Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
citroen-c2-l-01.jpg

Citroen C2

Citroen C2 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Citroen C2, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Citroën C2 to samochód, dzięki któremu francuski koncern udowodnił, że nawet niewielkie, miejskie auto może wyróżniać się ciekawym i nieszablonowym designem, głównie za sprawą zaokrąglonej linii nadwozia, dużych reflektorów i łamanym zarysie bocznych okien. Stylistyka, ceniona przede wszystkim przez kobiety, przypadła również do gustu miłośnikom kompaktów, którzy preferują dynamiczną jazdę. Ten wyjątkowo zwrotny i zgrabny model, doskonale sprawdzający się w miejskiej dżungli, został zaprezentowany po raz pierwszy w Genewie w 2003 roku i do dziś jest jednym z najbardziej popularnych aut trzydrzwiowych. Z tego względu bez problemu można znaleźć samochód używany w dobrym stanie technicznym, którym przyszły właściciel będzie cieszył się przez kolejne lata. Citroën C2 to auto należące do segmentu B. Na rynek został wprowadzony jako następca równie oryginalnego i niezawodnego Citroëna Saxo. Warto zaznaczyć, że za jego stylistykę odpowiedzialny jest Włoch, Donato Coco, czyli szef biura projektowego francuskiego koncernu. W roku, w którym auto po raz pierwszy trafiło do salonów samochodowych, model zwyciężył w plebiscycie na Najlepszego Europejskiego Hatchbacka. Na uwagę zasługuje także fakt, że producent zatroszczył się o bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów - Citroën C2 uzyskał dobre 4 gwiazdki w testach zderzeniowych.

Bogate wyposażenie, komfort jazdy i przystępna cena - używany Citroën C2

Produkcja Citroëna C2 zakończyła się w 2009 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że od 2006 roku do dziś auto o tej samej nazwie składane jest w Chinach. W ciągu sześciu lat produkcji model przeszedł dwa drobne faceliftingi. Modyfikacjom uległa przede wszystkim przednia część nadwozia. Dodano masywny, rzucający się w oczy zderzak oraz zmienioną atrapę chłodnicy z większym i szerszym logo. Samochód dostępny był w trzech wariantach wyposażeniowych: X, SX oraz VTR. Ostatni uważany jest za wersję usportowioną i dedykowany jest fanom dynamicznej jazdy. Dzięki sztywno zestrojonemu zawieszeniu gwarantuje doskonałą stabilność i idealnie trzyma się toru jazdy. Citroën C2 do dziś kusi bogatym wyposażeniem, wyróżniającym się niebywałą trwałością. Samochód używany, sprowadzany zza granicy, często posiada komputer pokładowy, poduszki powietrzne przednie oraz boczne, kurtyny, regulator prędkości, czujnik cofania, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka. Za bezpieczeństwo jazdy odpowiadają natomiast wbudowane systemy ABS, BAS, EBD i ESP. Komfort kierowcy gwarantuje ponadto fotel z możliwością zmiany wysokości oraz kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach. Wygodę pasażerów zapewniają natomiast dobrze wyprofilowane, oddzielnie osadzone fotele, które można przesuwać, składać i podnosić, zwiększając tym samym pojemność bagażnika, wahającą się od 166 litrów w chwili, gdy wszystkie miejsca są zajęte, do 879 litrów przy podniesionych siedzeniach tylnych. Na szczególną uwagę zasługuje dwuczęściowa klapa bagażnika, której górną część można otworzyć nawet w warunkach bardzo ograniczonej przestrzeni.

Samochód dla miłośników dynamicznej i zarazem oszczędnej jazdy

Citroën C2 dostępny był w trzech benzynowych jednostkach napędowych: 1.1 (o mocy 61 KM), 1.4 (75 KM) oraz 1.6 (już 110 KM). Z myślą o zwolennikach silników Diesla zaprojektowano także jednostkę wysokoprężną o mocy 1.4 HDi (70 KM), cechującą się oszczędnym zużyciem paliwa nawet w warunkach miejskich. Należy podkreślić, że za bardzo ekonomiczną wersję uważany jest także 75-konny silnik benzynowy wyposażony w funkcję Start & Stop, stanowiącą połączenie zautomatyzowanej skrzyni biegów i elektronicznie sterowanego alternatora zespolonego z rozrusznikiem. W praktyce system ten umożliwia unieruchomienie silnika tuż przed zatrzymaniem samochodu. Po zwolnieniu hamulca silnik uruchamia się automatycznie. Funkcja ta doskonale sprawdzała się w warunkach jazdy miejskiej podczas zatrzymywania się na światłach, czy w czasie zwolnionego przemieszczania się w korkach. Warto dodać, że silniki z wbudowanym systemem Start & Stop gwarantują nie tylko zmniejszenie poziomu spalania, ale redukują także nasilenie hałasu oraz drgań, dzięki czemu zwiększają komfort jazdy. Szacuje się, że oszczędności w zużyciu paliwa, wynikające z zastosowania rozwiązania wahają się w granicach od 10% do 15%. Dwie najmocniejsze jednostki benzynowe Citroëna C2 dostępne są ponadto w wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów SensoDrive.