Znajdź używane Corvette motocykle na AutoScout24

Corvette

W 2005 roku GM zaprezentowało Corvette w Europie jako własną markę

Należący do amerykańskiego koncernu General Motors (GM) producent samochodów Chevrolet w 1953 roku zaprezentował pierwszy model Corvette i w ten sposób rozpoczęła się historia pojazdu będącego wyjątkowym zjawiskiem, w którym przejawiały się nieustannie techniczne innowacje, a także regularne zmiany stref produkcyjnych oraz mniej lub bardziej pomysłowe transformacje w orientacji przemysłu motoryzacyjnego. Mimo kryzysu lat 70. i 80., który wpłynął na znaczne zmniejszenie sprzedaży, koncern GM niewzruszenie starał się poprzez Corvette zachować tradycję pierwszych samochodów sportowych. Ze względu na swój wyrazisty - niedający się pomylić z niczym innym wygląd oraz sprawiający wrażenie zawsze gotowego do wyścigowej jazdy - samochód Corvette zyskał miano auta kultowego. Co więcej, cena nie tak bardzo odbiegała od cen aut luksusowych. Status, którego świadomość miał macierzysty koncern pozwolił podjąć decyzję o tym, aby pojazd o bogatej tradycji w 2005 roku wprowadzić na rynek europejski jako własną markę podczas gdy odpowiadający mu wóz typu coupé oraz kabriolet na ojczystym amerykańskim rynku miał być sprzedawany jako Chevrolet Corvette.

Trzecia generacja Corvette wytyczyła wyobrażenie o supersamochodzie dla całej linii produkcyjnej

Dwie pierwsze generacje w początkowych latach produkcji, czyli od 1953 do 1962 oraz od 1963 do 1967, opierały się pod względem wyglądu na wzorcach włoskich oraz na odnoszących sukcesy brytyjskich sportowych samochodach tamtych czasów. Typowy, nieco agresywny styl, który był reprezentowany przez Corvette na lata zdefiniował obraz tego amerykańskiego sportowego auta. Dwusiedzeniowy wóz, którego karoseria w dużej mierze stworzona została z włókna szklanego został zaprezentowany w 1968 roku i z niedużym zmianami był sprzedawany aż do 1982 roku kiedy to na rynku pojawiła się długo oczekiwana trzecia generacja. Część przeznaczona dla pasażerów została przesunięta do tyłu, a przód został zdeterminowany przez niebywale długą maską. Wyraziście zakrzywione i szerokie nadkola stanowiły wyróżnik cechujący przede wszystkim pojazdy Corvette w wersji coupé i kabriolet. Ważne również były montowane od połowy lat 50. silniki w układzie V8, które generowały moc 400 KM i miały pojemność skokową wynoszącą aż 7 l. Nowa stylistyka i mniejsze silniki dla modelu Corvette z lat 80. Złudzenie związane z pojemnościami skokowymi zbiegło się w latach 70. z kryzysem paliwowym, który negatywnie wpłynął na sprzedaż Corvette na rynku amerykańskim. Konstruktorzy z GM zareagowali na taki obrót spraw i w 1984 roku wprowadzili na rynek mocno odchudzoną czwartą generację Corvette ze zmodernizowanym designem i zmienioną technologią silników. Z nowym silnikiem ALU w układzie V8 model Corvette wkroczył w nową, piątą serię, która była pierwszym seryjnym modelem przekraczającym magiczną barierę 300 km/h maksymalnej prędkości. Szósta generacja Corvette cechuje się wydajnością sportowego super auta W 2005 roku na rynek trafiła szósta generacja Corvette. Krótsza i mniejsza demonstrowała jednak już nie agresywny, ale ugrzeczniony wygląd. Pod maską krył się po raz pierwszy od rozpoczęcia produkcji jeszcze większy silnik V8 z pojemnością sokową przewyższającą 6 l, którego moc maksymalna wynosiła 442 KM (325 kW) i który rozpędzał Corvette do prędkości ponad 300 km/h, co stawiło to auto w rzędzie sportowych super samochodów. Zrezygnowano natomiast ze schowanych reflektorów do tej pory zapożyczanych z modeli coupé i z kabrioletów.