po raz pierwszy pojawił się Chevrolet Suburban z napędem Diesla. Oprócz wersji ośmiosiedzeniowej pojazd można było również zamówić w z dziewięcioma fotelami.

Nowsze serie Chevroleta Suburbana

W latach 90. rozstaw kół w pojeździe ponownie zwiększono do 3,34 m, aby zapewnić więcej przestrzeni w ośmioosobowym aucie z trzema rzędami siedzeń. Ponadto konstruktor w modelach Chevrolet Suburban 1300 i Chevrolet Suburban 1500 zastosował nową generację silników o pojemności skokowej 5,3 i 6,0 litrów. Generacje Chevroleta Suburbana produkowane od 2007 roku zapewniały miejsce dla sześciu lub ośmiu osób.