Znajdź używane Citroen Xsara motocykle na AutoScout24

Citroen Xsara

Citroën Xsara - bezproblemowy kompakt idealny dla rodziny

Citroën Xsara to jedno z najbardziej popularnych aut francuskiego koncernu PSA, szeroko dostępne na rynku wtórnym, co sprawia, że bez problemu można znaleźć samochód używany w bardzo dobrej cenie. Jest przestronny, komfortowy, posiada prosty, lecz elegancki design. Doskonale sprawdzi się jako auto dla rodziny. Niedrogi w eksploatacji i bogato wyposażony, od kilku lat podbija serca również polskich kierowców. Zaliczany do segmentu C, produkowany był od 1997 do 2006 roku jako następca Citroëna ZX. Po dziewięciu latach zastąpiony został modelem C4. Warto zaznaczyć, że jego projektantem był francuski designer Donato Coco, który kilka lat po premierze modelu zaskoczył kierowców wyjątkowo oryginalną stylistyką Citroëna Xsary Picasso. Samochód dostępny był w dwóch wersjach nadwozia - jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback bądź pięciodrzwiowe kombi. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Citroën Xsara doczekał się bardzo udanych wariantów sportowych. Jego rajdowa wersja, znana jako Xsara Kit Car, wyposażona w wolnossący silnik 2.0 o mocy 280 KM i napęd na przednie koła, zwyciężyła w dwóch rajdach Mistrzostw Świata oraz dwukrotnie triumfowała w eliminacjach do Mistrzostw Europy. Równie dużą popularność zyskał sportowy Citroën Xsara WRC, okrzyknięty jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych świata. Najlepszym tego potwierdzeniem jest fakt, że Sebastien Loeb trzykrotnie zdobył w nim tytuł Mistrza Świata. Wersja WRC wyposażona była w turbodoładowany silnik o pojemności 2.0 i mocy 310 KM oraz napęd na cztery koła.

Wysokiej klasy technologia i elegancki design znad Sekwany

Citroën Xsara zadebiutował w 1997 i w tym samym roku trafił do salonów samochodowych. Początkowo dostępny był jedynie jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Wiosną 1998 roku do propozycji producenta dołączył model kombi, nazywany przez producenta Break. Trzy lata po premierze auto przeszło gruntowną modernizację. Zmianie uległa przednia część nadwozia oraz kształt tylnych reflektorów. Zwiększono także paletę kolorów karoserii. Bogatsze wyposażenie zyskało także wnętrze samochodu. Wszystko to sprawiło, że Citroën Xsara drugiej generacji był jednym z najlepiej sprzedających się aut w Europie, co z kolei powoduje, że nietrudno jest dziś znaleźć na rynku wtórnym samochód używany zaskakujący dobrym stanem technicznym i wyjątkowo bogatym wyposażeniem. W 2002 roku do gamy silników dołączył motor 2.0 HDI o mocy 110 KM. Dwa lata później zaprezentowano następcę Xsary, czyli Citroëna C4. W tym samym roku zakończono też produkcję modelu w wersji hatchback. Wariant kombi produkowany był natomiast do 2006 roku.

Citroën Xsara - synonim ekonomicznej i komfortowej jazdy

Citroën Xsara wyposażony był w manualną, pięciostopniową skrzynię biegów lub w automat o czterech przekładniach. Na uwagę zasługuje bogata gama jednostek silnikowych. Początkowo największą popularnością cieszyły się wolnossące lub turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 1.9, które po kilku latach zastąpione zostały przez motory z wtryskiem common rail o pojemnościach 1.4 i 2.0. Miłośnicy bardziej dynamicznej, sportowej jazdy mieli do dyspozycji jednostki benzynowe z technologią ośmio- lub szesnastozaworową. Na rynku wtórnym często można spotkać używaną Xsarę II z szesnastozaworowym silnikiem i wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 1.6 litra i mocy 110 KM, która do 100 km/h rozpędza się w niespełna 10 sekund, a jej prędkość maksymalna dochodzi do 190 km/h. Za wyjątkowe dobre osiągi oraz ekonomiczną jazdę cenione są natomiast dwulitrowe jednostki wysokoprężne HDi, występujące w dwóch wariantach mocy: 90 i 109 KM. Tym, co wyróżnia Citroëna Xsarę, jest miękkie, dobrze zestrojone zawieszenie, gwarantujące komfort jazdy nawet na wyboistych nawierzchniach. Z przodu w zawieszeniu zastosowano klasyczne kolumny resorujące, zaś z tyłu - belkę skrętną ułatwiającą prowadzenie pojazdu. Warto także zaznaczyć, że także pierwsza generacja Citroëna Xsary posiadała bogate wyposażenie. Najuboższe warianty miały w standardzie wspomaganie kierownicy, poduszkę powietrzną dla kierowcy, immobiliser czy kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach. Nieco bogatszą wersję wyposażono natomiast w elektrycznie sterowane przednie szyby, dzieloną kanapę oraz halogenowe reflektory. W drugiej generacji samochodu można natomiast znaleźć cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system kontroli trakcji czy nawigację. Uwagę kierowców zwraca ponadto wyjątkowo obszerny bagażnik. Przy zachowaniu komfortowego, przestronnego wnętrza, producent wygospodarował przestrzeń bagażową o pojemności 408 litrów, której praktyczność zwiększa dodatkowo prosty i foremny kształt.