Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daewoo-espero-back

Daewoo Espero

Daewoo Espero Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daewoo Espero, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Daewoo Espero to przedstawiciel klasy średniej koreańskiego producenta, który był fabrykowany w latach 1991-1999. W Europie model udostępniony był do sprzedaży między 1995 a 1997. Nazwa Espero pochodzi od słowa "Esperanto", które oznacza nadzieję. W niektórych krajach hiszpańskojęzycznych model sprzedawano jako Daewoo Aranos. Jeśli zaś chodzi o wymiary, samochód o długości 4,6 m, szerokości 1,7 m i wysokości 1,4 m, zaś jego rozstaw kół to 2,6 m. Espero jest dostępny wyłącznie jako czterodrzwiowa limuzyna sedan. Technicznie bazuje na Opel Ascona C, posiada jednak własną karoserię. Samochód waży 1.108 kg. W roku 1997 zaprezentowany został jego następca, czyli Daewoo Leganza.

Stylistyka i wyposażenie Daewoo Espero

Charakterystyczne dla Daewoo Espero są wąskie klosze reflektorów, szeroko okalające przód auta. Generalnie linia jest dość kanciasta, a w oczy rzucają się przeszklenia obszaru słupka C. Tylne lampy wydają się obejmować cały tył. Warto dodać, że nad karoserią pracowało słynne studio Bertone. 560-litrowy bagażnik sedana oferuje wystarczająco dużo miejsca na codzienne zakupy, torby sportowe i tornistry. Auto jest czterodrzwiowe, co oznacza duży komfort wsiadania i wysiadania. Swobodnie mieści się w nim pięć osób i dodatkowy bagaż. Samochód świetnie spisuje się w roli auta rodzinnego, tym bardziej, że jest całkiem nieźle wyposażony w standardzie. Klimatyzacja i elektrycznie otwierane szyby są tak samo dostępne w standardzie jak obrotomierz, katalizator, wspomaganie kierownicy, zamek centralny i immobilizer oraz system ABS (ABS). Dla optymalnej widoczności ogrzewane lusterka zewnętrzne można ustawić elektrycznie. Bezpieczeństwo poprawiają zagłówki i poduszki powietrzne. Limuzyna klasy średniej była dostępna w trzech wersjach wyposażenia: CD, Exclusiv i Luxus. W wersji Exclusiv i Luxus kierowca może się cieszyć podgrzewanym siedzeniem.

Benzynowe jednostki napędowe Daewoo Espero

Daewoo Espero z napędem na przednią oś posiadał cztery różne jednostki napędowe. Model dostępny był wyłącznie w wersji benzynowej. Nabywca mógł wybrać manualną pięciobiegową skrzynię lub czterostopniową przekładnię automatyczną. Dwie jednostki napędowe generują moc 90 KM (66 kW). Jedna z nich to silnik 8V o pojemności 1,8 l. Druga to motor 16V o pojemności 1,5 l i prędkości maksymalnej 180 km/h z przyspieszeniem do 100 km/h w czasie 11 s. Zużycie paliwa w trybie miejskim wynosi 11 l/100 km, a w cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 km. Konsumpcja paliwa w trybie mieszanym plasuje się na średnim poziomie 6,3 l na 100 km. Wartość emisji CO2 wynosi 212 g/km. Wersja o mocy 90 KM o pojemności 1,8 l wykazuje zużycie w trybie mieszanym 9,1 l/100 km. Aby być bardziej dokładnym: w trybie miejskim jest to aż 13,5 l, zaś na trasie 6,5 l na 100 km. Ponadto oferowano wersję z silnikiem benzynowym 8V o pojemności 1,8 l i mocy 95 KM (70 kW), jednak nie była ona dostępna na każdym rynku. Topowa wersja Daewoo Espero z dwulitrowym silnikiem 8V o mocy 105 KM (77 kW) na trasie wykazuje konsumpcję paliwa na poziomie 7,9 l, osiągając prędkość maksymalną 185 km/h z przyspieszeniem do 100 km/h w czasie 10,8 s. W trybie miejskim model spala 13,6 l, zaś na trasie 6,5 l. W trybie mieszanym spalanie kształtuje się na poziomie 9,1 l, przy czym emisja CO2 wynosi 211 g/km.