Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
corvette-c6-l-01.jpg

Corvette C6

Trudno znaleźć auto, które bardziej kojarzyłoby się z amerykańską motoryzacją niż Chevrolet Corvette. Model Corvette C6, czyli szósta generacja tego legendarnego samochodu, pozostawał w produkcji niemal przez dziesięć lat - od 2004 do 2013 roku. Corvette C6 charakteryzował się świetnymi osiągami, niezwykle mocnymi silnikami, a także wieloma wersjami specjalnymi. Dostępne były chociażby supersportowe modele Z06, ZR1 oraz Grand Sport. Dodatkowo na rynek trafiło wiele limitowanych edycji, na przykład Ron Fellows Special Edition, GT1 Championship Edition czy też ZHZ. Każdy Corvette jest ceniony jako samochód używany, ale modele ze specjalnych edycji są wyjątkowo pożądane, a często ich wartość z biegiem czasu rośnie. Model Corvette C6 był dostępny w dwóch wersjach nadwozia - jako dwudrzwiowe oraz dwumiejscowe coupé oraz również dwumiejscowy kabriolet. Chevrolet postanowił zrezygnować z wersji ze składanym, twardym dachem, która była dostępna w poprzedniej generacji "korwety". Stylistka szóstej generacji legendy to dzieło Toma Petersa - jednego z czołowych projektantów koncernu GM. Na miano kultowego amerykańskiego pojazdu wpływał też fakt, iż Chevrolet Corvette C6 był składany w miasteczku Bowling Green w stanie Kentucky.

Historia szóstej "korwety"

Chevrolet Corvette to model, który rzadko przechodził rewolucje, raczej ewoluował z generacji na generację. I tak też było w przypadku Corvette C6. Auto nie zmieniło się dramatycznie w stosunku do poprzednika, czyli Chevroleta Corvette C5. Samochód zyskał zdecydowanie nowocześniejsze linie, wprowadzono mocniejsze silniki i znacznie ulepszono wyposażenie. Łatwo jednak odróżnić C6 od C5 - ta późniejsza generacja nie ma już "chowanych" przednich świateł. Przez wszystkie lata produkcji w Corvette C6 przeprowadzano drobne modyfikacje, a także regularnie dodawano nowe silniki. W trakcie produkcji inżynierowie koncernu GM starali się też ograniczyć apetyt auta na paliwo tak, aby jego kierowcy mogli unikać coraz wyższych podatków dla aut spalających dużo benzyny. Kluczowe zmiany wprowadzono natomiast w 2008 roku, gdy znacznie ulepszono układ jezdny i dodano sporo nowych akcentów stylistycznych. Wyścigowa wersja auta, znana jako C6.R, osiągała też spore sukcesy w sportach motorowych. Do największych osiągnięć należy wygrana w American Le Mans GT1 Championships w 2006 roku oraz pierwsze miejsce w klasie GT1 w wyścigu 12 Hours of Sebring w marcu 2007 roku. Ostatni egzemplarz z generacji C6 zjechał z taśmy produkcyjnej w lutym 2013 roku. Pojazd został zastąpiony znacznie nowocześniejszą generacją C7 o bardziej dynamicznym wyglądzie. Podobnie jak niemal wszystkie znane auta sportowe Chevrolet Corvette C6 jest bardzo ceniony jako samochód używany. W Europie dodatkowego uroku modelowi dodaje jego spora egzotyczność. W USA, choć jest to samochód prestiżowy, jest on zarazem dość popularny i wyraźnie tańszy od europejskiej konkurencji. Każdy nabywca tego pojazdu na Starym Kontynencie może natomiast spodziewać się, że auto będzie zwracało uwagę niemal tak bardzo, jak modele takich marek, jak Ferrari, Porsche czy też Lamborghini. Nie ma co ukrywać - C6 jest drogi w utrzymaniu i pali bardzo dużo, przynajmniej jak na europejskie warunki. Biorąc pod uwagę, że jest to samochód naprawdę rzadki, niełatwo znaleźć też dla niego odpowiedniego mechanika oraz części zamienne. Jednocześnie Corvette C6 zapewnia świetne osiągi i niezapomniane wrażenia z jazdy. Nie ma też tylu elektronicznych gadżetów, co europejskie oraz japońskie odpowiedniki, a to dla wielu kierowców ma dodatkowy urok. Jest to też samochód przygotowany na dłuższe podróże, zapewniający znacznie większy komfort podczas długiej jazdy niż konkurencja, a zwłaszcza ta z Niemiec czy Japonii.

Corvette C6 od strony technicznej

Szósta generacja "korwety" nie załapała się jeszcze na downsizing, więc oferowane silniki były naprawdę potężne. Podstawowy motor LS2 V8 miał pojemność 6 litrów, a ten najbardziej zaawansowany - aż siedmiu litrów. Ogromne jednostki napędowe zapewniały oczywiście nieprzeciętne osiągi. Modele z silnikiem o pojemności 6,2 l miały moc 436 KM i rozpędzały się do 100 km/h w 4 sekundy. Ale już specjalna wersja Z06, która zadebiutowała w 2005 roku, miała silnik o mocy 505 KM i do "setki" przyspieszała w zaledwie 3,6 sekundy. Auto było dostępne z 6-biegową skrzynią manualną albo z cztero- oraz sześciobiegowymi automatycznymi przekładniami. W początkowym okresie produkcji Corvette C6 sprzedawał się bardzo dobrze, a zdarzało się, że z taśm zjeżdżało 40 tysięcy sztuk tego modelu rocznie. Niemniej w roku 2008 sprzedaż samochodu mocno wyhamowała i nabywców znajdowało najwyżej kilkanaście tysięcy "korwet". Ogółem wyprodukowanych zostało nieco ponad 215 tysięcy sztuk szóstej generacji tego kultowego auta. Na bazie pojazdu w latach 2003-2009 powstawał również luksusowy roadster Cadillac XLR. Corvette C6, podobnie zresztą jak wszystkie generacje tego samochodu, jest bez wątpienia pojazdem kultowym. Nie jest to auto dla każdego - jego design jest w końcu dość specyficzny, a sam samochód jest dostosowany raczej do szerokich, amerykańskich szos niż do europejskich dróg. Mimo to dla fanów Corvette jest samochodem wartym każdego wyrzeczenia. Oferuje nie tylko osiągi godne najlepszych aut sportowych, ale też niepowtarzalny klimat oraz poczucie wolności. Obcowanie z tym pojazdem sporo kosztuje, ale emocji, które daje prowadzenie Chevroleta Corvette, nie da się porównać z niczym innym.